Standard front panel til hjemmebygget kabinet.

Case-modding d.  29. august. 2012, skrevet af Cani83
Vist: 4372 gange.

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2012 12:31:13
Svar/Indlæg:
2186/186
Hej

Jeg overvejer at bygge et kabinet selv, men ville gerne undgå at alt skal laves fra bunden.

jeg tænker specifikt på et panel med PWR, reset knapper og diverse leds, samlet i et panel med tilslutningsstik til bundkortet og det hele.

Måske også en bagplade, så jeg ikke skal rode for meget, med at få det til at passe med pci kort tilslutning bag på.

Jeg vil bygge det i træ, da jeg tænker, at det er et godt materiale, for at undgå vibrationsstøj.

Men også for at få plads til en indvendig quad 120 mm radiator.

Synes de kabinetter som tilbyder dette, er alt for dyre i pris.
Ferns

Korrekturlæser
Tilføjet:
29-08-2012 15:21:50
Svar/Indlæg:
1442/81
Jeg overvejer selv det samme og i den forbindelse havde jeg forestillet mig at skaffe et gammelt rack/fulltower og skære det helt tomt, for derefter kun at bruge rammen og div. tilslutninger.

Jeg tænker det er en billig og stabil løsning, samtidig med at det så kun er træ der skal arbejdes med.

Kunne det evt. også være en mulighed for dig?

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2012 19:03:29
Svar/Indlæg:
4107/224
Ja et gammelt rack-kabinet eller lign. kunne være en mulighed. Men når du laver i træ kan du jo bruge skruer til pci-montering. Jeg har haft lavet et kabinet i træ, og det fungerede udemærket. 2-komponent lim er også en glimrende løsning til at lave ''holdere'' med i kabinettet. Små træstykker du limer div. steder inde i kabinettet for at sørge for tingene ikke kan rykke sig og at du kan montere lettere. Jeg brugte eksempelvis en PCI-E Riser (i ledning) til at fuldstændig separere mit grafikkort fra resten af computeren.
Lav lidt tegninger og mål over tingene du vil have i. evt. gør plads til evt. udvidelser, det glemte jeg, så der var ikke rigtig andre ting der passede i den, kun netop de ting JEG havde 🙂

God fornøjelse.

Brugte forresten Tik-træ i ca. 5mm tykkelse. Glimrende materiale. Fleksibelt til en hvis grad, hårdt, solidt og flot 🙂

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2012 08:12:14
Svar/Indlæg:
2186/186
Det er faktisk nogle super gode råd, mange tak for det.

Ærgeligt jeg i sin tid, fik solgt mit gamle chieftec full tower kabinet, så ville det ellers være perfekt.

Men det er bare at lede lidt rundt omkring.

Mange tak for rådet omkring træsorten og ja man kan jo lime lister og den slags på, så det hele passer.

Træ er jo et fantastisk materiale og det er vel også defor, at det altid har været udbredt som højtaler kabinet. og især i subwoofer