-> #13
Så kan jeg supplere med, at jeg til gengæld er mega-tilfreds med Surftown. Har tre webhoteller hos dem, og det er nok heller ikke usandsynligt at der kommer flere til med tiden.
Deres support har været superb, både før, under og efter køb af hotel, domæne og andre små problemer de kan hjælpe en n00b som mig med.
... one.com derimod, har jeg intet positivt at skrive om, andet end at deres navn er ret sigende for måden hvorpå de driver forretning.
Det kan koges ned til flere ting.
Først og fremmest, så fattede de ikke, at jeg var flyttet (til Aalborg, i sin tid). Jeg skrev til dem, både znail og elektronisk og ringede endda, da jeg ikke ville stå med håret i postkassen skulle der nu være problemer.
Ganske rigtigt. Februar '05, fik jeg et brev om, at jeg altså ikke havde betalt mine regninger (hvilket jeg havde, elektronisk endda), og derfor ville blive opkrævet en hulens masse gebyrer og jeg ved ikke hvad.
Farcen stod på i nogle måneder, hvor jeg fremsendte kvitteringer, kopier af skrivelser vedr. flytning, men lige lidt hjalp det.
Det er vel unødvendigt at sige, at selv da jeg fik medhold, ophørte mit engagement hos dem.
Nå. Tiden gik, og pludselig, 3 år efter (nu snakker vi 2008), fik jeg pludselig en regning for 4 års ubetalt webhotel og domæne, samt rykkere og jeg ved ikke hvad.
Efter en del parlamenteren, lykkedes det mig dog at overbevise dem (bl.a. en eller anden småretarderet københavnertrunte og hendes kæphøje "supervisor") om, at jeg altså ikke havde været kunde hos dem i 3 år, og i øvrigt ikke ønskede deres spam.
Det hører til historien, at de har sendt "trusselsbreve" og ringet til min gamle adresse - altså, nu hvor jeg så boede i Århus og ikke Aalborg, skrev og ringede de til mine forældre der bor lidt uden for Hobro - og samtidig prøvede at få dem til at betale.
Nok så meget, så hopper kæden for alvor af, da de så en uge senere skriver til mig, at de beklager "fejlen", og til gengæld vil give mig et års gratis webhotel, som plaster på såret.
Al god sund fornuft i én siger "løb for livet!", men jyde som man er tænker man jo "hey, gratis ting!" - og jeg hoppede på.
... og ja. Nytår 09/10, fik jeg en regning fra dem, for nu 6 års ubetalt webhotel, domæne, pis og lort.
- og nej. De har ikke fået en krone, andet end det jeg betalte tilbage i julen '04.
Så alt andet lige, så virker et firma som Surftown - på mig - som værende nogle der har forstand på tingene og høflig support der ringer eller skriver, såfremt det skulle være aktuelt. Derudover, så passer de sig selv og virker til at have tjek på regnskabet.
Bare min holdning til one.com - og min anbefaling til Surftown (som yderst tilfreds kunde siden februar '10) 🙂