Ny samlet com, gfx vil ikke virke

Grafikkort d.  19. september. 2012, skrevet af MrAnToNiO
Vist: 2840 gange.

MrAnToNiO

Overclocker
Tilføjet:
19-09-2012 18:13:24
Svar/Indlæg:
80/19
Hej alle sammen

Jeg har samlet min nye computer, men kan ikke få grafikkortet til at virke som det skal.
Mit system er som følgende:
CPU: Intel Core i7 3820
GFX: Asus GTX 680 DC2T 2GD5 2GB
Mobo: Asus P9X79 WS SSI CEB
RAM: Kingston HyperX Genesis 4x4 GB DDR3
SSD: Samsung 830 Series MZ-7PC512B
HHD1+2: WD Caviar Black WD2002FAEX 2TB
PSU: 1050w CoolerMaster Hybrid
Skærme: 2x Samsung Syncmaster S23B550V 23" 2ms

Jeg synes selv, at jeg efterhånden har prøvet alt. Jeg har kigget på diverse fora, forsøgt mig med deres løsninger - alt uden held.

Når jeg tænder computeren er der grønt lys i dioderne i grafikkortet, som at den får den strøm som den skal. Men der er helt sort på skærmen, og blæserne tænder starter ikke af sig selv. De står og "hakker", som om de forsøger at starte, og hvis jeg selv drejer dem fingeren, begynder de selv at køre som de skal.

Jeg har så senere sat mit gamle grafikkort i, og her starter computeren som den skal. Jeg har derfor prøvet følgende:
- Installeret alle opdateringer til Windows, bundkort, grafikkort (altså GTX680), cd'er som fulgte med de nye dele osv.
- Startet computeren med begge grafikkort i, for at se om systemet kunne se det nye. Men det vises ikke engang i enhedshåndteringen.
- Rodet med alle mulige indstillinger bios
- Prøvet flere forskellige skærme, skærmkabler (DVI, HDMI osv.)
Og sikker mere endnu.

Jeg er virkelig frustreret, og har brug for noget hjælp fra nogle kloge mennesker! Så please kom med nogle forslag - jeg er villig til at prøve det meste. Frygter virkelig at jeg har fået et dårligt kort, og skal have et nyt.

Derudover - hvis der er en af jer som er sikre på i kan løse det, og bor tæt på Østerbro, så vil jeg gerne betale for at få det lavet hjemme hos mig selv!

På forhånd tak!
dMITIj

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2012 18:27:21
Svar/Indlæg:
1864/156
Du kunne jo retunere eller ombytte dit GFX?

MrAnToNiO

Overclocker
Tilføjet:
19-09-2012 18:29:06
Svar/Indlæg:
80/19
Kunne bare være dejligt hvis det var en lille rettelse jeg skulle lave i stedet. Men det kan sagtens være det er det jeg ender med at gøre.

malkin

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2012 19:22:58
Svar/Indlæg:
1118/24
#1 han spørger helt ærligt og pænt om hjælp, så kunne man i det mindste komme med noget brugbart feedback, eller bare lade være med at skrive.

#0 har du dobbeltchecket at strømkabler sidder rigtig? Evt lige kigge i manual mht til kabler?
Det lyder som om det ikke er connected rigtigt og ikke bare en software fejl. Jeg har før oplevet at mit grafikkort ikke virkede, efter nyt bundkort. hvorefter jeg skilte min com ad, og samlede det igen hvor jeg dobbelt checkede alle forbindelser, og havde ingen problemer derefter.
Men ellers kunne det godt lyde som et uheldigt kort. Jeg har desværre ingen hands on erfaring med 680, så min hjælp er måske mere symbolsk end brugbar 😐

MrAnToNiO

Overclocker
Tilføjet:
19-09-2012 19:24:51
Svar/Indlæg:
80/19
#3 - Dejligt brugbart svar :) Ja, jeg har dobbelttjekket, mange gange. Har endda prøvet med flere forskellige kabler til min psu, y-splittere og jeg ved ikke hvad.

to125539

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2012 20:18:52
Svar/Indlæg:
154/23
Test da gerne grafikkortet i en anden computer, så du ikke spilder tiden på en ubegrundet returnering :)

Men lyder da godt nok som en doa 😕

dMITIj

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2012 20:37:39
Svar/Indlæg:
1864/156

#1 han spørger helt ærligt og pænt om hjælp, så kunne man i det mindste komme med noget brugbart feedback, eller bare lade være med at skrive.

#0 har du dobbeltchecket at strømkabler sidder rigtig? Evt lige kigge i manual mht til kabler?
Det lyder som om det ikke er connected rigtigt og ikke bare en software fejl. Jeg har før oplevet at mit grafikkort ikke virkede, efter nyt bundkort. hvorefter jeg skilte min com ad, og samlede det igen hvor jeg dobbelt checkede alle forbindelser, og havde ingen problemer derefter.
Men ellers kunne det godt lyde som et uheldigt kort. Jeg har desværre ingen hands on erfaring med 680, så min hjælp er måske mere symbolsk end brugbar 😐

malkin skrev d. 19-09-2012 19:22:58

og det fik han, men du kan måske ikke forstå/læse eller hvordan? 😕

med hans beskrivelse kan det stort set ikke være andet end en ombytter (DOA!), #0 virker som om han har prøvet alt hvad der står i hans magt men uden held og når det virker med det gamle GFX er det 99,9% sikkert hans nye GFX der er noget galt med.

skal det skæres mere ud i pap?

bighair

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2012 22:19:07
Svar/Indlæg:
144/8
det svar som malkin kom med at skille det hele ad og samle det igen har jeg faktisk også prøvet med succes.
det kan da ikke skade at prøve.

Blackwater

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2012 02:07:29
Svar/Indlæg:
869/100
"Når jeg tænder computeren er der grønt lys i dioderne i grafikkortet, som at den får den strøm som den skal. Men der er helt sort på skærmen, og blæserne tænder starter ikke af sig selv. De står og "hakker", som om de forsøger at starte, og hvis jeg selv drejer dem fingeren, begynder de selv at køre som de skal. "

Personligt vil jeg mene at netop her ligger der et DOA problem. Jeg har selv 680 og det starter og kører perfekt. Så mon dog ikke bare du var uheldig. Få det sendt ind, som der blev nævnt evt. test det i en velfungerende maskine. Min feks. 🤣 og så har du allerede aflivet en gættekonkurrence. Ellers "One hell of a machine" få ordnet det skidt med GFX så bliver du ovenud tilfreds er jeg overbevist om.

Mente faktisk hvis du havde bil at du kunne komme forbi og teste det her hvis det var. Men bor godt nord på i Melby/liseleje.

Uanset hvad har #1 jo ret. få det for fanden byttet så du kan komme igang med at game med det lille monster du har samlet der.

Hold tonen gutter .. så bliver vi alle bedre venner og bedre til at samle vores maskiner.