God opgradering, godt tilbud.....

Software d.  31. oktober. 2012, skrevet af The Boss
Vist: 7900 gange.

The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
31-10-2012 14:59:45
Svar/Indlæg:
4741/1690
I en begrænset periode, kan du få en Win8 for KUN 229,- kr.
(nu er der ingen undskyldning for at benytte pirat software)


http://windows.microsoft.com/d...


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af The Boss d. 31-10-2012 15:00:00.
Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
31-10-2012 15:25:59
Svar/Indlæg:
15982/637
Spændende og rigtig billigt... men synes ikke lige jeg har lyst til at lege forsøgskanin med windows 8. Windows 7 kører fint her ❤


Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
31-10-2012 15:37:27
Svar/Indlæg:
589/101
Lyder næsten fristende.. Skal faktisk have formateret både min laptop og min desktop i nærmere fremtid, så det må lige overvejes.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gerner d. 31-10-2012 15:37:43.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2012 15:41:13
Svar/Indlæg:
7765/230

I en begrænset periode, kan du få en Win8 for KUN 229,- kr.
(nu er der ingen undskyldning for at benytte pirat software)


http://windows.microsoft.com/d...

The Boss skrev d. 31-10-2012 14:59:45

Jo det er der da....
Gælder jo ikke for dem der allerede kører med en pirat udgave af OS.... 😳 😛


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2012 15:46:27
Svar/Indlæg:
4536/104
Jeg overvejer stadig om jeg skal/tør tage mod tilbudet og opgradere en af mine ældre win xp licenser jeg har kørende på mit media center, til en win8 i stedet.

Men problemet er bare at meget af det ældre hardware jeg har pt, ikke er specielt godt understøtet i win8 pt. 😕


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2012 16:28:45
Svar/Indlæg:
5504/640
http://www.hardwareonline.dk/t...

Indlæg #19

Jeg nåede det, men nogen inden på hol skriver det ikke virker mere.

Jeg har gentagne genstarter men hvornår og hvorfor det sker ved jeg ikke, men tror det er nogen windows opdateringer eller min usb wd my book essiential harddisk der er skyld i det


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
31-10-2012 16:38:55
Svar/Indlæg:
1442/81
Jamen, med denne nyhed fra The Boss, så vil jeg da lige dele mine oplevelser med at installere det hele.

Om at smide Windows 8 Pro Upgrade + Media Center på sin spand.


Man kan jo gøre dette ganske billigt og det er måske også den primære grund, for mange, til skiftet.

For når man kan få en original Windows til 230.- (Eller endda halvdelen), så kan jeg virkelig heller ikke se nogen grund til at køre med en tidligere og/eller sørøver-version.

Trin 0, Windows til halv pris (Ikke nødvendigt)

- Hvis man vil have den HELT billige version, skal man gå ind på Windows Upgrade offer: https://www.windowsupgradeoffe... og indtaste sine oplysninger i formularen.

Dog skal man have købt sin computer i det tidsrum som tilbuddet reelt siger man skal. Der bliver nemlig tjekket op på det via det modelnummer man taster. Når man har gjort dette, går der 2 sekunder og derefter har man en mail med en tilbudskode.

Jeg har afprøvet det og har en tilbudskode i min mailboks, men jeg har ikke benyttet mig af den i første omgang. Da dette er noget jeg først har fundet ud af efterfølgende. Tough luck!

Dog kan jeg fortælee at tilbudprisen komme EFTER man har indtastet sine kreditkortsoplysniner.

Trin 1, Hente Upgrade Manager

Først vil jeg lige slå fast at man IKKE behøverat lave en opgradering, men kan istedet lave en Clean/Full install på en hvilken som helst maskine man ønsker Windows skal ligge på. Også maskiner der IKKE allerede har en Windows.

Derudover behøver man heller IKKE være nervøs for at køre Assistent-programmet fra en sørøverkopi. Man får nemlig tilsendt en helt ny produktnøgle.

Det man skal gøre er at hente Microsoft Upgrade Assistant (MUA): http://go.microsoft.com/fwlink...

Når man kører denne, vil Windows fortælle dig hvilke ting der er kompatible i din spand og hvilke der ikke er.

Det trykker man ok til og derefter kører man ellers bare igennem MUA og udfylder de oplysninger man nu engang skal - Det er ganske nemt og ligetil.


Trin 2, USB, ISO eller opgrader

I den sidste del af MUA får man muligheden for at vælge at opgradere med det samme, hente en ISO-fil til at brænde Windows ud på en skive, eller lave en USB-pen.

