Jeg sår og har gang i et lille casemod/vandkølings-preojekt, hvilket har stået stille længe grundet ferie, rejser og arbejde.
Nu her igår fik jeg endelig tid til at komme videre og få det hele sat til. MEN jeg fik intet signal til min skærm (ASUS - 23" VG236H 3D Monitor) og jeg var bange for at det var mit 680 der var dødt. Heldigvis har jeg noget ekstra hardware liggende, og kunne konstatere at det ikke var mit GFX. Da jeg også havde konstateret at det ikke var hverken MB, PSU, RAM eller CPU satte jeg min gamle skærm til (Samsung SyncMaster T200) og den virkede. Så prøvede jeg at bytte DVI-kablerne ud, (Asus har DVI-D Dual Link, og Samsung har DVI-D Single Link) og så virkede begge skærme.
Altså min Samsung virke med begge kabler, mens min Asus ikke virker med Dual Link mere, men kun Single Link. At bytte kablerne ville jo så umidlbart være en fin løsning, men det betyder at når jeg sætter Hz på min Asus skærm op over 60Hz, om det så er 80 eller 120 er ligegyldigt, så bliver skærmen EKSTREMT uklar.
Er der nogen der har oplevet noget lignende? Og er det skærmen der er kaput (til at køre 120Hz)?
Edit: HDMI virker heller ikke til at forbinde min ASUS med mit 680.
Mvh. HrCookie
Billede af DVI-connector types:
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af HrCookie d. 09-08-2012 15:32:39.
Nej ingen bukkede ben på Dual Link kablet, og det virker jo også i min gamle skærm. Og nej jeg ved virkeligt ikke hvad det skulle være for nogle indstillinger.
Jeg har installeret vandkøling i hele maskinen, og efter jeg gjorde det fik jeg BSOD ved opstart. Så geninstallerede Win7 64.bit på min SSD samt alle drivere, og nu funker maskinen perfekt.
Men før det var problemet, og nu er det der stadigt.