Kollapse..
Jeg kan godt følge dig. Men jeg tror du misforstår mig. På min anden bærbar, den der nu er i stykker er det intet problem at jeg udvider skærmen, således at den på bærbaren kun kører 1360x768 men kører 1920x1080 på TV'et.. Men eftersom denne (gamle) bærbar udelukkende kører 4:3 opløsninger virker det ikke til den kender til andet. Den skriver heller ikke hvilken skærm der er slået til. Men kun at det er skærm 2, og at det er en "ikke pnp skærm" Normalt plejer den selv at registrere at det er en samsung skærm, og hvilken model der er tale om, og så plejer de rigtige opløsninger at være at finde..
Det er intet grafik kort. Og jeg har prøvet at hente den nyeste intel mobile acellerator driver.. Dette hjalp ingenting. Jeg kan godt prøve KUN at vise billedet på TV'et. Men det har intet at sige.
Den skulle sagtens kunne finde ud af blot at udvide skærmen. Således at mit skrivebord er på skærmen på bærbaren i en 4:3 opløsning, med alle ikoner osv.. Og kun mit baggrundsbillede vises på tv'et - Men når jeg så fx afspiller en film i VLC media player, og trækker afspilleren ud til højre - så den ryger over på den store skærm (det store tv) som burde kører den opløsning som det tv nu kan.. Det kan dog godt være denne gammel bærbar er begrænset - og ikke kan yde større opløsning - på trods af det er til en ekstern skærm.
Men den må da kunne finde noget der er bedre end de der lave 4:3 opløsninger. Således at jeg ikke har en lille firkant på tv'et (svarende til et 4:3 tv) hvor billedet vises - og resten er sort..