Jeg ville lige høre jer hvad i siger til den her, planen var at finde en anden slange, jeg fik så nogle slanger hos hos en vvs, alm gennemsigtig slange, jeg er bare i tvivl om den sidder rigtig og er tæt, vil dog teste det inden 🙂 se lige billederne tak 🙂
som man kan se her, har jeg skruet ned ned så meget jeg kan med fingerne, meget stram, men den har ikke taget så meget fat i gevindet
Slangen er presset hårdt ned, som man kan se går slangen ind ad,,,
Tråden blev redigeret 5 gange, sidst af busser d. 07-10-2012 18:23:16.
Husk at bruge en anden nøgle til at holde kontra på delen som er skruet ned i køleprofilen, ellers flækker den eller gevindet i køleprofilen ødelægges.
Få at få slangen helt ned, kan du putten enden (af slangen 🤣 )i varmt vand i et par min. Det bløder den lidt op. Evt kan en hårdtørrer eller lille varmepistol også bruges. Gør det hele lidt nemmere når slangen er lidt blød i det. Det forsvinder igen når slangen kommer ned i temp..
Takker piger og drenge 🙂 synes lige jeg ville dele dette billede af dyret til jer, Efter jeg ikke har brugt den før, ville jeg teste den, så mangler jeg bare et nyt kølerhovede samt et til mit Gfx 😲
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af busser d. 09-10-2012 18:02:55.
Bruger samme fittings mine er dog 8/10mm. TOg i Silvan og købte 8/11mm slange til 12 kr/m. Har lige samlet det hele her til aften. GPU/cpu blok og 2 240mm radiatore + xspc pumpe i res. Samlede det hele udenfor computeren da det er første gang jeg laver vandkøl. NÅ men da de slanger var 11 udvendig måtte der lige en pappegøje tang til at presse dem ned over gevin og så gav jeg dem nogen omgange med tangen. Alt var tæt i første hug. Selv da konen hjalp med at mingelere det hele ind i kabinttet og alt blev drejet godt og gundet runt. Super fittings.