Overclocker
Tilføjet:
21-08-2012 18:00:34
Svar/Indlæg:
18/6
Hej folkens
Jeg er så småt gået igang med at tænke på at skulle skifte min "gamle" AMD PII 955'er + 2x5850 ud med en nyere og mere kraftig computer. Den har godt nok ikke nogen problemer med at køre nogen spil, men nu har jeg snart haft den i 3 år, så det begynder at krible lidt i fingrene for noget nyt :)
Har ikke fulgt så meget med i hardware udviklingen på det seneste så vil lige høre om jeg er helt galt på den :)
Har købt mine tidligere computere hos topdata, men det var mest fordi at de på det tidspunkt lå i odense og det var rart at jeg bare kunne køre hen til dem hvis der var et problem. Nu er de så flyttet til københavn så vidt jeg ved, så har også kigget lidt på hvad shark gaming tilbyder hvilket ikke umiddelbart ser dårligt ud.
Men hvis der er andre gode steder at handle så kom med dem :)
Jeg hælder mest til at købe min computer samlet da det bare er rart at have en samlet garanti ét sted.
Regner med et budget på et sted mellem 10 og 15k
Nå, videre til hardwaren :)
mht til CPU:
synes det lader til at I5-3570k er det foretrufne valg til en gaming computer. I7-3770k er lidt dyrere og virker til at de fleste ikke mener at det er pengene værd.
Hvis det skulle være fra shark gaming så tilbyder de også en løsning med OC af CPU'en, fra 3,4 til 4,4GHz samt vandkøling, men vil det være de ca 1000kr værd? er normalt ikke meget for at OC, men når det er dem der gør så, så dækker deres garanti jo, og så kunne det måske være interressant.
mht til GFX:
vil nok fortsætte med en dual-gfx løsning, da der ikke findes noget single GPU kort med nok power.
Men er der nogen der ved om der nye gfx på vej? om det er AMD eller Nvidia er jeg ret så ligeglad med, bare det er hurtigt :)
Hvis der ikke lige er noget på vej inden for de næste 5-6 måneder så gider jeg ikke vente og så hælder jeg lidt til 2xGTX670. I hvert fald hvis det skal være fra shark gaming, da de tager lidt for meget for 2xGTX680. Tror det var næsten 2500k ekstra selvom kortene ikke koster meget mere end 500kr mere pr stk.
Mht Bundkort:
Eneste vigtige er at det har USB 3.0, og at begge PCI-E porte kører x16 ved SLI/crossfire, gider ikke de bundkort som skifter til x8x8 når man køre SLI/CF. Helst også PCI 3.0.
Kunne være rart med et af de kort som både kan klare SLI og Crossfire.
mht RAM:
Her er jeg ikke kræsen, hvis der skal OC's så skal det være fra dem jeg køber den hos, så der er garanti på det. Ellers skal det bare være omkring 8GB ganske almindelig ram.
mht harddisk:
Kunne godt tænke mig SSD, men ved sq bare ikke om jeg gider det når jeg ikke kan få en med plads nok til alle mine spil uden at det bliver vildt dyrt. Ellers betaler jeg jo bare for at computeren starter lidt hurtigere op + de få spil der kan nå at ligge på den. Så skal nok bare være en 2TB almindelig HD.
Hvad siger i til det? er der noget jeg har misset, eller kunne det her være en god løsning til en lækker ny gaming computer?