Jeg valgte, old-school som jeg er, at hente ISO'en og brænde den ud. Det gjorde jeg fordi jeg ville lave en clean install. MUA sørgede automatisk for at hente den ned.

MUA lukker herefter ned og du burde nu både have din produktnøgle på din mail og set den på skærmen.


Trin 3, Oprette medie

Her brændte jeg ISO'en ud på en skive, hvorefter jeg genstartede.


Trin 4, Clean Intallation

Med skiven i drevet startede maskinen så op igen og startede installationsprogrammet som man kender fra alle de tidligere versioner af Windows.

Jeg valgte her at formatere min systempartition C:\ samt selvfølgelig at installere den nye Windows. Under installationen indtastede jeg min nye produktnøgle og det gik som smurt.

Fra start til slut af denne proces går der under en halv time! Og der er ingen slinger i valsen på noget som helst tidspunkt.


Trin 5, Gratis Windows Media Center

Computeren er nu startet op med en fuldt funktionsdygtig Windows 8 Pro - men vi mangler lige Media Centret. Det kan man nemlig få ganske gratis!

Gå ind på denne hjemmeside, MS Feature Packs: http://windows.microsoft.com/d...

Udfyld formularen - Det er lige til og du får du tilsendt endnu en nøgle.
Dog gik der et helt døgn før min dukkede op og du kan roligt hoppe videre til punkt 6 i denne guide - Men når du modtager nøglen skal du såmænd bare gøre følgende:

1. Tryk på Søg
2. Skriv tilføj funktioner i søgefeltet og klik Indstillinger.
3. Vælg Føj funktioner til Windows 8 og klik på Jeg har allerede en produktnøgle (Det står nede i venstre hjørne, hvilket min ikke helt vågne hjerne lige opfangede med det samme)
4. Copy/paste produktnøglen fra mailen og klik på Næste.
5. Vælg så Tilføj funktioner.


Windows bliver derefter sin egen herre og genstarter efter forgodtbefindende. 2 gange.


Trin 6, Installation af manglende drivere

Installer evt. manglende drivere.
Jeg skulle smide min printer-driver ind - Her brugte jeg den gamle Windows 7 driver og det fungerede uden problemer. Det samme gjaldt for mit eksterne lydkort. Det gik som Hans ville gøre i Grethe *SWOOOSH* - Done!


Trin 7, Installation af typiske programmer
Installer nu div. programmer som du nu engang har brug for. Dette kan du med stor fordel bruge Ninite til: http://ninite.com/]Ninite - Install or update multiple Apps at once


Trin 8, Nyd det eller #¤#"!!

Egentlig kan du jo blot sætte dig godt tilbage i stolen og blive mageligt bekendt med det nye Metro-system.

Som ca. ser sådan her ud (Tilfældigt eksempel fra nettet)




MEN skulle du allerede på nuværende tidspunkt have lyst til at rive håret ud af dit ansigt, på dine skuldre, af din brystkasse og længere sydpå, fordi det simpelthen er for anderledes end det du er vant til. Så gå til trin 9.


Trin 9, #¤#"!! (Startknappen og div. / Valgfrit)

Windows 8 har to brugerflader. Det ene er som i jo ved er opbygget med det nye Metro-interface og det andet er (Ved et tryk på Windows-knappen) næsten den overflade som vi kender den fra Windows 7, men med lidt fravigelser.

Her et par apps, der måske kan få din kropsbehåring til at forblive hvor det skal.

(Det skal dog siges at jeg ikke selv har haft savnet af en manglende startknap og andet og derfor har jeg heller ikke brugt/afprøvet nedenstående)

OpenSource shell, En Classic Shell:
http://classicshell.sourceforg...

Stardock, Vejen til din startknap:
http://www.stardock.com/produc...

Trin 10: (Valgfrit)
Efter at have leget lidt med det nye flisesystem, fandt jeg ud af jeg gerne ville ændre lidt på farverne og gøre dem mere personlige.

Dette er Windows 8 ikke en funktion den er født med, men det skal jo ikke tilbageholde nogen. Så derfor var det også nemt at finde dette fine program hos XDA-Developers, Obly tile: http://forum.xda-developers.co...

Efter en halv times leg med Obly ser mit Windows nu sådan her ud:




Det var en ordentlig smøre, men jeg håber at det var brugbart og samtidigt så håber jeg i har fået lidt indsigt i hvor nemt og billigt det egentlig er at anskaffe sig den nye Windows 8.

--- --- --- --- --- --- --- --- ---
Mht geninstallering.

