Bruger
Tilføjet: 30-08-2012 11:54:03
Svar/Indlæg:
3/1
Hej alle
Har fået et meget mystisk problem med min computer - den vil ikke starte.
Jeg er næsten lige kommet hjem fra ferie. Efter jeg tændte den gik der 15 min. så gik den ud. Først efter en time, fik jeg held til at tænde den igen. Så kørte den som intet var sket i et døgn, hvorefter den gik ud igen. Jeg har ikke kunne tænde den siden :(
Der sker intet når jeg trykker på tændknappen. Der er lys i reset og tænd/sluk knappen på bundkortet, men det hjælper heller ikke at bruge dem :S
Hvad pokker kan der være galt? Det døgn, hvor den kørte virkede den helt uden problemer...
nu ved jeg ikke hvor teknisk/it nørdet du er 😛 men hvis du kan sætte din bios op igen, så ville jeg tage batteriet ud af den i 5-10min og prøve at starte den igen, der kan også være en bios reset knap på dit bundkort.
Bruger
Tilføjet: 30-08-2012 18:00:28
Svar/Indlæg:
3/1
Hej og velkommen på HWT.
Har det været tordenvejr, mens du har været væk?
Har du prøvet at cleare CMOS og så starte op igen?
Mange tak.
Computeren har ikke været tilsluttet stikkontakten mens jeg var væk. Jeg har heller ikke prøvet at pille batteriet ud. Men vil gerne give det et forsøg. :)
nu ved jeg ikke hvor teknisk/it nørdet du er 😛 men hvis du kan sætte din bios op igen, så ville jeg tage batteriet ud af den i 5-10min og prøve at starte den igen, der kan også være en bios reset knap på dit bundkort.
start med det :)
Der er ingen reset knap af BIOS på bundkortet. Hvad kunne indikere at det er en BIOS fejl? For jeg synes det er underligt, at da den virkede et døgn, var der ingen tegn på fejl i systemet. Kan huske den også bootede med "jeg-har-det-godt" bippet.
Mvh. Daniel
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Uhlenrik d. 30-08-2012 18:12:38.
jeg havde selv problemer med en gammel PSU på et tidpunkt, omtrent 80% som du fortæller, den sagde til sidst KABOOOOM!!! med lidt røg efter nogle forsøg på at tænde den da den slet ikke reagerede på tryk på on/off knappen.
Prøv at låne en ny psu af en buddy, håber det hjælper.
qoute: Der er ingen reset knap af BIOS på bundkortet. Hvad kunne indikere at det er en BIOS fejl?
Nogle gange kan der komme en software bug i bios opsætningen, ved at resette bios og indstille den igen til det system man har, kan man "overskrive" de fejlagtigt/bug settings som kan have kommet.