Nu laver jeg lige en tråd til, da jeg simpelthen er så dårlig til at beslutte mig for hardware.
Jeg har allerede en H100 til køling og en 850W strømforsyning.
Resten af tingende som jeg regner med at købe: 3570k 8-16 gb ram, 1600+ mhz (første tanke var 16gb 1866 mhz vengence ram) GTX680-DC2T-2GD5 fra asus Thermaltake level 10 GT Snow edition
Og så er jeg meget splittet omkring bundkort og lydkort.
Min plan var først: ASUS P8Z77-V PRO + Xonar Essence ST + evt. H6 men grundet jeg er bange for, at PCI porten er død inden næste upgradering, så har jeg kigget på SABERTOOTH Z77 + Xonar Essence STX
(SABERTOOTH Z77 + Xonar Essence STX vil være samme pris som P8Z77-V PRO + Xonar Essense ST)
Vil blive brugt til diverse ældre games, BF3, League of Legends, regner med en OC af CPU på 4,2 - 4,4.
En anden ting er, jeg kører allerede trådløs, i form af USB-N66 og RT-n66 router.
Hvilken en af de 2 løsninger ville i gå efter? Hvorfor? Og andre gode alternativer inde for samme prisløsning?
RAM: Kingston HyperX T1 2 x 4 GB (Evt. x 2 hvis du vil op på 16GB)
GFX: GV N670OC-2GD (2 GB) eller Gigabyte GV N680OC-2GD (2 GB) (Billigere, fylder mindre og god køler (GV N670OC-2GD (2 GB)))
Kabinet: Det er personlig smag så det skal du self. helt selv vælge :)
Bundkort: Det billigste Asus/Gigabyte Z77 med Intel LAN og USB3 header (Med mindre du skal vold clocke?)
Lydkort: Asus Xonar Essence STX da det i mon verden er tåbeligt at vælge et PCI kort med mindre du ikke regner med at opgradere lige foreløbigt og har brug for de ekstra udgange.
SSD: Samsung 830 Series MZ-7PC256B 256 GB
HDD: WD Green WD30EZRX 3 TB
Spørg hvis du vil vide hvorfor jeg har valgt det forskellige frem for det du foreslår.. spam mig evt. med PM :)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SqueeZe d. 08-10-2012 19:56:07.
#5 Performance er der jo virkelig ikke den store ændring at mærke, forestiller jeg mig. + Jeg regner med at Intels er mere stabil (de er ihvertfald kendt for det :) )
#5 Performance er der jo virkelig ikke den store ændring at mærke, forestiller jeg mig. + Jeg regner med at Intels er mere stabil (de er ihvertfald kendt for det :) )
De er ca. lige så stabile, så Samsungs 840 står jeg også inde for.