#8 Det er jo netop den model jeg havde 3 mere eller mindre defekte af i træk.
Dem jeg havde var sgu støjende ift. den WD jeg har nu. Men nu er jeg osse ekstremt sart hvad støj angår..
At Seagaten skulle være mere driftsikker tvivler jeg stærkt på. Bare søg på Google og du finder ekstremt mange med ST3000DM001 der har eller har haft problemer.
Seagate mente åbenbart at højlydte metalliske lyde var ganske acceptabelt da jeg mailede dem - Ikke ligefrem noget jeg vil smide mine data på må jeg tilstå
Men hvis din kører og du er tilfreds er alt jo godt
Mine sagde noget ala dette http://www.youtube.com/watch?v...
Bare højere efter hvad jeg kan huske, men det kan vel være optagelsen. Lidt mere metallisk klang og lød absolut ikke "sundt" ...
#11 WD30EZRX er nu ikke et 5400 RPMs drev. Det kører minimum 5400 RPM, men op til 7200 RPM
Og der er nu markant flere hits når man søger efter ST3000DM001 og diverse problemer (noise, rma osv) end WD30EZRX
Jeg forstår ikke hvordan du kan sige Newegg er en pålidelig kilde.. Det er jeg bestemt ikke enig i 😛
Men bare det at Seagate svarer tilbage på min mail, at metalliske lyde er acceptabelt virker for mig lidt useriøst
Mit WD30EZRX siger intet, kan nærmest ikke høre det uanset hvad jeg laver på det
..og eftersom et 3TB drev ofte bruges til lager, er driftsikkerhed og støjniveau nu mere vigtigt for mig end et par MB/s mere, for forskellen på det område var ikke særlig stor
Men hvis du havde været udsat for 3 defekte drev i træk ville du nok osse have svært ved at anbefale det? 😛