Byg selv Asus G75VW / ny udgave til efteråret?

Diverse d.  11. september. 2012, skrevet af skovjuul
Vist: 1766 gange.

skovjuul

Overclocker
Tilføjet:
11-09-2012 20:20:42
Svar/Indlæg:
27/8
Hola

Jeg har set flere amerikanske sider, hvor man kan sammensætte sin egen udgave af en Asus G75VW. Er der nogen danske sælgere, der tilbyder samme service? Synes hele tiden jeg finder en udgave, der skal tweakes lidt 🤡

Desuden hørte jeg et rygte om at der ville komme en ny konfiguration i løbet af oktober (muligvis bedre grafikkort/andet)? Nogen der kan af-/bekræfte?

Mvh
Jesper
xkalibur

Superbruger
Tilføjet:
11-09-2012 22:32:17
Svar/Indlæg:
739/62
det er lidt af en skov at finde rundt i dem, man skal virkelig kigge godt efter, tror der er 6-8 varianter på det danske marked.

har lige købt en hos proshop, med 16 gb ram bd drev gtx670 og I7

men har ikke hørt de rygter før :)

skovjuul

Overclocker
Tilføjet:
12-09-2012 08:29:02
Svar/Indlæg:
27/8
Ja, har selv kig på den model, men læste en anmeldelse der snakkede om at grafikkortet allerede ville halte om 1-2 år 😲 Desuden vil jeg gerne have SSD diske i, uden at skulle købe dem ved siden af og selv sætte dem i.

Jeg fandt en US side hvor man kunne få lov at lave lige hvad man vil med den: http://www.xoticpc.com/asus-g7... Det var derfor jeg tænkte om der er nogen danske udbydere der havde noget i samme retning.

xkalibur

Superbruger
Tilføjet:
12-09-2012 10:38:47
Svar/Indlæg:
739/62
selvfølgelig vil grafikkortet begynde at halte om 2 år. det overrasker mig sådan set ikke!

er tæt på at være sikker på du kan finde lige nøjagtig den version du vil have med undtagelse af SSD´en i en dk butik. der er ufatteligt mange varianter, hver butik har næsten deres egent udgave.

for mig var det vigtigste at få blu ray drev ! og så valgte jeg den eneste jeg kunne finde i dk med BD drev, som tilfældigvis også havde 16 gb ram.

nu har jeg så købt en SSD da proshop havde dem på tilbud 😲

hvilket virker næsten tåbeligt, har lige brugt 3 dage på at installere spil osv samt fjerne alt det lort der kommer præinstalleret 🤣 og nu starter jeg forfra :)

eviling

Overclocker
Tilføjet:
12-09-2012 15:30:04
Svar/Indlæg:
442/14
Jeg har selv lige brugt en halvanden måneds tid på at finde en ny bærbar, hvor g75'eren var den jeg helst ville have.

Jeg har indtil videre ikke fundet en eneste dansk side hvor de tilbyder specialbyggede G75'er.
Og det har heller ikke været muligt at få danske forhandlere til at hente den amerikanske G75'er hjem.
Xoticpc er nok dit eneste valg hvis det skal være en specialbygget G75, bare husk de 25% moms der er oveni.

DustinHome har en G75VW-T1011V som er nogenlunde fornuftig, men grafikkortet er ikke ligefrem et monster til spil.
I stort set alle de tests jeg har set hvor nvidia 660m/670m og 675m blev sat op imod AMD 7970m, gik AMD med sejren hver gang(endnu rigtig stor sejr).

Personlig er jeg så selv endt med at bestille en AlienWare m17x hvor jeg så senere sætter en SSD i.

skovjuul

Overclocker
Tilføjet:
13-09-2012 19:33:12
Svar/Indlæg:
27/8
Tænkte også alternativt på Alienware men synes tastaturet på Asus'en er helt fantastisk.

Jeg ser om der kommet noget nyt og spændende i næste måned, ellers bliver det "bare" en af de der allerede er på markedet.

eviling

Overclocker
Tilføjet:
14-09-2012 04:03:07
Svar/Indlæg:
442/14
Jeg vil give dig ret i at tastaturet i G75'eren er fantastisk :)

Køleevnen ser også ud til at være bedre, specielt i forhold til støjniveau.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2012 07:08:12
Svar/Indlæg:
4536/104
#0 du finder ikke noget nuværende Bærbar gfx der kan klare de nyeste spil særligt godt om 2+ år.

Bærbare gfx = lort, i sammenligning med desktop gfx/gpu´er.

et high-highend Mobile gfx/bærbar gfx, er ca. lige så hurtigt som et middle klasse alm,Desktop gfx.

altså svare et GT680M sådan CA. til et GTX650 eller hvis du er heldig et GTX660(non TI) i ydelse.

hvilket siger sig selv vil være ret langsomt til om 2 år.
Specielt når nu vi snakker Quad HD opløsning + div andre nye features osv i løbet af de næste par år.