hjælp til windows 7 på ny SSD

HDD/SSD/RAM d.  12. oktober. 2012, skrevet af Drunken
Vist: 4312 gange.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2012 17:53:05
Svar/Indlæg:
1107/258
hej alle.

Skrev for et par uger siden om at jeg havde modtaget en ny ssd : 1 ST 750724 Kingston HyperX 3K SSD 120GB
Først nu igår jeg faktisk startede på at lege med det..

Har endelig fået det "detected" af systemmet. både i windows 7 og i bios..

kan bare ikke installere windows på den uden for mit eksisterende windows, DVS min harddisk kører med windows 7 og igennem der har jeg så istalleret Windows 7 igen - Dog på SSDén - inde i windows!!.. Der kan jeg sagtens. men på dvd skive eller usb stick gider den ikke installere fra boot af.. hmm,

MEEN nu er inde i min "nye" windows 7 installation (SSD) og kan ikek installere Catalysm driver. B:\Program Files\ATI Technologies - "Ugyldig mappe" siger den.
Fjerner jeg min gamle harddisk med windows 7 på SÅ gider den slet ikke boote op ordentligt.. Som om den er afhængig af den gamle harddisk,,

Hvordan kan jeg få windows 7 på min nye SSD uden at være afhængig af mine andre harddiske ???

HJÆÆÆLP... 😕
har windows 7 som en iso. jeg har brændt ud. Virkede på min alm. hardisk.
OG kopieret alle filerne til en usb stick og det dutter heller ej..

:( damn it. kakn bare aldrig hitte ud af computere .,, uanset hvad det er så virker det bare ikke når jeg rør ved det :\
Sandi.dk

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2012 18:26:36
Svar/Indlæg:
362/13
http://www.intowindows.com/how...

ALTID installere windows med kun 1 disk monteret.
Guiden øverst er ikke så svær som den ser ud. :yes:

Mvh René

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2012 18:57:06
Svar/Indlæg:
1107/258
hmm ok.. .. arrghh,, ok prøver igen. indtil videre 10 min om at komme til 12 % af format usb stick ^^ zZZzz men prøver en sidste gang før jeg smider håndklædet,, :) grrr !! :)

GO´Fredag :)

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
12-10-2012 19:29:24
Svar/Indlæg:
4983/48

Man skal altid lave quick format på USB-keys, det andet tager en evighed 😛

Der er dog ikke nogen grund til at bruge guides mere, MS lavede et installer tool for et par år siden nemlig 🙂

http://download.cnet.com/Windo...

_Letni

Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2012 07:19:19
Svar/Indlæg:
3090/261
Har du prøvet at pille din gamle harddisk fra og så bootet din computer med windows 7 skiven.

Og så indstillet bios til AHCI.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af _Letni d. 13-10-2012 07:21:24.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2012 17:32:20
Svar/Indlæg:
1107/258
ok.. ting driller virkeligt...
For det første har der siden første forsøg nu været 2 windows 7 nu jeg booter.. vælger jeg så nr 2 (den på harddisken) så kommer den ind. vælger jeg den første så (SSD) "loading windows files" og så sker der intet,,

Bios kan se SSD. var som primary master ved sidste forsøg.. men ja. kan hverken boote fra dvd eller usb uden at komme til samme skærm som ved valg af den "nye" windows 7 installation (setup) loader files og ingen ting.,.,,
Onchip Sata type = AHCI - går ud fra det KUN er den der skal skiftes ??

hvad gør jeg forkert ??

Den måde jeg er kommet længst på er ved installation i windows på SSDén.. men meget bugget når jeg gør sådan.. .. wtf...
OG kun SSD slået til når jeg forsøger,. bios ser den fint.. boot priority er sat til USB HDD \ CDROM \ Harddisk både windows 7 er på den usb stick og i cdrom...

latterligt.. måske jeg bare ikke skal ha SSD endnu. Før de laver noget idiot sikret.. plug and play ville være sejt..
Booter jeg på SSDén som før så var der hardware fejl og skulle trykke enter for at genstarte,,, bootede jeg på cdrom eller usb loader den de der windows files og går ud,,, hmm hmm... men lidt forskelligt fra forsøg til forsøg...

Kan se SSD i windows nu. men må bare ikke boote fra den og ej installere windows 7 på... :(

Nittenti

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2012 17:41:36
Svar/Indlæg:
1495/34
Er der nogen partitioner på den SSD ?

