Jeg er igang med at samle en ny computer, og har valgt det her bundkort, asrock Z77 extreme 4. Jeg kunne godt tænke mig HIS readeon HD7750 som grafikkort og ville høre om i kender en strømforsyning som passer til det.
Tak for de hurtige svar, så når jeg skal samle det skal jeg ikke proppe nogen form for strøm i GPU? forgår det bare via bundkortet? og tror i det er et godt grafikkort til spil som CoD, FS, battlefield?
Jeg er sikker på, at du skal bruge ekstra strøm til kortet, men den slags PCI-E tilslutningsstik er der på alle nye strømforsyninger og også på den som Freak_Matsrer refererer til.
Jeg har endnu ikke set et 7750 der skal have ekstra strøm end det der kan trækkes fra PCIe porten. Men kig på dit kort når du får det, så finder du vel ud af om det skal have ekstra strøm eller ej.
Kortet trækker ikke strøm fra et PCI-e stik, kun fra bundkortet, så ja, bare en lille PSU på 400-500W vil være mere end rigeligt. http://www.edbpriser.dk/stroem...
Alle moderne PSU'er har desuden mindst ét PCI-e stik til grafikkortet.
Edit: Vent, det kort du linker til, er et HD 7850, ikke et HD 7750. Det kræver ekstra strøm, men det gør ikke forskel på valget af PSU.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Anonym202158143552 d. 10-09-2012 15:56:34.
Hvad det betyder ? Et 6-pin stik er et strømkabel, som skal fra din PSU til dit grafikkort, fordi bundkortet ikke leverer en tilstrækkelig mængde strøm, som grafikkortet har brug for.
Ok men de fleste strømforsyninger er da med en 4-pin eller 8-pin
Alle PSU'er er med enten 4 eller 8-pin stik. 6-pin stik er til grafikkortet, mens 4/8-pin ofte er til bundkortet. Der er også nogle grafikkort der skal have en eller flere 8-pin, som mange PSU'er også kommer med. Det er dog en anden type end dem til bundkortet, har jeg ladet mig fortælle.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym202158143552 d. 10-09-2012 17:57:52.
Så kan du evt. Google modellen, hvis du er i tvivl. Det er ikke altid butikkerne lister produkter helt korrekt. Det må være en fejl, for den PSU har helt sikkert 1x 6-pin.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym202158143552 d. 10-09-2012 21:05:33.
Er du sikker? jeg har kigget på en masse sider og kan ikke finde noget om en 6-pin
http://www.corsair.com/builder... 6-pin kaldes også for PCI-express. Den lader til at have 2x 6+2 PCI-e, hvilket betyder at den har to 6-pin, hvor de begge også kan fungere som 8-pin efter ønske.