Kodning af hjemmeside

Diverse d.  28. august. 2012, skrevet af NoNig
Vist: 4462 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2012 18:37:05
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

Vi er i opstartsfasen af en slags opslagstavle til studerende og andre interesserede ved mit uddannelsessted.

Idéen er en slags "blog", hvor div. kan uploade materiale. Enten via en Youtube-konto der er oprettet eller direkte til webhotellet.

Jeg skal gerne udforme en skitse over den grundlæggende idé, men det jeg ville høre om er, om det kan lade sig gøre at lave en slags "åben blog", uden at den er sårbar over for spam.

Grundlæggende, skal der være en slags redaktion der styrer hvad der bliver lagt op - men alle kan komme med indlæg og kommentarer.

Jeg har lavet en midlertidig side på http://www.læreriskive.dk , men det er ikke den endelige skabelon (blot en template fra iWeb). Men udseendet må gerne være noget i den retning, og hvis det kunne komme til at ligne en opslagstavle, kunne det være helt perfekt.

Så, derfor, et par hurtige:
1) Hvad ville det koste, at lave en "færdig" løsning, der i bund og grund fungerer som en "åben" Facebook-blog, men som absolut ikke er Facebook?

2) Kan det, på en fiks måde, integreres med Sharepoint, uden at eventuelle indlæg/kommentarer, går tabt når pågældende bruger ikke længere er aktiv i systemet?

3) En masse andre ting, jeg slet ikke har forstand på.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 28-08-2012 18:40:26.
Mark0

Superbruger
Tilføjet:
28-08-2012 19:03:41
Svar/Indlæg:
121/11
Tjek Wordpress ud.. Det kan det hele, og lidt til - og så er det freeware.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2012 20:51:15
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

Har overvejet det. Men, hvor meget frihed har man over selve design-delen?

Don

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2012 20:57:37
Svar/Indlæg:
644/8
Åben blog lyder ikke godt, så snart din side bliver registreret på google, vil der komme tonsvis af spam.

Jeg er tilhænger af at bruge wordpress, det er let at bruge og som #1 skriver, så kan det alt hvad i skal bruge og mere til :)
En wordpress side kan i enten lave som enkelt brugerløsning, hvor i alle deler et brugernavn eller som en flerbrugerløsning hvor i får hver jeres brugernavn.

En løsning kunne også være en "Er du et menneske" test, hvor der skal udregnes et regnestykke, løse en puzzle eller lign. Så kan i slippe for spambots. Dog kan trælse 13årige stadig lave indlæg :)

Don

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2012 20:59:52
Svar/Indlæg:
644/8
#2, ALT!

hvis du bruger wordpress.com eller ligende har du ikke alle muligheder, men hvis du selv vælger at hoste kan du lave det som du vil.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2012 21:17:19
Svar/Indlæg:
10398/435
#0, Er en åben blog ikke bare et forum? Eller tænker du Artikel + kommentarer.

phpBB eller wordpress.

I wordpress kan admin screene alle indlæg før de dukker op. Dunno about phpBB.

#3, Robots.txt
http://en.wikipedia.org/wiki/R...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2012 09:36:19
Svar/Indlæg:
23132/740
Det lyder som om, jeg burde tjekke Wordpress ud.

Og det kan man "nemt" bare hoste på sit webhotel og dermed have frie hænder vedr. design o.lign.?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 30-08-2012 09:37:25.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2012 22:10:03
Svar/Indlæg:
23132/740
... ok. Jeg fatter hat af MySQL og Wordpress 😐

Don

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2012 22:48:28
Svar/Indlæg:
644/8
Nok ikke så simpelt hvis det er helt nyt for dig.

Har du prøvet at oprette en side på www.wordpress.com

Det er en service hvor de hoster det hele og der er et simpelt interface til at sætte det op. Det er gratis, dog kan der tilkøbes andre templates.

Det er muligt at få knyttet dit eget domæne navne til siden.

Sharepoint integration er dog ikke en mulighed, der skal du have fat i noget er kører i .Net og det er oftest dyrt.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2012 23:00:54
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #8

Tænkte nok at det [Sharepoint] ville være besværligt, men det kunne være nice at have.

Nej. Det er på eget webhotel. Prøvede først på NAS'en, du ved, for at være i en "sandkasse", men opgav det og slog det til ved webhotellet (Surftown).

Nu kører siden, men der er en masse opdateringer, og det er langsomt (som ind i h*lvede faktisk), så nu ser jeg det an.

I mellemtiden: Du ved ikke tilfældigvis, hvordan jeg får bloggen til at antage udseendet som i ovenstående link (læreriskive.dk)?