Min lille bror har fået ny forstærker med HDMI, han vil gerne forbinde hans computer med den men har kun DVI på hans grafikkort giver det et problem.
da hans bundkort ikke er med SLI mulighed har han kun 1 PCI-e x16.
Men han har et par PCI-e x1.
Jeg har fundet et Club 3D GT 520 med HDMI og PCI-e x1 ville dette kunne bruges som et ekstra grafikkort sammen med hans nuværende AIT kort. dette skal udelukkende bruges til og forbinde til forstærkeren så han kan se Blue-ray fra den.
Moderator
Tilføjet: 23-08-2012 21:04:52
Svar/Indlæg:
7881/1165
#0: Nogle ældre ATi-kort har faktisk lyd i DVI via en adaptor(plejer at ligge ved grafikkortet, eller kan købes) Bare hvis det er sådan et han har. Ellers er grafikkortet du har linket til da helt sikkert i orden.
Du skal bare have et billigt ati hd5450 512MB til 200,- Det bruger 7 watt og har den bedste video chip på markedet. Jeg er dog ikke sikker på at du kan have både lyd i HDMI + lydkort, det understøtter windows ikke.
Det kommer an på om HDMI bare er passthrough, (som det f.eks. er på de gamle GTX2xx kort), eller om gpu'en selv kan klare det, som f.eks. HD7xxx serien. Hvor langt det går tilbage kan jeg ikke huske, men hvis #3 siger hans 5850 kan, så er det sku nok fra 5xxx serien at AMD fik det.