Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2012 20:27:42
Svar/Indlæg:
5506/640
Jeg har en i7 870 cpu og et Asus P7H55 bundkort, som jeg vil prøve at oc (bundkortet er for mig nyt)jeg vælger manuelt en multiplier på 20 bclk på 180, kunne også være 20 og 200 bclk (gør ingen forskel)uden turbo, jeg tager så intel burn testen og så er det at det sker.
Speedstep og c1e er ikke aktiveret (selv hvis de var burde mit problem ikke ske) og det er at i starten kører testen normalt, men så går multiplier ned på minimum som er 9, så kan de sidste 8-9 gennemgange foregå med 1.62ghz,1.80ghz eller hvad nu bclk x 9 er og det går jo ikke for så gennemføres testen (i hvertfald på normal, har ikke prøvet på max) uden problemer, fuldt stabilt.
Jeg kan ikke teste hvad jeg kan oc den med når cpuen ikke køre med max hastighed hele tiden uden turbo under intel burn testen.
Med multiplier på aut er multiplier altid 22
Har prøvet at aktivere load line calibration og extreme phase full power mode, men cpuen går aligevel ned på 9 i multiplier under intel burn testen, når cpuens multiplier er sat manuel mellem 9 og 24
Har haft med turbo, bclk op på 160 men det er jo med turbo og der vil en kerne køre med 4.320 ghz hvor min pc nok gå ned med den hastighed, ved intel burn testen kører den kun med 22x160 og det er ikke noget problem (3.520ghz).
Hvad skal jeg gøre for at den ikke går ned i multiplier under stabilitets test (deaktivering af strømspare funktioner lader ikke til at virke)