Puteren vil ikke starte

Diverse d.  29. august. 2012, skrevet af nidle
Vist: 4431 gange.

nidle

Overclocker
Tilføjet:
29-08-2012 00:51:30
Svar/Indlæg:
29/21
Hej 🙂

Forleden fik jeg transporteret min elskede shuttle, men så sætter jeg den til og tænder - der sker nada.
Den har været transporteret meget forsigtigt - så jeg tror ikke at det er pga. det - jeg formoder at noget er brændt sammen...
Dernæst blev den skildt ad, så man kan rense den for støv - og vi målte lidt strøm med en voltmeter - men det ser ikke ud til at noget er brændt sammen...
Det er dog lidt mærkeligt at f.eks. den I/O kontakt bagved under strømledningen, sender strøm igennem selvom den er på off.
Det er lidt ærgerligt at skidtet ikke virker - og selvom jeg har fået mig en ny spand, så ku' jeg godt tænke mig at få shuttlen til at virke...
Men som sagt - jeg trykker på knappen og der sker intet...

Hvad kan sådan et problem opstå af, og - har I nogle forslag til, hvad jeg kan gøre?

Hvis det ikke lykkes for mig at få liv i shuttlen, så er der heldigvis et andet alternativ...
Jeg har en masse komponenter(shuttlens indmad, samt kabinet, psu osv.), på nær et bundkort og cpukøler som jeg kan montere.
Men udvalget af socket939 bundkort er ikke så stort, faktisk kan man kun finde et enkelt på edbpriser.dk

http://www.edbpriser.dk/hardwa...

Kan det betale sig at smide penge efter nettop det bundkort, eller skal jeg finde et brugt...?
Er det muligt at jeg kan smide den nuværende socket939 cpu i et bundkort som har en anderledes cpusocket?
Men - kan man få en universal cpukøler eftersom der ikke følger cpukøler med et bundkort i pakken?

Har I nogle forslag til, hvad jeg kan gøre, og hvilke andre muligheder er der?

Er der en optimal løsning?

Btw. Puteren skal kun bruges til surf på nettet...

Shuttlens spec. er i min hwt-profil.

Håber man kan forstå hvad jeg skriver, på forhånd tak!

nidle

Overclocker
Tilføjet:
29-08-2012 01:07:10
Svar/Indlæg:
29/21
ehm..

Det passer vist ikke hvad jeg skrev at der kun er et enkelt bundkort på edbpriser...

Jeg kan vel bruge et af dem her.. 😳

http://www.edbpriser.dk/hardwa...

Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2012 08:46:39
Svar/Indlæg:
1726/49
hvordan transporterede du computeren ? f.eks. i et tæppe kan det have været muligt, der opstod noget statisk elektricitet, som har lavet sjov med bundkortet 😕

nidle

Overclocker
Tilføjet:
29-08-2012 12:53:42
Svar/Indlæg:
29/21
Den var først sat i en plastikpose, så et badehåndklæde og så i en rimelig stor taske...

nidle

Overclocker
Tilføjet:
31-08-2012 18:35:59
Svar/Indlæg:
29/21
argh damn #1 glemte at det er agp8 😴