ZyXEL NSA325 + DynDNS + Stofa = skal jeg have en ande router?

Diverse d.  08. oktober. 2012, skrevet af MVL
Vist: 2403 gange.

MVL

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2012 19:28:57
Svar/Indlæg:
45/8
Hej alle

Jeg har fået mig en ZyXEL NSA325, som jeg meget gerne vil kunne tilgå, hvorend i verden jeg er. Desværre har ZyXEL ikke selv noget at byde på her. NAS'en fungerer med Polkast, men det er simpelthen elendigt...

Googlede 1 mia sider og fandt DynDNS. Det virkede lige til, og havde en fornuftig pris. Min NAS understøtter det også. Jeg har oprette en konto, givet min NAS en adresse osv. MEN jeg kan ikke finde den online ☹

Googlede så endnu 1 mia sider, og fandt måske ud af at man skal "tildele" NAS'en port 80. Så er problemet bare, at jeg har net via Stofa. Udover pris/hastighed ratio, er der ikke meget fornuftigt at sige om dem. Deres kabelmodem er fuldstændigt lukket! Jeg kan kun tænde/slukke trådløst net og router funktionen. Ikke noget med port forwardng her...

Nu tænker jeg så, at jeg skal ud og købe mig i router og slutte den til Stofas kabelmodem.

Er der nogen som har erfaring med ovenstående, eller måske en helt anden løsning? Jeg ville blive så glad, for at få det hele til at spille 😀

På forhånd tusind tak for hjælpen
/Morten

PS.: er netværk-über-noob 🤡
Kosire

Superbruger
Tilføjet:
08-10-2012 19:33:34
Svar/Indlæg:
540/29
Du skal slå alt router funktionalitet fra i routeren fra Stofa og skaffe din egen router som du sætter på bagefter stofa routeren i 'bridge' mode..

Stofa synes åbenbart at man ikke skal kunne porte forwarde i deres routere

jmm

Overclocker
Tilføjet:
08-10-2012 19:36:17
Svar/Indlæg:
5/0
Du kan godt slå router funktionalitet helt fra i Stofa modemmet, men så er der også åbnet ude fra for alle andre. Du kan dog maksimalt have to personer på nettet samtidigt, hvis du gør dette. (Kilde: Stofa live support)

Men som jeg har forstået det kan du gøre det følgende oven over, men så selv tilslutte en router og så burde du gerne kunne få flere på nettet og lukke for de porte, som skal være lukket og lade dem, som skal være åben være.

Så her er et setup:
Stofa modem -> DIN ROUTER -> Nas og alle andre på nettet

MVL

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2012 19:39:05
Svar/Indlæg:
45/8
Mange tak for de hurtige svar 😀

Tænkte det sgu nok. Havde ellers håbet at spare de mønter... Og well - så slipper jeg da for at kontakte dem hver gang, jeg får nyt grej som skal på nettet...

MVL

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2012 19:42:28
Svar/Indlæg:
45/8
Hov forresten - er der nogle specifikke funktioner, jeg skal lede efter i en router, for at ovenståenden kommer til at fungere?