Some sidenote kan jeg fortælle at du kan geninstallere Windows Pro alle de gange du overhovedet har lyst til, på den samme maskine.

Der hvor situationen kan være lidt anderledes, men så alligevel ikke, det er når du laver større udskiftninger af hardware (Motherboard som det mest typiske eksempel). Her kan du kun aktivere 5 gange før nøglen ikke vil kunne aktiveres automatisk igen. Men det betyder IKKE at nøglen er ugyldig - Det eneste det kræver for at gøre nøglen gyldig igen, det er nemlig at ringe til Microsoft Danmark og få dem til det. Hvilket på ingen måde kræver store røverhistorier eller er besværligt.

Det samme gælder hvis du smider Windows over på en anden computer (Hvilket jo også er en pæn stor udskiftning af hardware ).

Grunden til dette er at MS vil have en produktnøgle = en pc. Samtidigt vil de selvfølgelig ikke have at du er låst på det hardware du har - Det ville være en utopisk tanke i denne (IT)verden.

--- --- --- --- --- --- --- --- ---
Edit: Redigeret for lidt URL-småfejl

Go' fornøjelse 🙂

\\Ferns OUT!


Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Ferns d. 31-10-2012 16:42:53.


DUUS
 
Superbruger
Tilføjet:
31-10-2012 16:41:50
Svar/Indlæg:
215/14
@5

Jeg har lige brugt (i dag 1635) tilbudet om opgradering til Win 8 for 119 kr til maskiner købt 2. juni 2012 og 31. januar 2013.


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
31-10-2012 16:58:27
Svar/Indlæg:
4741/1690
#6

Tak for guiden og info - det vil mange nok have stor glæde af.



The Boss


gaming-king
 
Superbruger
Tilføjet:
31-10-2012 17:20:30
Svar/Indlæg:
1001/5
Som der står i bunden af siden:

* Tilbuddet gælder fra 26. oktober 2012 til den 31. januar 2013 og er begrænset til fem opgraderingslicenser pr. kunde.

Så man behøver heller ikke beslutte sig lige nu.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2012 17:26:29
Svar/Indlæg:
5504/640

Som der står i bunden af siden:

* Tilbuddet gælder fra 26. oktober 2012 til den 31. januar 2013 og er begrænset til fem opgraderingslicenser pr. kunde.

Så man behøver heller ikke beslutte sig lige nu.

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:20:30


Nej og det dejlige er at man behøver ikke at kunne bevise at man er studerende 😉 4 licenser er ca 1000kr, ios har jeg engang set koste 999kr, hvor jeg ved alle de apple computer man har kan opgraderes med den dvd man har købt til 999kr, men hvor mange har lige mere end 4 apple computer 😉



Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
31-10-2012 17:39:47
Svar/Indlæg:
1442/81
#8 Velbekomme Boss 🙂


gaming-king
 
Superbruger
Tilføjet:
31-10-2012 17:59:39
Svar/Indlæg:
1001/5

Som der står i bunden af siden:

* Tilbuddet gælder fra 26. oktober 2012 til den 31. januar 2013 og er begrænset til fem opgraderingslicenser pr. kunde.

Så man behøver heller ikke beslutte sig lige nu.

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:20:30


Nej og det dejlige er at man behøver ikke at kunne bevise at man er studerende 😉 4 licenser er ca 1000kr, ios har jeg engang set koste 999kr, hvor jeg ved alle de apple computer man har kan opgraderes med den dvd man har købt til 999kr, men hvor mange har lige mere end 4 apple computer 😉

gasolin skrev d. 31-10-2012 17:26:29


Hvor står der at man skal være studerende??

Og jeg tror du forveksler iOS med OS X? Og prisen på 999kr, aner jeg heller ikke helt hvor du har fra. OS X Mountain Lion koster 129kr - ALTID (og ikke kun i en begrænset periode).


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2012 18:05:05
Svar/Indlæg:
5504/640

Som der står i bunden af siden:

* Tilbuddet gælder fra 26. oktober 2012 til den 31. januar 2013 og er begrænset til fem opgraderingslicenser pr. kunde.

Så man behøver heller ikke beslutte sig lige nu.

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:20:30


Nej og det dejlige er at man behøver ikke at kunne bevise at man er studerende 😉 4 licenser er ca 1000kr, ios har jeg engang set koste 999kr, hvor jeg ved alle de apple computer man har kan opgraderes med den dvd man har købt til 999kr, men hvor mange har lige mere end 4 apple computer 😉

gasolin skrev d. 31-10-2012 17:26:29


Hvor står der at man skal være studerende??

