#12 var slet ikke klar over det du nævner med effekten fra UV-lys 😲
Eftersom sollys aldrig rammer mit TV, så kan jeg ikke bekræfte det ved selvsyn. Har også haft et Pana G20, som havde en kraftig antirefleksiv overfladebehandling, hvilket jo i sig selv var super. Til gengæld så virkede kontrast og farver voldsomt mere dæmpede og det kan meget vel skyldes dét du nævner om overfladen. Det tog lidt lidt tid, at tilvænne sig det mere "dimm" billede, men savnede dog alligevel alligvel billedet fra mit gamle PX81, der var betydeligt mere lysstærkt og kontrastrigt.
Vil tro, at 2012-modellerne er blevet bedre til, at bevare lys/farver med en bedre overflade på panelerne. Vil tro at et UT50 vil passe mig godt, da jeg ikke har noget nævneværdigt lys der kan genere og reflekteres på skærmen....og vinduer har jeg kun i højre side, 4 m fra derfra.
Giver lige en update når TV'et ankommer og jeg har fået det kalibreret....så må vi se om det er en værdig afløser for X20'eren, som jeg var mere end tilfreds med. Skiftede det kun ud fordi jeg nu ville ha' full-hd, da mange kanaler via satellit bliver sendt i 1080p 😛 -