Kopiere recovery partition?

HDD/SSD/RAM d.  03. oktober. 2012, skrevet af sko
Vist: 2919 gange.

sko

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2012 05:49:45
Svar/Indlæg:
1954/464
Hej

Overvejer at sætte en ssd i min bærbare...

men der sidder allerede en harddisk i i forvejen..

jeg regner med at lade den sidde, og så bare sætte SSD disken i en ledig slot.

men hvordan kan jeg flytte recovery partitionen over på min ssd?

Jeg regner med at gendanne computeren efter installation af SSD ved hjælp af recovery diske...

men hvis jeg geninstallerer til fabriksstandard ved hjælp af diske, mister jeg så min recovery partition på det originale drev..

😕
penol

Superbruger
Tilføjet:
03-10-2012 06:07:22
Svar/Indlæg:
570/21
Jeg ville ikke begynde at lege med den partition på en ssd. Vil du ligge partitionen på ssd eller vil du genskabe systemet på ssd? I sidstnænvnte ville jeg nok foretrække, at lave en frisk installation, da det ikke er sikkert at din ssd er aligned, efter brug af recovery. Derimod skulle det være muligt at flytte partitionen til ssd, men det er så ikke sikkert, at du kan kalde den, da den ikke ligger, hvor systemet synes at den skal.

sko

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2012 09:25:09
Svar/Indlæg:
1954/464
Hmm

Tror under alle omstændigheder jeg laver en ren installeret af Windows. Men kan jeg Gøre det på ssd disken uden at smadre recovery partitionen på den originale disk?

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
03-10-2012 13:50:31
Svar/Indlæg:
905/100
Hvis du geninstallerer ved hjælp af CD'er, så vil installationen starte med at oprette recovery-partitionen, og derefter installere som normalt.

Sådan er det ihvertfald på alle de bærbare jeg har rodet med; HP/Compaq, Toshiba, IBM/Lenovo, DELL og Medion.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
03-10-2012 16:02:21
Svar/Indlæg:
4983/48
Det kan man godt 🙂 (men findes der full restore/backup software, er dette næsten altid nemmere, for de fleste self 😉)

Man skifter faktisk bare partition´en over til en alm FAT32 LBA partition som den allerede er, dog med et OEM recovery ID istedet (Compaq OEM recovery hedder det ID sku hvis jeg ikke husker helt forkert 😛)

Så efter den er åbenet, kan man enten gemme kun data (kræver en smule roderi ved genopsætning på en Hdd/bærbar, men "fylder" og roder mindre da MBR/partition ikke gemmes), eller hele partition og den moddede MBR der bruges (dvs klone disken til en anden disk)

Partitionen skal self lukkes igen, men det er 2 klik med et partitions værktøj jo 🙂