Og jeg tror du forveksler iOS med OS X? Og prisen på 999kr, aner jeg heller ikke helt hvor du har fra. OS X Mountain Lion koster 129kr - ALTID (og ikke kun i en begrænset periode).

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:59:39


Det vare bare det at studerende ofte for rabat på apple og microsoft produkter.

Der er det da rart at for at vi kan få windows 8 pro oem til under halv pris (ca 500kr hos komplet) at vi ikke behøver at være studerende for at få den rabat 😉

(de 999kr for ios er normalpris, studerende kan sikkert få ios billigere)


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
31-10-2012 18:48:47
Svar/Indlæg:
6368/477

Som der står i bunden af siden:

* Tilbuddet gælder fra 26. oktober 2012 til den 31. januar 2013 og er begrænset til fem opgraderingslicenser pr. kunde.

Så man behøver heller ikke beslutte sig lige nu.

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:20:30


Nej og det dejlige er at man behøver ikke at kunne bevise at man er studerende 😉 4 licenser er ca 1000kr, ios har jeg engang set koste 999kr, hvor jeg ved alle de apple computer man har kan opgraderes med den dvd man har købt til 999kr, men hvor mange har lige mere end 4 apple computer 😉

gasolin skrev d. 31-10-2012 17:26:29


Hvor står der at man skal være studerende??

Og jeg tror du forveksler iOS med OS X? Og prisen på 999kr, aner jeg heller ikke helt hvor du har fra. OS X Mountain Lion koster 129kr - ALTID (og ikke kun i en begrænset periode).

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:59:39


Det vare bare det at studerende ofte for rabat på apple og microsoft produkter.

Der er det da rart at for at vi kan få windows 8 pro oem til under halv pris (ca 500kr hos komplet) at vi ikke behøver at være studerende for at få den rabat 😉

(de 999kr for ios er normalpris, studerende kan sikkert få ios billigere)

gasolin skrev d. 31-10-2012 18:05:05


iOS er det der køres på iPhone og iPad, ikke Macs. Som #12 skrev mener du nok OSX som rigtigt nok køre på Macs.

Jeg har ikke set at man kan få windows billigere fordi man er studerende, men jeg har set office pakker tænkt til studerende, men de er heller ikke billigere fordi man er studerende.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2012 18:51:04
Svar/Indlæg:
5504/640

Som der står i bunden af siden:

* Tilbuddet gælder fra 26. oktober 2012 til den 31. januar 2013 og er begrænset til fem opgraderingslicenser pr. kunde.

Så man behøver heller ikke beslutte sig lige nu.

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:20:30


Nej og det dejlige er at man behøver ikke at kunne bevise at man er studerende 😉 4 licenser er ca 1000kr, ios har jeg engang set koste 999kr, hvor jeg ved alle de apple computer man har kan opgraderes med den dvd man har købt til 999kr, men hvor mange har lige mere end 4 apple computer 😉

gasolin skrev d. 31-10-2012 17:26:29


Hvor står der at man skal være studerende??

Og jeg tror du forveksler iOS med OS X? Og prisen på 999kr, aner jeg heller ikke helt hvor du har fra. OS X Mountain Lion koster 129kr - ALTID (og ikke kun i en begrænset periode).

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:59:39


ja det var OS X 😳

Godt nok koster det ikke 999kr (gjorde det den gang jo så den for mange måneder siden, tror det var i merlin)og den er en mac pakke men styresytem til appel's computer er det stadig http://www.edbpriser.dk/softwa...


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2012 18:54:23
Svar/Indlæg:
5504/640

Som der står i bunden af siden:

* Tilbuddet gælder fra 26. oktober 2012 til den 31. januar 2013 og er begrænset til fem opgraderingslicenser pr. kunde.

Så man behøver heller ikke beslutte sig lige nu.

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:20:30


Nej og det dejlige er at man behøver ikke at kunne bevise at man er studerende 😉 4 licenser er ca 1000kr, ios har jeg engang set koste 999kr, hvor jeg ved alle de apple computer man har kan opgraderes med den dvd man har købt til 999kr, men hvor mange har lige mere end 4 apple computer 😉

gasolin skrev d. 31-10-2012 17:26:29


Hvor står der at man skal være studerende??

Og jeg tror du forveksler iOS med OS X? Og prisen på 999kr, aner jeg heller ikke helt hvor du har fra. OS X Mountain Lion koster 129kr - ALTID (og ikke kun i en begrænset periode).

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:59:39


Det vare bare det at studerende ofte for rabat på apple og microsoft produkter.

