Overvejer at anskaffe en ny cykel, da jeg er blevet træt af min gamle tung og slidte MTB.
Den skal gerne være med indvendige gear, da jeg skal bruge den hele året rundt og tænker det vil være det bedste. Har ikke mere en 10 min til alt, så tænker jeg ikke får brug for mere, men samtidig også nok til mindre tuer. Den skal også helst være let, da det lidt er derfor jeg leder efter en ny.
#5 Ok nice, godt at hører. Ja det er jo ikke langt en jeg skal kører i hverdagen, men der er en del bakker. Fandt også denne her, ligner meget den gamle, men ser lidt mere lækker ud: http://www.cykelshoppen.dk/cen...
Jeg er temmelig uenig. Køb en cykel med udvendige gear, minimum 9. De svigter aldrig i frostvejr som de indvendige ofte gør. Du kommer også meget længere per watt. Vedligeholdelse af udvendige gear koster højest 300 kr om året hos cykelmanden. Meget vigtigt! Tag en ordenlig prøvetur på cyklen inden køb. Centurian cykler er ikke lette forresten -:)
Ville klart vælge indvendige gear, og Centurion er et rigtig godt mærke, der ikke ruster op efter et år i det danske vejr. Kig evt. efter brugte cykler på dba.dk
Det er en skrøne at man skal være flymekaniker eller ingenør for at klare udvendige gear. Atter en gang, husk at prøvekøe et par stykker og køb den rigtige størrelse for din kropsbygning.