#13 +1
Noget helt andet er det med at folk så begynder at sammenligne det med skole, sygepleje og alt muligt andet. Det har ikke en FIS med hinanden at gøre. Jeg betaler sku gerne for bedre skoler, sygehjælp osv., på trods af at det nok ikke er noget der er en god investering for mig, men vil sku ikke betale for at andre kan se fucking DR og høre deres radiokanaler...
For at tage et eksempel som er i samme boldgade: "Jeg står jo heller ikke over ved Føtex og deler ud af mine penge til dem der går ind forretningen". Hvad fanden skulle jeg få ud af det? Skole, sygehjælp og så meget andet kan jo på en måde ses som investeringer, da det højst sandsynligt en dag kommer til at gavne os. At betale til DR gør ikke Danmark til et bedre sted.
DR er underholdningsprodukt, der som alle andre af slagsen hører til i privatsektoren. Hvis de ikke kan holde sig i live der uden tvungne betalinger fra folk der ikke bruger det, så har de i min verden ikke mere ret til at eksistere, end alle andre firmaer der går på røven.
Det er fint hvis folk er uenige med det, men jeg gider ikke tage diskutionen. Har efterhånden hørt alle argumenter for det modsatte, og det her er så bare min holdning.
Jeg er tilhænger af et velfærdssamfund, men DR har ikke noget med velfærd at gøre i min verden.
Svaret blev redigeret 5 gange, sidst af CF d. 09-10-2012 17:18:02.