Macbook Pro eller ej? (Låst)

Apple d.  24. august. 2012, skrevet af martintosti
Vist: 6318 gange.

martintosti
 
Overclocker
Tilføjet:
24-08-2012 21:59:24
Svar/Indlæg:
263/40
Hej Gutter!

Jeg overvejer at investere i en macbook pro, da min nuværende laptop er så godt som død.

Har aldrig haft en macbook, og dette munder nok ud i den ret krydrede pris, hvilket også er derfor jeg skriver til jer!

Jeg har hørt meget godt om Apples OS, og samtidigt er designet virkeligt lækkert, men dog er jeg skeptisk ift. indmaden man får for prisen, er det virkelig det værd?

Jeg har kig på: http://www.elgiganten.dk/produ...

Så vidt jeg ved kører elgiganten med afbetaling uden nogen form for renter eller gebyr ved oprettelsen. Grunden til afbetaling er at jeg ikke kan leve med min nuværende pc, og ikke har pengene på nuværende tidspunkt.

Jeg håber i har nogle Pros/Cons ift. Macbook og Windows Pc sat op mod hinanden.

Mvh.

Tosti.
Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2012 22:18:43
Svar/Indlæg:
3854/175
Hvad skal den bruges til?


martintosti
 
Overclocker
Tilføjet:
24-08-2012 22:20:22
Svar/Indlæg:
263/40
Mest til studie, går i 3.g på hhx. Ellers bare lidt surf på nettet og se film!


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2012 22:25:21
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

For det første, så er det som at starte en flame-war, når man stiller den slags spørgsmål. Men jeg kan godt forstå du er i tvivl.

Den ultimative fordel, synes jeg, er klart Mac OS X. Som mangeårig Windows-bruger, er det mig en glædelig overraskelse, at skifte til noget andet, der bare fungerer.

Nogle vænner sig til det. Andre gør ikke.

Jeg har vænnet mig til det, og er sindssygt glad for Mac OS X 🙂


martintosti
 
Overclocker
Tilføjet:
24-08-2012 22:28:06
Svar/Indlæg:
263/40
#3 er godt klar over det! Startede tredje verdenskrig på facebook ved at stille det spørgsmål! :P
Min skepsis ligger udelukkende i prisen i forhold til indmaden! Hvor man uden tvivl får mere for pengene med en Windows pc!


Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2012 22:29:32
Svar/Indlæg:
2418/151
NoNig: jeg er enig med dig, jeg synes også Mac OS x er meget flotter og sjovere verden at være i, og martintosti du skal ikke være bange for ikke at kunne finde ud af Mac OS det er nemt at forstå.


Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2012 22:31:03
Svar/Indlæg:
2418/151
og i dag må du kan godt installer windows på en mac, MEN ikke omvendt...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym2021815192642 d. 24-08-2012 22:31:23.


martintosti
 
Overclocker
Tilføjet:
24-08-2012 22:39:55
Svar/Indlæg:
263/40
Så i mener det ville være pengene værd? Kunne godt tænke mig af prøve noget andet end Windows! Og har hørt sonni også nævner at Mac OS er fantastisk! Plus Apples design er for lækkert.

Nogen der kender til elgigantens afbetaling uden renter og gebyrer?


Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2012 22:55:28
Svar/Indlæg:
2418/151
ja det kan godt betale sig fordi de mister ikke så hurtig deres værdi, og ja Elgigantens lån er gratis jeg betaler min New Ipad af på 10 mdr.


martintosti
 
Overclocker
Tilføjet:
24-08-2012 22:57:38
Svar/Indlæg:
263/40
Okay! Mange tak Bender :)


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2012 22:58:58
Svar/Indlæg:
10398/435
Er selv macbook pro 13.3 ejer, og vænnede mig aldrig til os x. Nu har den win 7 på og det spiller (for mig).

Mousetracking er underligt. Lukke programmer er underligt. Mini/Maximize er underligt.

Og så er der denne:
http://www.youtube.com/watch?v...

Kudos for opstartstid og batteritid med OS X.


Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2012 22:59:09
Svar/Indlæg:
2418/151
var så lidt 🙂 så kan jeg se det den gamle model hvilket er godt, for så kan du opgrader ram og HD det kan man ikke på den nye version.


Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2012 22:59:49
Svar/Indlæg:
2418/151
Illuminati: så har du stadig en fed bærbar med windows på, kan godt være du skal update BIOS eller firmware.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym2021815192642 d. 24-08-2012 23:00:31.


martintosti
 
Overclocker
Tilføjet:
24-08-2012 23:07:34
Svar/Indlæg:
263/40
Illuminati: Og du er glad for den med windows på? Håber da jeg kan vende mig til Mac OS


Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2012 23:10:40
Svar/Indlæg:
2418/151
du har begge installeret så man skal vælge når den starter.
Du bruger Bootcamp
http://www.youtube.com/watch?v...


martintosti
 
Overclocker
Tilføjet:
24-08-2012 23:12:47
Svar/Indlæg:
263/40
Yeah kender godt lidt til det :)


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2012 23:40:28
Svar/Indlæg:
10398/435
#12, Den har nyeste EFI. Besværligt fordi jeg skal installere OS X, da den almvis kun kører win 7.

#13, Jep. Det er nummer 3 i rækken. To stk non-pro og nu en pro.



canny
 
Superbruger
Tilføjet:
25-08-2012 01:07:10
Svar/Indlæg:
1500/79

ja det kan godt betale sig fordi de mister ikke så hurtig deres værdi, og ja Elgigantens lån er gratis jeg betaler min New Ipad af på 10 mdr.

Anonym2021815192642 skrev d. 24-08-2012 22:55:28


Ikke helt korrekt! Elgiganten's lån er ikke gratis. KUN når vi kører rentefri periode selvfølgelig :)

0#

Jeg ville anbefale dig at købe en god Lenovo maskine.


martintosti
 
Overclocker
Tilføjet:
25-08-2012 05:07:00
Svar/Indlæg:
263/40
Vandt, kører i med rentefri periode lige nu?


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
25-08-2012 10:14:08
Svar/Indlæg:
1500/79

Vandt, kører i med rentefri periode lige nu?

martintosti skrev d. 25-08-2012 05:07:00


Nej ikke lige nu desværre 🙂


martintosti
 
Overclocker
Tilføjet:
25-08-2012 10:53:17
Svar/Indlæg:
263/40
Ved du hvornår det kommer igen? ;)


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
25-08-2012 13:12:14
Svar/Indlæg:
1500/79

Ved du hvornår det kommer igen? ;)

martintosti skrev d. 25-08-2012 10:53:17


Nej desværre 😉


kedde2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2012 13:34:04
Svar/Indlæg:
704/19
Ligesom dig tænkte jeg også selv på at købe en macbook fordi jeg gerne vil prøve OSX..
Alle folk har de der tanker om de mon ville kunne finde ud af systemet? Men de fleste lærer at kunne bruge den til det basiske som internet, mail og chat. Senere hen lærer man at eftersigende at gå i dybden med systemet og dets muligheder..
Som jeg sagde til min kæreste der lige har købt den lille 15" udgave, så skal du bare kaste dig ud i det. Forhåbentlig så er du ligesom alle andre at du aldrig kan se dig selv gå tilbage til windows 🙂
Jeg bestiller først min high end 15" til November så der er lige et par måneders ventetid :P Så jeg hygger med Linux som har et OSX tema så jeg kan udforske systemet.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
25-08-2012 13:54:04
Svar/Indlæg:
2826/100
#0

Nu var jeg selv i den "heldige" situation, at jeg blev bedt om at teste en Macbook Air ude på mit arbejde, så den har jeg da haft endda nogle timer til at gå med (har faktisk haft den 5 måneder nu 😳 )

Så hvis vi skal gå den hurtigt igennem, så er opstarts og batteritiden bestemt positivt, jeg er ikke alt for stor fan af dens touchpad hvor man skal bruge 2 fingre for at gøre en ting, 3 fingre mens man skubber opad for at gøre andre ting osv. men jeg gætter på det bliver en vanesag med tiden.

Hvis det er studiebrug og lidt surf/mail den skal bruges til, så er det i min verden hamrende ligemeget om du kører MAC eller Windows, begge systemer klarer den opgave omtrent lige godt, jeg ved dog ikke hvor godt office virker til MAC da jeg ikke har gidet smide penge efter det.

