Bluescreen -> GFX-forsvundet!

Grafikkort d.  12. september. 2012, skrevet af Teresa
Vist: 1791 gange.

Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
12-09-2012 18:31:21
Svar/Indlæg:
2458/91
Jeg har min bærbar til rep. og har istedet lånt en udemærket Acer bærbar af Bilka med et Nvidia 540M gfx kort i.

Det har fungeret fint de 2-3 dage jeg har haft PC´en.

For en times tid siden startede jeg WoW up, 15 min inde i spillet fik jeg bluescreen, med en error omkring min gfx driver.

Den rebootede, hvorefter skærm-opløsningen var helt gal. Den stod så derefter og hentede en ny driver, rebootede og derefter var opløsning normal.

Jeg loggede ind på WoW og kunne godt de der var noget galt emd grafikken. Loggede ud, forsøgte at komme ind i Nvidias kontrolpanel.. men den meldte fejl da jeg forsøgte. Forsøgte derefter at downloade den nyeste Nvidea-driver. Denne meldte fejl og sagde at der intet Nvidea gfx-kort var.

Ganske rigtigt. Under enhedshåndtering er 540M forsvundet og der er nu et intel-kort... hvilket jeg gætter på er dét på mobo.

Nu er det jo en låne-laptop.. så jeg har ikke lyst til at risikere noget...

Men er der noget harmløst jeg kan forsøge... Er der en simpel løsning? Jeg tænker BIOS... måske aktivere andet gfx igen???

Før i skriver... så overvej lige igen at jeg har lånt den... og slet ikke har lyst til at erstatte den hvis jeg laver en bommer.... :)

Hvad har i af idéer?

🙂
matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2012 12:59:27
Svar/Indlæg:
5600/32
Jeg ville nok afinstallere alt der har med nvidia at gøre og derefter installere den nyeste driver.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2012 20:28:02
Svar/Indlæg:
5474/39
jeg ville skifte til onbord, så leve med det. Så sætte Nvidiaen op til hjælpe med køre kan ikke huske hvad hedder...
Det er for længe siden har rodet med det på en Nvidia pc...
WOW køre ok på onbord.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 13-09-2012 20:28:40.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2012 20:51:07
Svar/Indlæg:
7765/230
Ja nu er den tråd jo fra igår, så går da ud fra du allerede har smidt den(bærbar) ned i bilen og kørt til bilka og fået/lånt en anden... :yes: 😛


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
14-09-2012 09:49:58
Svar/Indlæg:
2458/91
Takker for svarene...

Jeg fik en kammi til at logge på min pc fra hans og han fik, som #1 siger, fjernet alt Nvidia software, brugte et "detect hardware" program og derefter kunne man igen se det i enhedshåndtering... og derefter kunne Nvidia-driveren igen instaleres :)

Så indtil videre virker lortet igen...

Jeg var sgu tæt på at tro at jeg havde brændt lortet af :S


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2012 10:09:54
Svar/Indlæg:
7765/230
#4
Godt med lidt spænding og krille i maven sådan en dødsyg onsdag...he he 😛