Hjælp til opsætning af Raid0

Diverse d.  20. september. 2012, skrevet af ChristianKyed
Vist: 2266 gange.

ChristianKyed

Overclocker
Tilføjet:
20-09-2012 05:31:21
Svar/Indlæg:
40/7
Hej HWT.

Jeg skal bruge lidt hjælp til opsætning af raid0 på min bundkort.

Mit Bundkort er ASUS P8Z68 Pro/Gen3.

Jeg har allerede installeret OS men som som det står i manualen så kan jeg sagtens sætte det om i raid bagefter i windows.
Jeg har 3 500GBs diske som er ens og vil gerne sætte dem op i raid 0.

Jeg har læst manualen lidt frem og og tilbage men er nok blevet mere forvirret end klogere.

Er der nogle der kan gi en hurtigt guide ville jeg sætte enormt stor pris på det.

Mvh
Christian
bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2012 05:48:51
Svar/Indlæg:
2958/84
Hvis dit OS ligger på en af de diske der skal indgå i raid, skal du installer OS igen, hvis det er tilfældet ligger du ne raid driver ned på en usb eller lignende.

Gå ind i bios og slå raid til.

genstart og gå ind i raidkontrolerens bios og set op dit raid og vælg de diske der skal indgå i dit raid0 (alt data på de diske du vælger går tabt)

Genstart om nødvendigt installer OS igen og kan du her ikke se dit raid installer da din raid driver og så skulle den være hjemme.

God fornøjelse. 🙂

dMITIj

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2012 10:47:03
Svar/Indlæg:
1864/156
Prøv at kigge nedstående tråd igennem, der bliver spurgt nogen lunde om det samme..

evt. #10 der er en "guide"

http://hwt.dk/Forum/323846/2-S...

ChristianKyed

Overclocker
Tilføjet:
20-09-2012 15:36:14
Svar/Indlæg:
40/7
Hejsa.

Jeg har lige prøvet at sætte det op i raid og det lykkes ikke.

Mit setup:
Asus P8Z68 Pro/Gen3
SSD: Curial m4 (OS)
Raid diske: 3*500GB diske(Identiske)

Jeg fik fit sat raid til i BIOS. Og fik afkrydset de 3 diske som jeg ville ha i raid0 senere hen. Men når jeg gemte så skrev den kun at 2 af diskene var i raid0. Kan man kun køre med et lige tal diske i raid0?

Og når jeg så derefter prøvede at genstarte fik jeg BSOD ca et halvt sekund da den var på vej ind i windows.(Der hvor man ser windows flaget som det første)

Håber på lidt hjælp for vil virkelig gerne ha 3 raid0 diske så jeg kan optage lidt mere.

Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2012 16:01:09
Svar/Indlæg:
1726/49
hvis du har installeret windows før du satte bios til "RAID" setup, så skal du geninstallere windows. for der er nogle ting der bliver ændret i bios, som giver BSOD.

alt over 2 diske kan du få til at køre i raid0...

i følge de kære specifikationer, så skal du sætte de 3 diske i de "blå / blue" for at få raid0 til at virke på alle 3 diske.
http://www.asus.com/Motherboar...

håber du får det til at virke 🙂