Køb af ny router - hvilken?

Diverse d.  19. august. 2012, skrevet af chduelund
Vist: 1053 gange.

chduelund

Newbie
Tilføjet:
19-08-2012 18:45:20
Svar/Indlæg:
13/4
Hej venner,

Jeg går og overvejer at købe en ny router, da jeg er ved at blive sindssyg af at være begrænset på alle punkter i vores standard Stofa "router".

Da jeg har et ønske om at køre med US VPN på vores Samsung hjemmebio, så jeg kan køre den amerikanske 'Netflix' - er det et krav at routeren skal kunne "uddele" VPN via Mac-adresse eller lignende (hvis det da overhovedet er muligt).

Derudover vil jeg også gerne have en router der kan dele IP ud i forhold til mac-adresser, da vores Wi-Fi printer konstant ændrer IP og mister kontakten til netværket.

Er der nogen af jer der kan anbefale en god Wi-Fi router der kan opfylde mine behov?

Mvh.
C.H. Duelund
Hawkjawsz

Bruger
Tilføjet:
19-08-2012 18:50:02
Svar/Indlæg:
4/0
Har muligvis en "D-Link model: DGL-4100 Gamer Lounge" du kan få billigt hvis den skal bruges til noget gaming 🙂

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
19-08-2012 19:30:34
Svar/Indlæg:
2826/100

Det du nævner med din printer er et spørgsmål om at du skal gå ind på routeren når den har givet din printer en IP, og "låse" den, det kan alle routere.

Jeg tvivler kraftigt på du kan uddele en VPN via routeren 😐 , På nogle af de dyrere modeller kan du lave en VPN forbindelse til et andet netværk via routeren, hvor den så sender diverse trafik igennem. Det kræver dog igen at det også er sat op i den modsatte ende hvilket jeg tvivler på du får nogen af de VPN tjenester som findes til at gå med til.

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2012 22:41:59
Svar/Indlæg:
5421/53
#0 Du beder din printer om IKKE at lade DHCP'en i routeren give den i IP.

Dette gør du ved at logge ind på printerens IP igennem din browser, og vælger manuelt en IP som den skal have

Husk at sætte den IP til en IP som DHCP'en ikke også vil kunne, eller ihvertfald sent vil gøre.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MadsAG d. 19-08-2012 22:42:36.