Personligt havde jeg en del problemer med at finde rundt i de programmer som blev installeret og hvordan jeg bagefter kunne finde programmernes filer (mest i forbindelse med VPN hvor der skal smides et certifikat ned i en bestemt mappe), men efter nogle timers leg og google søgning lykkedes den øvelse også (selvom jeg ikke kan huske hvordan jeg gjorde mere nu 😳 )

En ting som du skal være opmærksom på, når du skifter fra windows til MAC virker det generelt anderledes, det betyder også at du skal forvente at hvor du normalt selv kan løse din pc problemer kan du pludselig have store problemer med at løse selv de mindste ting på en MAC (Medmindre du kender en erfaren MAC bruger i stil med NoNig 😎 )

Og damn, nu fik jeg skrevet alt for meget igen!


Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2012 19:47:35
Svar/Indlæg:
294/44
Multi touch gestures som #23 nævner han ikke kan finde ud af. Er noget af det der har gjort min hverdag 100% bedre. Administrering af flere skriveborde, fuldskærmsvisning på et skrivebord, og dokumenter på et andet. Ydermere, Exposé er en kæmpe fordel. Samt udsplitning af vinduer, hvis du generelt bare har mange ting åbne!

Har selv windows maskiner, men er uden tvivl gladest for min mac og OSX!!

Hvis ikke en windows expert kan finde ud af OSX, så er han enten dum, eller malplaceret 🤣 For det er da det mest simple, mest nemme at sætte sig ind i og mest innovative der er lavet af systemer indtil videre..

Der er begrænsninger, jovist, men der er ikke ngoet et 3.parts program ikke kan klare - ligesom på windows! Har ikke fundet EN eneste ting i OSX som jeg ikke kan, som jeg kan i windows,


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2012 20:23:51
Svar/Indlæg:
1495/34
#24

Start et spil der benytter Gameguard cheat protection ?

#0

Har du kigget på Asus Zenbook ?

Den syntes jeg er flot


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2012 20:09:12
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

Jeg ved ikke om man får "mere for pengene" med en Windows PC end med en Mac.

Lad mig illustrere:

Listepris, på en given CPU er ca. ens, uanset om man hedder HP, Apple, Lenovo, Acer eller etc.
Det samme gælder RAM, lager, display osv.

(og nørder, klap venligst kaje - I'm tryin' to make a point here)

Med andre ord. Når du så kigger på eks. EDBpriser, og vælger:
Core i7
4 GB RAM (maks. 8 GB)
SSD
Geforce grafik
osv. osv.

Så er det rigtigt, at nogle computere koster mere end andre.

Hvis man så holder sig for øje, at komponenterne - for producenterne - koster ca. det samme, så må der være en grund til, at nogle computere koster mere end det dobbelte end de billigste på listen.

Og, det er der også.

For HP, Lenovo, Dell, Apple og mange andre, er det en premium-pris, for de komponenter der ligger "omkring" de specifikationer så mange nørder fejlagtigt vælger at fokusere på.

Om der er brugt førsteklasseskomponenter er, for slutbrugere, oftest ligemeget. De kigger som regel på to faktorer, nemlig "specifikationer" og "pris", og det bruger de så til at sammenligne alle produkter med.

Ironisk nok, så er undskyldningen tit, at markedet er for uoverskueligt for den almene forbruger (hvilket naturligvis er åbent til fortolkning), og man dermed kun har specifikationer og pris at gå efter.

Mit argument, derimod, er, at almen sund fornuft siger, at med mindre der står "Gucci" (eller andre 'design'-brands for den sags skyld), er der som regel en grund til at produktet koster mere.

Min opfattelse af det ironiske er, at folk åbenbart fatter bjælde når det handler om computere, TV osv. - men udemærket godt er klar over, hvorfor en Mercedes koster mere end en Suzuki Swift (no offence til eventuelle ejere).

"Nåja" siger de, "det er jo noget helt andet" - og det kan de for så vidt have ret i. Biler er ikke det samme som computere, men de grundlæggende principper i forhold til prisen, er ret meget lig.

