Ny Synology DS213air

Litteratur d.  24. oktober. 2012, skrevet af DeXTRoNiaN
Vist: 6347 gange.

DeXTRoNiaN
 
Administrator
Tilføjet:
24-10-2012 01:54:45
Svar/Indlæg:
356/27
Synology er ved at sætte en ny milepæl. Læs med her.

Læs mere her: http://hwt.dk/Nyhed/22439/Ny-S...
lp_larsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2012 08:27:58
Svar/Indlæg:
403/71
Jeg glæder mig til at i får den testet.

Bor i et hus, hvor det trådløse netop ikke kan nå hele vejen rundt, og der er desværre kun en reel mulighed for at placere routeren, så hvis denne har et stærkt signal, som kan række længere end routeren, så er det helt sikkert den NAS jeg skal have fingrene i :)


gaming-king
 
Superbruger
Tilføjet:
24-10-2012 14:01:28
Svar/Indlæg:
1001/5
#1

Hvorfor skulle den kunne række længere end en normal router?

Tror ikke du skal forvente den når længere end en almindelig router.


Det man derimod kan bruge den til, er i stedet for at også at skulle købe en router, for man kan jo installere DHCP server på den - og ergo kan du spare at skulle købe en router (kræver dog NAS'en er tændt hele tiden). Men omvendt, så mister du også al chance for køre andre enheder på kablet netværk.


KlamHuggeren
 
Enthusiast
Tilføjet:
24-10-2012 15:57:31
Svar/Indlæg:
15/2
Hvis man bare kan bruge den som Access Point / Range extender ville det da være rart 🙂

Kunne godt finde på at købe den NAS der 😲


pizzabager
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2012 10:08:06
Svar/Indlæg:
531/120
Ser meget fint ud, men hvorfor er det at nas ofte kun har 256mb ram, har de ikke behov for mere? synes tit man ser de har 1 gb ram, og da rampriserne er så lave som de er lyder det åndsvagt ikke bare at sætte flere i..


Springer
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2012 10:38:08
Svar/Indlæg:
765/28
min synology 410 (fra 2010) har 512 MB ram, men den har reelt kun brugt 90 MB. Og den fungerer som download server medie server osv. så umiddelbart burde 256 jo være nok


dryz
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2012 15:45:50
Svar/Indlæg:
519/32
#2<-- Hvis den er forbundet med kabel til en router med wi-fi (kan man overhovedet få dem uden i dag?), kan man vel tilgå den både gennem routerens og dens egen wi-fi (antager jeg). Det giver et ekstra *hot-spot* i huset, og dermed ekstra dækning. Derudover mister man heller ikke de kablede enheder, såfremt min antagelse er korrekt.
Hvis du har ret i, at man skal vælge at tilgå den enten gennem routeren eller dens egen wi-fi, bliver jeg slemt skuffet :(
Er der nogen der ved noget om det? ...og er der nogen der tør gætte på en pris?


dryz
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2012 16:06:10
Svar/Indlæg:
519/32
Damn... pris: 2226,- kr, er det ikke lidt meget for en 2-bay NAS?

http://www.edbpriser.dk/nas-la...

Jeg kan ikke umiddelbart finde ud af, om min antagelse er korrekt, men det da være muligt at inkorporere både routerens og NAS'ens trådløse egenskaber i samme VPN (håber jeg) :/


Danielwj
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2012 07:45:12
Svar/Indlæg:
63/5
#7
Hvad jeg lige kan se så er det omkring 100 kr mere, end for modellen uden Air. Om de ens på specs ud over air, har jeg ikke tjekket op.

En anden tanke der slog mig, ren spekulation. Har hverken tjekket strømforbruget på en den, eller læst op på hvad et access point normalt bruger. Men hvis man alligevel skal have en Nas til at stå og koge 24/7, og sende det trådløst ud i hjemmet 24/7. Så vil mit skud fra hoften være at et AP formentligt bruger et par 100 kr i strøm om året. Som man måske vil kunne spare noget af ved at satse på denne model. Så igen, rent skud fra hoften: 150 kr sparet årligt, så på 3 år rammer vi 450 kr og Nasen er nede i 1900 kr. Og oven i det, spare man en bunke kabel rod, så der må også være en vis WAF værdi :)

Og så begynder det da pludseligt at se mere fornuftigt ud i mine øjne.


dryz
 
Superbruger
Tilføjet:
31-10-2012 21:23:12
Svar/Indlæg:
519/32
#8<-- tjoo, nu har jeg ikke personligt brug for den ekstra wi-fi/AP feature. Men selv om jeg havde, syntes jeg det er svært at retfærdiggøre den høje pris, hvis man f.eks sammenligner med (godt nok ældre, men gode produkter)
QNAP TS-212 Turbo NAS, ZyXEL NSA325, D-Link ShareCenter Shadow DNS-325 og selv deres egen Synology Disk Station DS212J, som er ikke mindre end ca. 1000,- kr billigere!

Jeg må indrømme at jeg ikke har nogen personlig praktisk erfaring med de omtalte produkter, men næsten dobbelt op pris? erh...

Hvis der er noget jeg helt har misforstået, ville jeg sætte rigtig meget pris på at få det at vide. En NAS bliver mit næste hardware køb, men pris/ydelse er desværre vigtigt for mig (fattigrøv *host*), og det ville være dejligt ikke at betale dyrt for de nye erfaringer :P