Nyt system virker kun med Virtu MVP

Diverse d.  10. august. 2012, skrevet af jpl
Vist: 600 gange.

jpl

Newbie
Tilføjet:
10-08-2012 19:03:35
Svar/Indlæg:
7/6
Jeg her lige samlet et nyt system bestående af nedenstående dele.
Intel Core i5 3570K Ivy Bridge
ASRock Z77 Extreme4
Cooler Master Hyper 212 Evo
Corsair 8GB DDR3 1600MHz (2x4) Vengean
GIGABYTE GeForce GTX 670 OC (2 GB)
Samsung 830 Series MZ-7PC256B SSD 256
Cooler Master GX RS-750 750W PSU
Microsoft Windows 7 Home Premium w/SP1
Eksternt drev fra Asus
Skærm Panasonic 42VT30
Det var let at sætte sammen og jeg fik hurtigt installeret windows med opdateringer og de medfølgende drivere til bundkort og grafikkort. Installerede osse en masse af de programmer, der var med på bundkort dvd'en.
Så installerede jeg Call of Duty MW3 og opdaterede det. Det kunne dog ikke spilles. Hver gang jeg prøvede at starte det stod pc'en bare og kørte og nogen gange kom der blå skærm.
Jeg kiggede så mange indstillinger igennem jeg kunne komme på og fandt ud af at rammene kørte med for lav hastighed. Det hjalp dog ikke at rette dem.
Maskinen fungerede først da jeg ved et tilfælde havde startet en program der hedder Virtu MVP.
Så kunne jeg starte COD MW3 op og spille det.
Har efterfølgende installeret Dirt 3 og det kan også kun spilles når Virtu MVP kører i baggrunden.
Det er selvfølgelig godt at pc'en virker med Virtu MVP, men burde den ikke også virke uden?
Kan der være en indstilling jeg har glemt at stille på, der lige skal rettes ligesom med rammene?
Er der et program, der kan undersøge om hastigheden er som den skal være på en pc med de dele der er?
Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2012 19:57:43
Svar/Indlæg:
1498/226
Tjaa... jeg har ikke installeret det VMVP program, og min maskine fungerer udenmærket.
Sikker på du ikke har aktiveret noget i bios, så den "kører" med aktivt CPU-GPU.. Altså med grafikdelen aktiv i din processor.

Jeg ved der er noget man "kan/skal" deaktivere, i bios, for at få den til "kun" at bruge det grafikkort man bruger i PCI-express porten.

Prøv at resette bios, og kig på vidieo delen i bios, og sørg for at den står til pci-e !

/Rasmus

jpl

Newbie
Tilføjet:
10-08-2012 22:05:55
Svar/Indlæg:
7/6
Hej Rasmus,
tak for svaret.
Kiggede i bios og der var alt som det skulle være.
Kiggede derefter i enhedshåndteringen og kunne se to grafikkort. Det ene onboard og så det rigtige.
Deaktiverede onboard og nu virker det som det skal.
Tak for hjælpen.

Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2012 08:42:14
Svar/Indlæg:
1498/226
Hvis du skulle deaktivere det i enhedshåndtering, er det fordi det er aktivt i bios. (Det burde det være, for eller kan enhedshåndtering ikke se grafikkortet) - men fint det virker hos dig nu 😉

/Rasmus