Ved ikke hvor mange herinde som bruger internet explorer, jeg har personligt ikke brugt det siden der kom alternativer. Men der åbenbart en meget stor ny virus risiko, så stor at det er blevet frarådet at bruge explorer imidlertidigt 😲
Er nu endnu mere skræmt over de retarderede journalister, der i råber op om at der er "virus i din internet explorer" osv. osv.
De har åbenlyst ingen anelse om, hvad de snakker om, og hvilke advarsler de viderebringer.
Det er her potentielle sikkerheds hul, er IKKE de samme, som en "virus i din internet explorer". Og ifølge microsoft at udnyttelsen endnu ekstremt lille, og der er proklameret en rettelse en af de nærmeste dage.
Og den simple / hurtige fix: Tryk Win+R -> tast "inetcpl.cpl" tryk enter -> Gå til fanen Sikkerhed -> Tryk på Brugerdifineret niveau -> Sæt Active scripting til Deaktiveret, eller Spørg.
Kan ikke se den store forskel fra denne situation, til de mange andre sikkerheds hændelser, der er opstået igennem tiderne. Både for Internet Explorer og alle mulige andre browsere.
Det er bare pressen, der er gået i selvsving.... 😕
Selvfølgelig skal man tage sine forholdsregler. Men ligefrem advare i pressen, somom at det var et nært fortstående terror angreb. Det er sku for langt at gå!
De advarsler er som regel henvendt til almindelige dødelige, som ikke fatter en brik. Ligesom de journalister der viderebringer advarslerne 🤣
Derfor går de ofte all-in og siger "Lad være!", istedet for at komme med mere eller mindre avancerede instruktioner i at pille ved ting, som de fleste ikke aner hvad er. Og min erfaring på dette område er, at halvdelen af dem der forsøger at gøre hvad du beskriver, ender med at lave lort. Simpelthen fordi de ikke aner hvad de laver, og ikke kan finde ud af at følge en simpel instruktion 😉
Jeg læste idag, også på Version2, at M$ nu direkte opfordrer alle til at bruge andre browsere, indtil deres patch er rullet ud på WindowsUpdate. Mit spørgsmål er så, hvor mange der vil vende tilbage til IE bagefter 😀