Jeg har lige installeret et nyt grafikkort,et XFX HD 6950 XXX (2GB) i min PC, men når jeg installerer en driver til den, virker det ikke. Windows load fungerer, indtil man skal angive password, så ser det meget mærkeligt ud (link: https://docs.google.com/open?i... ), eller skærmen mister signalet, og hvis jeg logger ind, mister skærmen signalet. Jeg har prøvet at installere både AMD's drivere, og Windows egne, med samme resultat.
Jeg havde tidligere et ASUS 4870 Matrix kort installeret.
Jeg tænker, om det måske er PSU'en der ikke er kraftig nok, eller om det er en bytter ?
Mit setup: MB: ASUS P5Q-EM CPU: Intel Q6600 PSU: Corsair HX520 GPU: XFX Radeon HD 6950 XXX (2 GB)
Update: Efter at have fjernet DVD + 1 hdd stik (var under grafikkortet), kan jeg nu installere og bruge Catalyst driver, men driveren går ofte ned. Jeg får også ofte flimmer øverst i skærmbilledet.
Jeg vil mene at din psu er kraftig nok. Men prøv at tage alt fra der ikke er nødvendigt. Men billederne du har smidt ligner mest en dårlig lodning. Men prøv det andet og se om det giver forskel
Jeg fik nu endnu et meget forstyrret billede ved opstart: https://docs.google.com/open?i... Nu går billedet bare i sort, så snart jeg logger ind i windows. Jeg har taget alt unødvendigt fra.
Jeg prøvede også at sætte det i en anden computer, dog med samme strømforsyning, og her kommer der ikke forstyrrelser i billedet, men skærmen bliver sort, så snart den logger ind i windows. Der står ingenting i eventloggen. Jeg prøvede flere forskellige drivere.
Men nu er det da i det mindste kogt ned til enten grafikkortet eller PSU'en.
tror stadig der er kortet der fejler et el andet.. for hvis det var psu ville den måske slet ikke starte. men se om du kan finde en du kan låne en psu af så er det jo let at finde ud af om det er den
UPDATE: Jeg fik prøvet det i en anden PC, her kunne den faktisk godt starte windows, men der kom meget hurtigt grafikproblemer i spil. Jeg lavede derfor en RMA, og afleverede den i Proshop, der testede den med det samme, så jeg fik et nyt med hjem. Super Service 🙂 Og det virker...