og at se hvordan din disk har det efter ½-2 år, for at se om den er ramt at OCZ fejl(tror dem man læser om brokker sig mest er OCZ SSD kunder sådan generalt set), eller sandforce fejl(ved godt at Vertex 4 ikke har sandforce) ,eller andet der normalt får alarm klokkerne til at ringe hos nogle af os herinde.. 😉
#8 Jeg har skam kigget lidt rundt på diverse forums osv. køber aldrig noget uden at undersøge ''sagen'' først, og jeg kunne læse mig frem til at alle der stort set har haft problemer med ocz's ssd'er var dem der brugte sandforce controllere, og at stort set alle problemer skulle være udryddet med denne nye indilinx infused controller, som skulle være stort set alle andre overlegne 🙂
Nogle af de første SSD til menneskepenge var meget hurtigere på read delen end tilsvarende HDs, men på selve write var det ikke unormalt at se SSD'er ligge på en 25-30mb pr sek, men en HD lå tæt på 100mb pr sek.
#13 Jeg husker godt de første ssder fra Intel. Dengang var ingen kunne få armene ned over.
Jeg stod først på ssd vognen, da de havde udvilket 2.gen. Da der var fejl med intels til en start kan ikke huske hvad. De var jo dyre dengang, da 60 gb kostede ca 1200,-. Det er nu cirka 2-3 år siden, at købte min første SSD. Jeg er stadig positiv over, hvor hurtig den er. Det eneste er bare, at kun er 60 gb.
Jeg er helt sikker på, at SATA2-kabler og SATA3 er nøjagtig det samme indhold, blot med meget få og ubetydelige variationer. Det er testet. hvorhenne, mindes jeg ikke. Google...
#28 Se linket i #27. Jeg har testet med Intel og Marvel Controller, samt med SATA 2.0 og 3.0 kabel. De 4 opsætninger er testet med en Corsair Performance Pro SSD.