hej jeg har hørt noget om at man kan fjerne virus ved at tage harddisken ud af pc'en og placere den i en dock in station hvorefter man kan fjerne virusen manuelt via en anden pc?
kan det lade sig gøre at fjerne en virus på enten den ene eller den anden måde uden at skulle formatere?
Kaspersky Rescue Disk 10 is designed to scan, disinfect and restore infected operating systems. It should be used when it is impossible to boot the operating system.
Den eneste jeg faktisk burger, hvis det står galt til med en PC fyldt med virus.
Har du undersøgt om ikke nogen af alle antivirus firmaerne har lavet en "<din virus> removal" ?
Hvis du har 100% styr på hvordan editerer i registreringsdatabasen, og hvor den ligger henne of hvilke filer der indeholder virus - så er det da en mulighed, men den er dæleme besværlig 🤡
Har du prøvet at starte op i fejlsikret tilstand og lade virusscanneren prøve at slette den ?
Altså hvis du ved præcis hvilke filer der er lagt ind, hvilke ændringer der er lavet i registeret, hvilke filer den har inficeret osv. Så kan du godt fjerne den. Men eftersom du spørger om man kan fjerne den uden at formatere, så tror jeg ikke du ved det, så jeg vil nok anbefale at få bogmærker (hvis muligt) og andre vigtige filer over på en backup (en anden computer og så lige scanne dem med en AV scanner, bare for en sikkerhedsskyld) og så installere igen
Lad den køre fuld scanning og slet det snavs den finder
Når den er færdig, så kør en Ccleaner, lad den slette alt snavs (cookies, temp filer osv.) og lad den bagefter tjekke registry for fejl - og ret de fejl den finder
Hjælper det ikke, så gå tilbage til et af genstartspunkterne (hvis det da er aktivt)
Alternativt, så forsøg at reparere Windows med installations cd/dvd
Tør du intet af det, så installer Windows på ny - det er måske også det hurtigste
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nittenti d. 16-08-2012 14:03:41.