At tjekke en PSU for fejl?

Diverse d.  27. august. 2012, skrevet af Inderhaten
Vist: 891 gange.

Inderhaten

Overclocker
Tilføjet:
27-08-2012 17:17:41
Svar/Indlæg:
341/69
Jeg har en PSU som driller lidt.

Når jeg smider den i en computer og tænder for maskine.
Så står de 2 lamper i kabinettet og blinker, og det ser ud som om cpu blæseren prøver at køre rundt men uden det lykkes.

Når så jeg slukker på afbryderen bag på psuen, så det ligesom blæserne lige køre op i omdr, meget kort tid og så slukker.

Den må næsten være død ikke?
Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2012 17:45:16
Svar/Indlæg:
1881/22
Den behøver bestemt ikke at være død. Tvivler faktisk på det er den som er røget. -det er nok nærmere ram, bundkort, gfx, eller cpu'en som er død.
Den nemmeste måde at chekke psu'en, er at pille den fra maskinen, tilslutte er par blæsere så der er belastning på den, og så eller "jumpstarte" den. http://kortlink.dk/bcmb

Det med at blæseren lige kører kort, og så ellers slukker er normalt hvis psu'en ikke er belastet ret meget, da den med stor sandsynlighed er styret efter belastning eller temperatur.

Inden du tester psu'en kan det være en god idé lige at se om ikke det kan være en af dine ram-klodser som er røget. (Det er den nemmeste del at teste). Bare ud med alle ram, på nær en, og så se om maskinen vil starte med kun en ramklods i. -husk at teste i alle ramslots på bundkortet, da det også sagtens kan være fejlen.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 27-08-2012 17:45:54.

Inderhaten

Overclocker
Tilføjet:
27-08-2012 20:51:39
Svar/Indlæg:
341/69
Det vil jeg da lige prøve det med at smide et blæsere til🙂