Overclocker
Tilføjet:
17-10-2012 21:54:20
Svar/Indlæg:
3/1
Hej HWT!
Jeg har et problem, som jeg håber I kan hjælpe mig med.
Jeg har lige opgraderet en røvfuld komponenter i min computer, herunder bundkort, CPU, CPU-køling og tilføjet en masse andre kølere. Jeg har haft beholdt min gamle strømforsyning samt grafikkort, og det har haft virket fint lige indtil i går aftes.
I går aftes ville grafikkortet nemlig pludselig ikke registreres. Computeren havde skiftet til det indbyggede grafikkort og mit GTX 580 var som forsvundet fra overfladen - det er bogstaveligt talt ikke til at finde nogen steder i computeren.
En ven foreslog, at det måske kunne være min strømforsyning, der ikke kunne trække kortet. Mærkeligt, eftersom det havde virket fint en time tidligere og i tiden op til da, men jeg prøvede grafikkortet i en anden maskine, og her virkede det fint.
Bundkortet var helt nyt, så jeg gik ikke ud fra at det var problemet. Derfor måtte det altså være strømforsyningen. I dag købte jeg en ny strømforsyning - en Antec TruePower New TP-750 til godt 1.100 kroner - og så gik jeg ud fra at problemerne ville være ovre.
Desværre var det bare ikke sådan det hang sammen. Jeg oplever stadig de samme problemer. Grafikkortet registreres ikke og jeg er tvunget til at bruge den integrerede løsning, der befinder sig i processoren.
Jeg har forsøgt at skifte kortet mellem mine PCI-E porte uden held, og jeg har naturligvis også tjekket at alt er opdateret.
Er der nogle andre forslag? Kan jeg være så uheldig, at det er mit bundkort, der er skyld i problemerne?