Surround Gaming - Erfaringer (Skærm størrelse bla)

Diverse d.  09. oktober. 2012, skrevet af Fonneren-
Vist: 2389 gange.

Fonneren-

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2012 19:17:15
Svar/Indlæg:
2235/138
Hejsa

Efter at Gripen90 skrev om en 23.6" til 888 kr (Ved det ikke gælder mere) må jeg sige at jeg har siddet og kigget på Surround Gaming (3 Skærme) og det frister mere og mere.

Jeg spiller stadig ældre spil og har ikke brug for at kunne trække BF3 med alt på Ultra på 3 skærme for at være tilfreds - Kan fint fx smide spil ned på medium, og nyde det så længe det kører flydende.

Hvilke erfaringer har folk med 3 skærme, eller foretrækker de fleste fx en enkelt 27" 120hz ?

Mit skrivebord er ikke kæmpe stort, så overvejer om oplevelsen vil være god med 3x 21.5", eller om man hellere skal op omkring de 23.6" og så stille dem på højkant for at få plads.

Hører gerne alle erfaringer, eftersom jeg ingen selv har - Nu har jeg bare fået banket tanken ind i hoved, så skal se om den bare skal ud igen, eller gøres til virkelig 🤣

/Fonne

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Fonneren- d. 09-10-2012 19:18:18.
Fonneren-

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2012 09:10:34
Svar/Indlæg:
2235/138
Her troede man det var mere udbredt, men alle er måske gået over til en enkelt 120hz ?

Sølling

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2012 11:06:39
Svar/Indlæg:
294/44
Jeg kører kun 1 enkelt skærm, til gaming. Har så lidt ekstra til ved siden af, skal jo holde øje med facebook ;)..Tror der er mange der, imod sætning til dig, ikke vil spare på detaljer og så kræver surround gaming alligevel lidt :)

Fonneren-

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2012 12:05:09
Svar/Indlæg:
2235/138
Kan godt ske at det er fordi at alle folk vil have at det kører på Ultra at de dropper det med Surround gaming.

Oppe i mit hoved er gameplay vigtigere end detaljer, og så vil jeg hellere sidde med 3x Skærme på medium, end en enkelt på Ultra.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
10-10-2012 12:20:27
Svar/Indlæg:
15982/637
#3: Det afhænger stærkt af hvad man spiller er min erfaring efter selv at have prøvet det i en uges tid (3x 22TFTs)

Den største gevinst ved de 3 skærme var klart ved RTS spil hvor jeg synes det var super med stort overblik til de forskellige vinduer mv. Men da jeg ikke er RTS spiller, så faldt dette argument lidt væk for mit vedkommende. I flysimulationer var det dog helt brilliant ! der er kanon overblik over cockpit mv og man kan virkelige bruge alle skærme til at orientere sig med - især i luftkamp hvor man sjældent behover at bruge POV-switchen ret meget.... desværre er der yderst begrænset hvad jeg får spillet af flysimulationer i dag, de de har en stejlindlæringskurve og fordre mere tid en jeg lige kan afsætte... så derfor nej til 3 skærme.
Til FPS spil som, er det det jeg mest spiller nu - ja der må jeg indrømme - hele mit fokus var på skærmen i midten, mens dem i siden brugte jeg kun perifært til orientering og generelt betød de ikke noget for mit overall spil. Det ser fedt ud, men man får bare ikke brugt det godt nok som fuldt fokuserbart synsfelt - så skal vi over i 3D-briller og virtual gaming.
Så to skærme til FPS spil jeg kun lige perifært orientere mig på ? nej ikke et argument for 3 skærme til mig.
Så resultatet er 1x primær skærm, men så helst så stor som muligt og med godt opløsning, det er hvad jeg går efter 🙂

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 10-10-2012 12:21:56.

Tfalkman

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2012 16:36:14
Svar/Indlæg:
866/227
jeg synes aldrig jeg blev helt tilfreds, jeg kørte 3x23" både på langs og højkant... og det var da rigtig fedt, men jeg gik tilbage til en 27" 120hz da jeg synes det var for uoverskueligt når de lå på langs, og kanterne var alt for tykke til at det virkede på højkant.

Fonneren-

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2012 18:13:17
Svar/Indlæg:
2235/138
Det lyder absolut som nogle argumenter jeg kan forholde mig til, og sætter lidt et andet lys på tingene ...

Må lige se hvad jeg syntes vil være bedst af en skærm, også kontra prisen, fx:

BenQ G2750 27'' LED 1920x1080 FullHD 5 ms
http://www.mm-vision.dk/produk...
Pris: 1679,-

1920x1080 på en 27" - Ved ikke om det er lidt for lavt, samt der ikke er 120hz (Ikke at det måske er nødvendigt)

Acer 23,6" LCD GD245HQAbid
http://www.komplett.dk/k/ki.as...
Pris: 1.899,-

Omkring samme pris, men nede i 23.6" men så får man 120hz ....

Er lidt noget af det jeg ovevejer, hvis prisen skal holdes lidt nede.

Nichlas.holm

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2012 19:53:50
Svar/Indlæg:
176/58
#4 Jeggiver dig ret i at man hovedsaligt bruger midter skærmen, men jeg har den erfaring at det gør en forskel.
Du mærker det ikke, men når du spiller FPS spil, ser man så fjenden ud af øjenkrogen.
For du når at se din fjende lidt tideligere end du plejer, det giver altså dig nogle sekunders forspring.
Det kan man så diskutere om det så er penge værd, men hvis man går op i spille oplevelsen, så har det en skide god effect.

Til dem der bruger 27 tommer,hvorfor?
Man for jo ikke flere pixel bare fordi din skærm er større, dine pixel bliver bare større. Du har også et større område du skal kigge på, fremfor at bruge en mindre skærm.

laerling

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2012 20:29:40
Svar/Indlæg:
922/13
jeg er enig med #7, man får jo mere info med 3 skærme.
men man skal vænne sig til at holde fokus på midter skærmen, side skærmene er kun for at orientere sig.
har nogle ss
bf3

anno

totalwar

jeg tror desværre ikke på jeg gider at game på 1 skærm igen..jeg har prøvet, det er som om der mangler noget! 😕