Trådløs netværk kommer og forsvinder...

Diverse d.  30. august. 2012, skrevet af SBHT
Vist: 960 gange.

SBHT

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2012 09:08:36
Svar/Indlæg:
812/133
Jeg oplever pludselig et underligt problem med ikke bare en router men to styk !

Det er Netgear MBRN3000 (3G Router) de har begge virket fint, eller der har været lidt små fejl med bl.a. at apple produkter nogle få gange ikke kunne logge på det trådløs signal og at den efter nedbrud på 3G modemmet ikke har kunne reconnect til TDC.

Derfor blev jeg glad da der kom en ny firmware, som også gjorde det muligt at bruge nye og hurtigere 3G modems samt 4G modems...

Alt gik planlagt, og det virkede også de første 14 dage, men lige pludselig i denne uge, kan man ikke altid logge på det trådløs netværk, på listen over trådløs netværk kommer og forsvinder det hele tiden, når det lykkes at komme på siger den at hastigheden er 5.5Mbit hvor den plejer at ligge på 72Mbit.

Jeg har tjekket hvilke kanaler de andre trådløs netværk i området benytter, og har skiftet vores router over på dem som er svagest og mindste benyttet, men uden nogen effekt.

Jeg har nulstillet begge router og sat dem op igen, med WPA2-PSK beskyttelse og forskellige kanaler, men uden nogen effekt.

Jeg har prøvet at ligge den gamle firmware tilbage på routerene, samt smide de gamle modems på igen, men uden nogen effekt.

Jeg har også prøve at pille 3G modems fra, så routeren blot står uden nogen internet forbindelse, men det trådløs netværk opførre sig stadig på samme måde, ved at komme og forsvinde hele tiden.

Når jeg prøver at logge på får jeg blot denne besked:
Kunne ikke oprette forbindelse til Netgear3G

Og bum så forsvinder det trådløse signal, og kommer igen! Sådan står det og forsvinder hele tiden ???

Jeg er ved at blive tosset i hovedet af det, også fordi jeg har 60 mand der forventer at det kommer til at virke igen inden for 10 min...

Min plan er at tage udstyret med hjem, for at se om det er nogle signal forstyrrelser i bygningen, jeg har virkelig ikke andre idere lige pt.

Alle forslag tages imod med kyshånd 🙂
canny

Superbruger
Tilføjet:
30-08-2012 12:08:14
Svar/Indlæg:
1500/79
Hvor lang tid har hver computer sin IP adresse? det kan være de ligger reseveret i hos din router i for lang tid?

Kan du prøve med en anden router ?

SBHT

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2012 20:23:55
Svar/Indlæg:
812/133
#1 Nej for det sker også efter reset af router, og der burde alt være nulstillet...

#Info

Jeg har taget den ene router med hjem, her er 10 forskellige trådløs netværk, og jeg oplever ingen problemer, inde på mit arbejde har vi 26 forskellige trådløs netværk, kan der simpelthen være tale om for meget signal støj til at denne lille router kan håndtere det ?

Det må jo være konklusionen lige pt?