Bruge wmp 12 (video)playlister, men flytte videoerne, er det muligt?

HDD/SSD/RAM d.  02. september. 2012, skrevet af gasolin
Vist: 571 gange.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2012 15:38:50
Svar/Indlæg:
5506/640
Jeg har ca 20.5 gb youtube videoer, som jeg vil høre om jeg kan flytte fra drev c (ssd) over til en af min andre harddiske og stadig kunne bruge mine playlister i wmp 12?

Playlisterne henviser til videoer placeret på drev c i en mappe som hedder dwhelper (Jeg downloader youtube videoer med firefox og downloadhelper)

Evt lave en smart genvej eller noget, så playlisterne stadig virker selv om jeg flytter videoerne?

Kan jeg flytte videoerne og stadig bruge playlisterne kan jeg installere 1-2 store spil uden at mangel plads eller 3-4 alm store spil
MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2012 22:58:11
Svar/Indlæg:
5421/53
Hvorfor bruge wmp? 😐

Og hvorfor har du playlister? Eller mener du bare at de ligger i dit bibliotek?

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2012 23:14:10
Svar/Indlæg:
5506/640

Har altid brugt wmp, har playlister, for det gør det nemmere hvis jeg vil høre noget bestemt musik istedet for at skal huske hvad videoen hedder på youtube, vente på den starter og måske er der pauser i videoen (langsom streaming).

Der er afspilninglister i wmp,bibilioteket eller hvad man nu kalder det, kan jeg jo ikke lige ændre det(så vidt jeg ved) så afspilningslisterne er præcis de samme, men at alle videoerne i mine afspilningslister bliver linket til den nye placering (drev) de ligger på.

Det vil sige flytter jeg youtube videoerne kan wmp ikke aut ændre det, så videoerne i mine afspillister aut bliver ændret til den nye placering (drev) videoerne ligger på. Videoerne i min afspilningslister vil stadig linke til en placering i min hjemmemappe på drev c.

Der er det så jeg spørger, kan det lade sig gør at ændre det så jeg stadig kan bruge min afspilningslister selv om videoerne flyttes (ved ikke om det rent faktisk er muligt)

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af gasolin d. 02-09-2012 23:16:15.

Ferns

Korrekturlæser
Tilføjet:
03-09-2012 05:41:13
Svar/Indlæg:
1442/81
Jeg bruger ikke selv WMP, men det jeg kan forestille mig du skal gøre er at henvise din "videogenvej" til det nye drev. Så "Dine videoer" bliver genkendt som native-destination af WMP... Gav det mening? Jeg er vist ikke helt vågen.

Nåh men en trin-for-trin, kan måske gøre det overskueligt:

1. Tryk på Start
2. Klik på dit brugernavn
3. Højreklik på dit videokatalog
4. Vælg Egenskaber
5. Vælg fanebladet Placering
6. Vælg det katalog som dine videoer ligger i og tryk OK

Jeg vil tro at WMP så automatisk synkroniserer sig med mappen.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2012 11:18:02
Svar/Indlæg:
5506/640

Der er jeg ikke lige helt med har ikke nogen punkt 6 (har jeg ikke noget af)

WMP skal ikke synkronisere eller noget ligenede.

Problemet er når jeg flytter videoerne så linker afspilningslisterne,playlisterne stadig til videoer placeret i min hjemmemappe på drev c, fordi jeg flytter videoerne så henviser,linker mine afspilningslister sig ikke aut til den nye placering på f.eks drev g.

Har jeg et video i en afspilningslister som ligger i C:/brugernavn/dwhelper/kvinde min og bliver videoen flyttet til G:/dwhelper/kvinde min så linker min afspilningsliste ikke aut til den nye placering på drev g, kan da sagtens fortælle wmp at nu ligger mine youtube videoer på drev g men det påvirker jo ikke mine afspilningslister ud over de ikke kan afspilles fordi de linker til den gamle placering på drev c.

At lave afspilningsliterne fra bunden af tager laaang tid så det vil jeg gerne undgå, har omkring 40 afspilningslitser, nogen med omkring 50 videoer i og hver video skal trække fra mappen af og over i listeruden (bruger ikke funktionen med at man kan se de videoer man har på computeren i wmp, jeg nøjes med afspilningslister, da mange af mine youtube videoer ligger sig i biblioteket under andre medier som er helt forkert, derfor synkronisere jeg ikke mine youtube videoer med wmp.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 03-09-2012 11:21:55.

Ferns

Korrekturlæser
Tilføjet:
03-09-2012 12:47:19
Svar/Indlæg:
1442/81
Det jeg mente var at du skulle trykke "flyt..." finde det nye sted dine videoer ligger og klikke på "vælg mappe".

Så burde dine videoer blive automatisk genkendt af WMP og derved også dine lister. (Men det er kun en teori, da jeg som skrevet ikke bruger programmet).

Og ja, jeg kan godt se det er pænt irriterende at skulle lave helt nye lister til alt - Så jeg håber det ovenstående vil virke for dig.

I tilfælde af at det ikke gør og du måske er ved at blive gråhåret over WMP, så vil jeg anbefale dig at gøre som jeg og bruge "Foobar 2000". Den er virkelig nem at have med at gøre, da man kan have flere forskellige afspilningslister liggende i tabs, som tilmed er nemme at holde opdateret. Bonus er at det er gratis.

Link: http://www.foobar2000.org/

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2012 16:46:32
Svar/Indlæg:
5506/640
Min afspilningslister bliver ikke ændret fordi videoerne bliver flyttet og videoerne som der linkes til er stadig videoer på drev c selv hvis jeg vælger at flytte min afspilningsliste som ligger i c:/brugernavn/musik til f.eks drev g

Ikke alle programmer der kan bruge de data der laves med wmp så der kan jeg risikere at mange numre ikke har nogen navn på kunstnerne, som er et kæmpe problem, som jeg mener at jeg have den gang jeg prøvede foobare eller monkey

Ferns

Korrekturlæser
Tilføjet:
03-09-2012 17:18:51
Svar/Indlæg:
1442/81
Hmm... Så må der lige andre, der bruger WMP, på banen med et bud.

Støder jeg på en løsning, vender jeg tilbage.

Pøjpøj med det 🙂

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2012 19:40:25
Svar/Indlæg:
5506/640
takker