Jeg har fået ristet noget af strømforsyningskredsen på mit bundkort, og jeg vil gerne lige høre jeres input om jeg bør være nærvøs for om det var min strømforsynings skyld.
Baggrunds historie: Her for et par uger siden gik min stationære computer ud mens jeg kørte et spil. Den ville ikke starte bagefter. Der kom lige et kort blink i lysdioderne og blæserne kørte et par omdrejninger for så at alt døde igen. Efter at jeg i min fejlsøgning har pillet alt undtaget cpu/ram ud for at starte den så sker der noget. Den kører, men det begynder at lugte af brænd elektronik. Slukker naturligvis med det samme, og har siden testet at alt andet end bundkortet har overlevet.
Jeg har prøvet strømforsyningen i en ældre pc, men den vil jo så ikke trække helt så meget strøm.
Så jeg er lidt bekymret for, at hvis jeg køber noget lækkert nyt hardware som kan presse PSU'en lidt at den så rister det også?
Hvis jeg måler med et voltmeter i de 4 pins stik så er både 5V og 12V pæne ved brug i en PC med Core2Duo / GTX260 / en 7200rpm HD.
Billede af det dårlige bundkort:
Edit. Link 😎
Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af Dake d. 29-09-2012 16:07:41.