hvad jeg kan sige er på baggrund af at selv eje en zenbook ux31 med ssd 128gb og full hd ips panel og i5 processor og min kærestes dell xps med 128gb ssd og hd skærm 1366x768 og i5
generelt synes jeg skærmen på 13,3 er perfekt til studiebrug, den er stor nok til at have word og mathematica/graph eller andet program åbnet henover skærmen uden at det bliver for småt, men stadig så lille og slank at den er nem at have med på tur...
skærmen er så klar at når jeg sidder med den i timen på lav lysstyrke kan folk både bag ved og ved siden af mig læse med som var det en kindle ebog de læste på :) dette betyder også at film er nemme at se på den
lyden er krystal klar og super når man snakker diskant og skype, men drømmer du om at høre det nye L.o.c. album med fuld bass, så er ultrabook ikke løsningen, men det er efter hvad man forventer
vægten er som batteritiden subjektiv men i mine øjne fantastisk, i sidste uge havde jeg computeren igang i ca 10 timer hvoraf de 5 var med bluetooth tændt, fuld skærmlys og film kørende og de andre med lav skærmlys wifi tændt og word og diverse programmer kørerende, der var stadig omkring 15% strøm tilbage da jeg sluttede den til opladeren lørdag... så batteri tiden på de lovede 7 timer er langt overskredet og min kæreste siger at hendes dell holder endnu længere, og hun er ellers typen der beklager sig over dårlig batteritid
processoren i maskinen er fin kraftig til daglig brug, dog ikke prøvet at køre diablo 3 eller andet på den endnu da det er min studiemaskine :)
jeg er vild med at asus'en er lavet i alu med stor touchpad (der indtil man lærer at bruge den er alt for sensitiv) deres køleløsning er perfekt og tillader at man sidder i sengen med computeren fordi udblæsningen peger opad, selv efter at jeg faldt i søvn med computeren på dynen var den ikke kvalt da jeg vågnede næste morgen :)
så mine 2 cents er at asus'en er perfekt især med sin full hd skærm, dog vil 256gb hdd være fedt at få. er pungen tynd og skal der spares hvor du kan, så er dell'en et godt kompromis da skærmen er god, batteri tiden bedre, og prisen bedst vs asus...