Hvis ja - så skal de slettes før du installerer.

Lidt ærgerligt at du har været så uheldi, men SSD er altså plug and play. Jeg har installeret Windows 7 mindst 10 gange på SSD uden et eneste problem.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2012 18:38:06
Svar/Indlæg:
1107/258
hmmm... ja der er vel en partition på-- ellers kan man jo ikke installere fra windows af som jeg har haft gjort,, kan prøve at slette partitionen., men stadig boot der er underlig.. men slettet nu den tidligere install fra boot menu.. så kan det være en fresh start igen måske.. selvom "old windows files" sikkert stadig ligger og sparker...

men nogle gange er det jo bare skæbnen der fortæller en noget. I mit tilfælde så tror jeg der sker mordbrænd et sted den dag jeg får sat SSDén ordentligt op-- eye for an eye ^^ lol...
Barn fri hele næste uge. Så nok der jeg bruger de næste "fri" timer jeg har.. og lykkes det ikke så der en der skal have en fin gave,,,

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2012 18:44:17
Svar/Indlæg:
1107/258
nu er partitionen slettet og nu kan SSD ikke ses i my compouter. men stadig ofc i disk håndtering som "ikke allokeret"
stadig lidt i tvivl om DET kan hjælpe på det,, hmm.. men magter sgu ikke flere timer idag på denne skide computer 😕 ingen computer ingen stress tror jeg,,,

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2012 19:51:36
Svar/Indlæg:
1107/258
OK nu lykkedes det at boote op og installere.. Dog ved cdrom og ikke usb sticken..

men så til det sjove.. får chancen igen... ALT gik fint selvom det tog langtid 20-30 min.. troede det var hurtigere - nå skidt..
MEN kommer så ind i windows for første gang og alt ser normalt ud.. Den auto opdater fra windos update og vil så genstarte (2 opdateringer havde den gang i der skrev den),,,,, klikker genstart og så kunne den ikke komme ind i windows normalt mere.. safe mode kunne den godt... men ikke almindeligt.. Kørste så en Windows Repair og lykkedes at komme ind igen. Så updatede den igen de 2 ting fra windows update af og det samme skete igen... OG så virkede Repair ikk mere,,
SÅ mit skridt er nu at slette partitionen og så downloade en updateret version af windows 7 eller 8 for den sags skyld,, ALT andet er bedre end at se den SSD grine af mig...

Men nogle der ved hvorfor det sker ??? og hvorfor det altid er mig der skal belemres med fantastiske udfordringer...

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2012 09:44:50
Svar/Indlæg:
1107/258
fik fat i en anden windows 7 version -- og fik testet min usb stick - Virker mht boot.. MEN... ligeså snart den er færdig installeret SÅ ved første genstart virker det som om den aldrig kommer videre.... ventet i 10 min ved samme blå windows logo skærm halløj :( gad vide hvad jeg gør forkert..

Lige nu skriver jeg fra safe mode..
hvis nogle har en anelse om hvad det kan være så må i endelig sige til..

mvh.
Drunken

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
18-10-2012 17:47:33
Svar/Indlæg:
4295/306
For det første som de andre skriver skal du installere helt frisk med kun din SSD i maskinen. Og husk at sætte din bios til AHCI, boot prioritet osv osv.

Et "sjovt" problem: Bruger du en hacket udgave af Windows? Jeg havde underlige problemer med at min SSD ikke ville boote fordi jeg brugte et hack hvor jeg kunne omgå aktivering osv. HVER gang det hack blev installeret og jeg skulle genstarte så hang hele lortet og intet skete. Da jeg så installerede det på den lovlige måde fungerede alt pludselig fint... 🙂

Og det var vel at mærke KUN når det var med SSD. På alm harddisk fungerede det fint...

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2012 16:15:43
Svar/Indlæg:
1107/258
well.. installere ikke hack.. er bare image udgaver af windows 7 og 8 .. ultimate, pro, interprise. u name it.
er ikke aktiveret og har ikke installeret nogle hack.. som sagt.. når ikke at installere det fjerneste som sådan.. Så ja. for at ha udgaven i mere end x antal dage så skal man jo installere de hack eller finde den cd key i guess..
Men som sagt - Windows 8 kommer aldrig ind.. og windos 7 stopper efter første genstart. fanme skidt.. tror jeg skal prøve den SSD i en anden computer.. hvis jjeg bare havde en at teste med.. Er nemig altid så heldig her.. Siden den helt første computer jeg fik.