Lad os betragte situationen:
Hvad får du ved en Mercedes, kontra en af markedets billigste biler?

Først gør vi, som de fleste forbrugere, og kigger på kravsspecifikationen (igen, nørder, tillad brug af illustrative metaforer):
- Bilen skal kunne køre fra A til B
- Bilen skal have seler
- Bilen skal have en motor
- Bilen skal have et rat
- Bilen skal have en karosse
- Bilen skal have hjul
- Bilen skal have en forrude
... jeg tror pointen er ved at sive ind på nuværende tidspunkt.

Ser man bort fra det åbenlyse, er der ikke noget ved ovenstående der reelt adskiller en Mercedes fra så mange andre biler. Det er et transportmiddel, med hjul, motor, rat, osv.

Men hvad er det så der adskiller en Mercedes fra så mange andre biler?

Det ved de fleste brugere lige så vel som jeg gør (måske i højere grad, da jeg reelt ikke har megen forstand på biler), men hvorfor vælger man at købe en Mercedes, hvis ens primære behov er et "køretøj", så må en Suzuki Swift vel være lige så godt som en Mercedes - og den er ovenikøbet billigere.

... man skulle da være idiot, for at vælge at smide pengene efter en Mercedes.

- så, hvorfor køber man en MacBook Pro, en Lenovo Thinkpad, en HP ProBook, Dell Precision eller andre mærker, som er væsentligt dyrere end konkurrenternes, når ens åbenlyse behov, jo "bare er en computer"?

Jamen.

For nogle, er det en væsentlig del af deres hverdag. Enten i form af (som jeg) vane, profession eller simpelthen deres trang til at flashe noget dyrt (tro det eller ej, de typer findes).

Hvorfor så ellers vælge en dyr computer?

- stabilitet
- service/garanti
- design (herunder, byggekvalitet - støjniveau, etc.)
- brugervenlighed

og en masse andre faktorer jeg ikke kan gøre mig klog på.

Så. Hvorfor er jeg så forbandet glad for min laptop?

For det første. Så er det den første laptop jeg nogensinde har været i nærheden af, hvor jeg rent faktisk fik lyst til (og blev glad for) at bruge en trackpad. Alle der har samme oplevelse som jeg, kan beskrive hvor uendeligt træls det er at skulle låne eller hurtigt hjælpe med noget, på en computer hvor trackpad'en bare fungerer af lort.

Med fare for at lyde som en fanboi, så forstår man pludseligt, hvorfor Apple var de første til at lave en mobil med touch, der rent faktisk var til at bruge.

Grund nr. 1 til at vælge en MacBook: Trackpad'en fungerer rent faktisk - og det i sig selv, er et stort argument.

Dernæst, så er tastaturet baggrundsbelyst, og har en vis kvalitet over så. Selvfølgelig er ergonomi en smagssag, men har man først vænnet sig til et godt tastatur, uden knapper der "klikker trægt" (ved ikke om det giver mening?), er det enormt svært at vænne sig af med. Det kan godt ske, at jeg blot er et barn af det gamle Model M tastatur, men for mig, er et tastatur af en given mekanisk kvalitet ikke til at tage fejl af.

Grund nr. 2 til at vælge en MacBook: Tastaturet er baggrundsbelyst. En ting der er enormt svært at vænne sig af med, når først man har lært at sætte pris på det. Selve tastaturets feel er dog en smagssag.

Mekaniske kvaliteter, leder mig videre til næste punkt, nemlig støjniveau.

Kald mig bare sippet, men hvorfor Apple (så vidt jeg ved) er de eneste der kan lave en "high performance"-laptop, der ikke larmer som en støvsuger eller mildt fornærmet ekskæreste, selv ved idle er mig en gåde. Magnetisk ophængte blæsere, er - i sig selv - ikke et stort mysterium. Måske de, Apple, bare tog patent på lortet, for jeg har aldrig oplevet det ved andre laptops.

Grund nr. 3 til at vælge en MacBook: Støjsvag.

Apropos magneter, Magsafe, i sig selv.

Grund nr. 4 til at vælge en MacBook: MagSafe.

