RMA tid?????

Diverse d.  20. oktober. 2012, skrevet af rotten
Vist: 4517 gange.

rotten
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2012 09:18:35
Svar/Indlæg:
68/12
Hej med Jer

Jeg har et bundkort til RMA hos Compumail.
Sendte kortet afsted med Pest.dk og de modtog det fredag d. 14/9. Mandag d. 17/9 blev fejlen konstateret og kortet er defekt.

Men da varen er en udgået model (Købs mæssigt) har de ingen på lager. Afventer Producent/Leverandør.

Har haft mailet til dem og de formodede at sagen ville være afsluttet i denne uge. Men nej. Intet sket intet hørt.

De skriver på deres hjemmeside at normalt tager det 7-14 dage, men der kan være yderligere behandlingstid ved f.eks. min sag - varen er udgået.

Det er nu over 1 måned siden at varen er blevet konstateret defekt. Hvor lang tid må sådanne noget tage?
Resten af maskinen er jo ubrugelig i ventetiden.

Er det mig der er utålmodig?

Hilsen
Rotten
anden4220
 
Superbruger
Tilføjet:
20-10-2012 09:37:50
Svar/Indlæg:
104/15
rimelig tid... dvs vil for det meste sige 21 dage.
eftersom de ikke kan skaffe en ny del eller reparere har du krav på pengene igen.

skriv evt og sig at du vil skrive noget slemt på trustpilot og til forbrugerombudsmanden, bt, ekstra bladet og alle andre :D

bare for at sætte lidt gang i dem ;)


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2012 11:18:45
Svar/Indlæg:
7765/230
Hvis varen er udgået skal de da bare sende dig et tilsvarende mobo....
Eller ihverttilfælde tilbyde dig et tilsvarende, eller pengene retur...
Ingen rimelighed i at skulle vente så længe som du allerede har gjort... :no:

Derfor mine penge altid bliver lagt hos Komplett... :yes: 😳


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 20-10-2012 11:20:11.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2012 11:22:38
Svar/Indlæg:
5474/39
#0
pas, de må have en RMA politik inden købet.
Jeg kender ikke til den, men jeg sendte min psu retur til komplett. Jeg fik ikke en ny, men penge retur. Hvorfor ved jeg ikke, men der var gået penge ind.
Det er ikke sikkert, at du for en ny vare eller tingen tilbage igen.

jeg købte mig selv en ny psu for pengene. Selv om den kostede mere end den gamle. Jeg håber på den kan leve op til forventingerne har købt mig en 80+ platinum psu. Det var også dyreste psu til dato. Så er den sikkert made in China.


Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Shadowhunter d. 20-10-2012 11:29:17.


rotten
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2012 11:33:27
Svar/Indlæg:
68/12
Ok det er altså ikke mig der er helt ved siden af? 🤣


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2012 11:39:44
Svar/Indlæg:
5474/39
#4
Du burde få pengene retur, hvis compumail ikke kan lave det. Det er indenfor garentien, det er servicen fra Komplett side. De er også lidt dyre end andre.
Jeg betaler gerne lidt mere for god service.

Jeg tror ikke, at du for et bundkort. Da modellen er udgået, så vil de ikke starte en produktion op af den gamle model.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 20-10-2012 11:40:55.


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2012 11:41:54
Svar/Indlæg:
608/89

rimelig tid... dvs vil for det meste sige 21 dage.
eftersom de ikke kan skaffe en ny del eller reparere har du krav på pengene igen.

skriv evt og sig at du vil skrive noget slemt på trustpilot og til forbrugerombudsmanden, bt, ekstra bladet og alle andre :D

bare for at sætte lidt gang i dem ;)

anden4220 skrev d. 20-10-2012 09:37:50


At man "anbefaler" folk at true, er bad practice imho.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sir Danni d. 20-10-2012 11:42:33.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2012 11:43:50
Svar/Indlæg:
5474/39
#6
ved det ikke, men handler ikke steder med dårlig service.
Derfor, at jeg ikke gider handle i Fona.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2012 12:05:37
Svar/Indlæg:
3907/73
#6

Noglegange er det bare det eneste der virker over for latterlige virksomheder 🙂


rotten
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2012 14:00:20
Svar/Indlæg:
68/12
Så jeg har ret til at få pengene retur?

Eller skal de have mere tid?


klonen
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2012 14:13:43
Svar/Indlæg:
599/14
Nu har de jo haft tid til at løse det på den ene eller anden måde.

