Reparation af harddisk

Diverse d.  30. september. 2012, skrevet af Mayonaisen
Vist: 2991 gange.

Mayonaisen

Overclocker
Tilføjet:
30-09-2012 20:27:38
Svar/Indlæg:
21/10
Hej

Her den anden dag ryddede jeg op på mit værelse da jeg fandt en fuld øldåse (spørg mig ikke hvorfor), jeg valgte selvfølgelig at tabe den på gulvet ca. en meter fra min stationære computer som var tændt. Der sprøjtede lidt (og jeg mener lidt, meget lidt) øl op på siden af pc'en og må have gået ind i den somehow via en udluftningskanal.
Computeren slukkede og hver gang jeg tænder den, fryser den på HP-velkomstskærmen (hvor man kan gå til bios, men det virker ikke)

Jeg er ret sikker på det er harddisken da jeg prøvede at frakoble den og så skete der noget andet på skærmen, jeg havde kun en anden defekt harddisk jeg også prøvede at tilslutte, men den viste også andre ting end min originale.

Har i nogen idé om min harddisk kan redes, hvis så hvordan / hvor hvis jeg ikke kan gøre det selv

Håber i kan hjælpe :)
freak_master

Redaktør
Tilføjet:
30-09-2012 20:40:57
Svar/Indlæg:
6368/477
Den skriver noget andet når du tager din harddisk ud fordi den fortæller dig at den ingen harddisk har at starte op fra.

Det lyder lidt som om det er dit bundkort der har taget skade og ikke din harddisk.

Brander9400

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2012 21:30:15
Svar/Indlæg:
2231/97
0#

Tror næppe det er din harddisk, du skal være mere end almindelig uheldig, for at de dråber kan ramme noget på din harddisk som får den til at kortslutte eller lignede.

Som 1# skriver nok nærmere et defekt bundkort.

Mayonaisen

Overclocker
Tilføjet:
30-09-2012 22:57:24
Svar/Indlæg:
21/10
Hmm, det lyder også skidt :/

Er der nogen måde at redde motherboarded på så?
Og, er der en måde jeg kan tilslutte harddisken som en ekstern til en bærbar pc?

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2012 23:48:24
Svar/Indlæg:
4222/223
ja.. få fat i et hdd kabinet, eller køb en ice box

Mht motherboardet, så tjek om der stadig er garanti på, og så send det til rma
Eller hvad siger i?

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2012 01:12:57
Svar/Indlæg:
3385/80
Hvis du at have forsøgt et par ting stadig er helt ude og sk*de, så er det ikke utænkeligt at jeg kan kigge forbi en tur og se om jeg kan spotte fejlen - og måske få liv i dyret igen.

Mayonaisen

Overclocker
Tilføjet:
01-10-2012 09:13:50
Svar/Indlæg:
21/10
#4 Tak for info, kan være jeg skulle anskaffe mig sådan en :)

#5 Jeg tror jeg tjekker muligheden for garanti i forhold til reparation/penge igen. Hvis det ikke går godt ville det selvfølgelig være helt fantastisk hvis du gad at komme og se på den. Selv har jeg ikke så overdrevet meget forstand på hvordan de enkelte komponenter virker.