Når alt kommer til alt, så kan en MacBook reelt ikke noget, alle andre laptops ikke kan - hvilket leder mig frem til en af de altoverskyggende grunde til at vælge en MacBook (uanset hardware), nemlig softwaren der følger med - Mac OS X.

Enten elsker man det, eller så har man ikke brugt det lang tid nok til at komme til at elske det.

Bruger du din computer til:
- internet (surf, pr0n, what-evs)
- mail
- mere pr0n
- video (bare at se dem)
- musik (bare at lytte)
- office (eks. Microsoft Office)

er der, synes jeg, reelt ingen grund til at foretrække en Windows PC over en Mac, eller omvendt. Det er opgaver de begge klarer, på samme måde som en Suzuki også kan køre. Der er absolut ingen forskel, og den forskel der pisser de fleste af, er kosmetisk (ironisk nok oftest påpeget af folk, der kører med 1.000 skins, add-ons og plugins på deres Windows desktop - men, fred være med det). Mac OS X' udseende, kontra Windows, er i bund og grund kosmetisk. Tag de fleste genveje, og erstat ALT og CTRL med CMD (se, du sparer endda et 'L'), og forskellen er forsvindende lille:

ALT + TAB -> CMD + TAB
ALT + F4 -> CMD + Q (quit)
CTRL + W -> CMD + W
CTRL + T -> CMD + T
CTRL + R -> CMD + R
CTRL + C -> CMD + C
CTRL + V -> CMD + V
osv.

Læg mærke til, at de første 6 genveje går henover: TAB, Q, W, R, T, Y

@ ligger på [ALT + '] og derudover, er der et væld af genvejstaster jeg end ikke magter at referere til, men som du kan finde på nettet eller "indsæt specialtegn". Ikke noget med en eller anden hurtig [ALT + XXXX], bare find det tegn du vil bruge og lav en copy-paste (det kan du nu også i Windows, ret skal være ret).

På mange måder, er Mac OS X lige så intuitivt at gå til, som en smartphone (iOS-baseret såvel som de fleste Androids). Bare det, at indsætte et dokument på en hjemmeside (du kender godt de der "gennemse"), gør du bare ved at finde dokumentet og indsætte i stien (ikke noget med "for mange tegn" eller noget andet hejs).

Det fungerer bare.

Er der så overhovedet ulemper ved Mac OS X?

Selvfølgelig er der det.

Det kan crashe, ligesom Windows kan det. Du kan få virus (selvom mange hårdnakket påstår det modsatte). Du kan installere dårlige programmer (nåja - alene det at installere og afinstallere programmer er en fryd!). Du bliver, og det mener jeg i ordets mest positive forstand, dum af at bruge Mac OS X - fordi operativsystemet bare fungerer og du skal ikke lave alle de der små ninjatricks du laver i Windows.

Ikke at min MacBook er perfekt, eller er bedre end alle andres Windows-PC. Den er langt fra perfekt, og den er heller ikke bedre en alle andres Windows-PC.

Men!

Til mit behov, er den perfekt - og det er, trods alt, for mit vedkommende - det eneste der tæller.

Der er dog ét kæmpe minus du skal være opmærksom på.

For de penge du smider efter en MacBook, får du ikke en særligt fed garantiordning med. Der er HP, Dell, Lenovo (og nogle andre) til gengæld langt mere fremme i skoene.

Om det siger noget om HP, Dell, Lenovo og andres produkter, eller Apples tiltro til deres egne, skal jeg ikke kunne sige.

Det eneste jeg kan forholde mig til er, at min 4-årige laptop går snart ind på sit 5 år, og har ikke vist kvalitative svaghedstegn. Den har bare virket, med undtagelse af nogle få fejl40 og så en enkelt kæmpebøf, der så blev rettet på tre dage (I shit you not. Afleverede den ved Eplehuset i Århus om onsdagen, og fredag formiddag fik jeg en besked om, at computeren var klar til afhentning).

Så hvorfor skal man købe en MacBook Pro?

Af samme grund man køber en Mercedes Benz... fordi man har lyst, og fordi man kan. Så må alle andre være sure i deres Suzuki som, "jo bare er et transportmiddel, fra A til B".