Normal praksis er vel at man giver dem en 3-4 uger til at fikse det, hvis det så ikke er sket, så kan man skrive til dem at hvis de ikke har enten fremskaffet nyt kort eller kan tilbyde erstatning inden (dagsdato + 14 dage) så vil man kræve handlen ophævet og kræve pengene retur.
På den måde fortæller man dem temmelig tydeligt at man synes at de har haft al rimelig tid til at få løst opgaven og at de nu får en sidste chance ellers så må de til kassen og udbetale.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
20-10-2012 17:57:27
Svar/Indlæg:
4983/48
Compumail og leverandøren er samme firma realt, men har du bedt om ombytning eller er det bare hvad de har tilbudt dig ?

Rimlig tid regne for omkring 2mdr max ca.

Jeg ville ikke begynde at true dem med noget så længe de i det mindste spiller med på legen 😛


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2012 18:21:50
Svar/Indlæg:
7765/230
#11
2mdr....Du er fanme da en tålmodig mand.. 😲
Jeg ville kontakte dem mandag og forlange et tilsvarende eller bedre mobo. asap... eller mine penge retur... 😛


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
20-10-2012 18:27:49
Svar/Indlæg:
4983/48
#12

Overhovedet ikke, godt oplyst måske men ikke så tålmodig faktisk 😛 I praksis siger man indenfor et par måneder er en rimlig tidsperiode.

Det gælder self begge veje, kommer man med en defekt som har været der i 1 år, har forhandleren intet ansvar mere hvis der er helt rigtigt 🙂


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2012 18:31:16
Svar/Indlæg:
6181/270
#11 rimelig tid er i følge forbrugerstyrelsen et par uger.
Du kan læse mere her: http://kortlink.dk/forbrug/bkr...


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2012 18:33:27
Svar/Indlæg:
5474/39
#14
enig i max 5 uger...
Så har de fået nok tid til tænke over det.
Jeg syntes selv, at jeg er meget tolmodig overfor alt og alle...


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
20-10-2012 18:42:49
Svar/Indlæg:
4983/48
#14

Stadig en variable tidsperiode uden en real grænse, dertil er denne fiktive grænse længere i flere tilfælde jo 🙂

#15

Hvor ser du de 5 uger henne ? 😛


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2012 19:04:46
Svar/Indlæg:
7765/230

#12

Overhovedet ikke, godt oplyst måske men ikke så tålmodig faktisk 😛 I praksis siger man indenfor et par måneder er en rimlig tidsperiode.

Det gælder self begge veje, kommer man med en defekt som har været der i 1 år, har forhandleren intet ansvar mere hvis der er helt rigtigt 🙂

Cocio21 skrev d. 20-10-2012 18:27:49

😲 😲 😲 😲 😲
Hvem indleverer da også noget der har været defekt i 1 år .. 🤣 🤣 🤣 🤣


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2012 19:05:35
Svar/Indlæg:
5474/39
#16
Det var min tolmodighed, da ligger mellem forbrugerstyrelsen og 2 månederstid.
nok om det...


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
20-10-2012 19:08:51
Svar/Indlæg:
4983/48
#17

Det ved jeg ikke, men det er sikkert sket flere gange skal du se 😛 Men altså et produkt kan jo godt være virkende med en defekt samtidig 🙂

#18

Ah okay så 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 20-10-2012 19:09:30.


rotten
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2012 19:58:56
Svar/Indlæg:
68/12
Jeg prøver #10 bud.
Skriver til dem mandag at de har 14 dage til at finde et nyt bundkort til mig. Ellers vil jeg have pengene retur.

Det er en flexibel løsning. 🙂
tak for alle Jeres indput. Hvis I har mere må I gerne skrive. :yes:


anden4220
 
Superbruger
Tilføjet:
20-10-2012 20:21:13
Svar/Indlæg:
104/15
et par uger er meget lang tid - hvis man ikke har noget bundkort og dermed ingen computer...

og self mener jeg at man kun skal true hvis de bliver ved med at udskyde.

man skal huske at bare fordi leverandøren gør vrøvl er det ikke dit problem men forhandlerens. de har deres egen RMA sag ved leverandøren.


husk altid at skrive mails så kan du bevise hvad du har skrevet og hvornår - altså hvis man vil være helt sikker.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af anden4220 d. 20-10-2012 20:22:54.


rotten
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2012 08:01:02
Svar/Indlæg:
68/12
Ok 1 uge mere ellers pengene retur.

#21 Ja det er lang tid og det er irreterende, at have noget stående som ikke kan bruges. 😕

Føler jo at man bliver holdt for nar! 🤡


rotten
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2012 08:10:38
Svar/Indlæg:
68/12
#2 De har tilbudt et tilsvarende mobo, men Asus har åbentbart svært ved at levere.

#21 Bundkortet blev konstateret defekt og kan ikke laves, så de har tilbudt mig et nyt. De venter på Producent-/Leverandøren. Det er grunden til at det står stille.