Jeg købte denne 229,-kr udgave i fredags, og jeg har fortrudt det, men det var jo ikke dyrere end at købe et spil, og der får man jo også nogengange fat i noget crap.
Det med, at det er hurtigere end Windows 7, det er altså kun i få tilfælde. Ved en kold-start er det noget hurtigere end win7, hvis man bruger "hurtigstart"indstillingen. Den bevirker, at når den lukkes ned, så gemmes kernalen i en slags hibernate-fil, så når den booter op næste gang, så er det (næsten) kun brugerens egne filer der skal indlæses. Ved en alm genstart er forskellen i tid meget lille ift win7.
(boot og genstart er testet ved nyinstalleringer af begge versioner på SSD, ved system på harddisk ved jeg ikke om der er andre forskelle)
Efter at have spildt min weekend på win8, er den egenligt ganske velkørende pånær disse ret så irriterende ting.
Virkelig ussel performance på USB3, ingen ny driver er at hente til Z77 chipsættet, og windows 7 driveren til samme kan IKKE bruges.
Min CPU vil ikke clocke ned, så den kører konstant 4,3Ghz, og er dermed en hel del varmere end når jeg kører win7. Har brugt timer på at finde fejlen, men uden held.
KIS 2013, som jeg har licens til, kører fint, og udnytter windows 8 godt ... lidt for godt, for java vil IKKE køre, når KIS er aktiv, igen timer er gået med forskellige løsninger, men uden held. Hvad er det nu for et lille projekt der benytter java?? Noget med Nem"etellerandet", så det er ikke så let at undvære :no:
Windows 8 er lavet så man kan erstatte sit ofte lange password til sin Live-konto, og erstatte den med en 4-cifret pinkode. Det virker godt nok, indtil man smider tastaturet hen i hjørnet, når det ikke vil arte sig! Numlock er af en eller anden grund slået FRA, der hvor man skal taste sin pinkode (som selvfølgelig kun kan bestå af tal).
Jeg har en ukendt hardware-dims. Windows kender den ikke, og kan ikke finde drivere til den. Jeg har prøvet at hive alt fra PC'en der er forbundet med ledninger, men den er der stadig, måske noget på bundkortet, men jeg ved ikke hvad det skulle være 😳
Og så kan jeg ikke finde ud af at boote direkte til desktoppen. Den vil starte det Metro-bras. Jeg har slettet alle de grimme "fliser" pånær den der hedder "skrivebord.