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2012 21:56:02
Svar/Indlæg:
4536/104
#0 indmads messigt forstår jeg simplethen ikke at du kan have kvaler, det forbrug du skriver du har .. beviser jo netop at du mere eller mindre kan klare dig med en hurtig netbook.. @hvorfor fanden skulle det være betydeligt om din pc/mac har 4gb ram eller 8gb ram, eller om den har 2,2ghz dual core eller 2,4ghz quad.

det eneste du i bund og grund kommer til at mærke stor forskel på ved dit forbrug er om den har SSD eller ej, og sådan en kan som real tilkøbes og eftermonteres med mindre du køber den nyeste gen macbooks, som så har dem indbygget fra starten af. = PRIS og design bør være dine eneste kriterier du vælger udfra, og ja imo kan du få en pc til ca 5k der kan det samme sådan ca. lige så godt som en mac, Men du får ikke en pc med den vægt + det design + det feal, + den fornemmelse af at sidde med noget dyrt osv osv osv (lidt det nonig sagde i hans størrer tale i comment over mit 😛 ). 😉

Men vælg selv, du kan sikkert Nøjes, med en 3-4k laptop med dit forbrug, men du kan også få nogle glæder af en mac det er selv jeg sikker på. Jeg må da ærligt erkende at jeg har dybt fortrut mit bærbar køb på det sidste, troede jeg havde valgt godt ud fra specs og pris, men viser sig, Netop som nonig poientere så er der altså andre (vigtigere) ting at gå op i end de 2 ting allene. Køling + larm + byggekval er nok der jeg ville lave mine valg ud fra i fremtiden.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 26-08-2012 21:57:00.


martintosti
 
Overclocker
Tilføjet:
03-10-2012 12:03:29
Svar/Indlæg:
263/40
Vil lige tilføje at jeg endeligt har fået købt en macbook!

Og hold da kæft hvor er det bare lækkert at arbejde på :)
Føler mig allerede rimelig komfortabel med at arbejde på styresystemet efter at have haft den 1 uges tid!

Cheers! 😲


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2012 23:18:28
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #28

Bare vent. Om en måneds tid siger du ting som: "Jeg forstår ikke hvordan jeg har kunnet leve uden", "den gør mit liv komplet" og "den er jo perfekt!"... og alle der sidder med en Windows-PC, forstår ikke dine jokes, bliver forvirrede og sure, og begynder at lyde som DFs kernevælgere.

... nu' du advaret 😎 😛


KrillerDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2012 05:42:02
Svar/Indlæg:
851/30
#29 det eneste der sker for windows brugerne er at de tænker "hold da kæft, endnu en der kan lide at få den bag i" 😀 😛

Nu er du advaret 😎


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KrillerDK d. 04-10-2012 05:43:16.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2012 22:07:16
Svar/Indlæg:
23132/740
... i rest my case 😎


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2012 22:43:51
Svar/Indlæg:
3854/175
#30 Good one 🤣 😎


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
04-10-2012 23:33:35
Svar/Indlæg:
1500/79
#30

+1 😀


KrillerDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2012 14:40:31
Svar/Indlæg:
851/30
kunne sku ikke lade være efter nonigs kommentar, for man bliver ikke noget bedre menneske af at eje et æble produkt 😛 😎


jamesvang86
 
Ny Bruger
Tilføjet:
03-07-2015 03:44:24
Svar/Indlæg:
1/0
Mac er et godt valg , men overveje nogle ekstra ting for sikkerheden på din MAC ligesom VPN og glemme alt om antivirus software.Prøv denne vpn til mac.
http://www.vpnranks.com/the-5-...


Audane
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2015 07:11:37
Svar/Indlæg:
461/31
Du spillede en hel del necro i D2 antager jeg

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Audane d. 03-07-2015 07:12:00.


#37
jbv
 
Overclocker
Tilføjet:
03-07-2015 08:09:12
Svar/Indlæg:
137/0
Tråden er fra oktober 2012


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
03-07-2015 10:29:48
Svar/Indlæg:
2826/100
Der er godt nok en del gamle tråde som bliver genoplivet af nye brugere i øjeblikket o_O

Anyway, låser den her.