Der er det da rart at for at vi kan få windows 8 pro oem til under halv pris (ca 500kr hos komplet) at vi ikke behøver at være studerende for at få den rabat 😉

(de 999kr for ios er normalpris, studerende kan sikkert få ios billigere)

gasolin skrev d. 31-10-2012 18:05:05


iOS er det der køres på iPhone og iPad, ikke Macs. Som #12 skrev mener du nok OSX som rigtigt nok køre på Macs.

Jeg har ikke set at man kan få windows billigere fordi man er studerende, men jeg har set office pakker tænkt til studerende, men de er heller ikke billigere fordi man er studerende.

freak_master skrev d. 31-10-2012 18:48:47


Ved bare at studerende har visse fordele ved køb af appel,windows computer og software, som os ikke studerende ikke har

Og ja det var/er OS X 😳 (er også en android "mobil", windows "computer" mand, så aner intet om ios,os x :P)


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
31-10-2012 19:04:35
Svar/Indlæg:
6368/477

Som der står i bunden af siden:

* Tilbuddet gælder fra 26. oktober 2012 til den 31. januar 2013 og er begrænset til fem opgraderingslicenser pr. kunde.

Så man behøver heller ikke beslutte sig lige nu.

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:20:30


Nej og det dejlige er at man behøver ikke at kunne bevise at man er studerende 😉 4 licenser er ca 1000kr, ios har jeg engang set koste 999kr, hvor jeg ved alle de apple computer man har kan opgraderes med den dvd man har købt til 999kr, men hvor mange har lige mere end 4 apple computer 😉

gasolin skrev d. 31-10-2012 17:26:29


Hvor står der at man skal være studerende??

Og jeg tror du forveksler iOS med OS X? Og prisen på 999kr, aner jeg heller ikke helt hvor du har fra. OS X Mountain Lion koster 129kr - ALTID (og ikke kun i en begrænset periode).

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:59:39


Det vare bare det at studerende ofte for rabat på apple og microsoft produkter.

Der er det da rart at for at vi kan få windows 8 pro oem til under halv pris (ca 500kr hos komplet) at vi ikke behøver at være studerende for at få den rabat 😉

(de 999kr for ios er normalpris, studerende kan sikkert få ios billigere)

gasolin skrev d. 31-10-2012 18:05:05


iOS er det der køres på iPhone og iPad, ikke Macs. Som #12 skrev mener du nok OSX som rigtigt nok køre på Macs.

Jeg har ikke set at man kan få windows billigere fordi man er studerende, men jeg har set office pakker tænkt til studerende, men de er heller ikke billigere fordi man er studerende.

freak_master skrev d. 31-10-2012 18:48:47


Ved bare at studerende har visse fordele ved køb af appel,windows computer og software, som os ikke studerende ikke har

Og ja det var/er OS X 😳 (er også en android "mobil", windows "computer" mand, så aner intet om ios,os x :P)

gasolin skrev d. 31-10-2012 18:54:23


Ja jeg har heller aldrig ejet et apple produkt, ej har jeg brugt et før, så det kan være svært at finde rundt i..

Jeg er selv studerende, og vi har fået gratis adgang til dream-et-eller-andet hvor man kan hente alle microsoft produkter helt gratis og benytte dem gratis i to år, en aftale Microsoft har med universitetet, jeg tror ikke alle studerende får sådan et tilbud.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2012 19:05:45
Svar/Indlæg:
5504/640

Som der står i bunden af siden:

* Tilbuddet gælder fra 26. oktober 2012 til den 31. januar 2013 og er begrænset til fem opgraderingslicenser pr. kunde.

Så man behøver heller ikke beslutte sig lige nu.

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:20:30


Nej og det dejlige er at man behøver ikke at kunne bevise at man er studerende 😉 4 licenser er ca 1000kr, ios har jeg engang set koste 999kr, hvor jeg ved alle de apple computer man har kan opgraderes med den dvd man har købt til 999kr, men hvor mange har lige mere end 4 apple computer 😉

gasolin skrev d. 31-10-2012 17:26:29


Hvor står der at man skal være studerende??

Og jeg tror du forveksler iOS med OS X? Og prisen på 999kr, aner jeg heller ikke helt hvor du har fra. OS X Mountain Lion koster 129kr - ALTID (og ikke kun i en begrænset periode).

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:59:39


Det vare bare det at studerende ofte for rabat på apple og microsoft produkter.

Der er det da rart at for at vi kan få windows 8 pro oem til under halv pris (ca 500kr hos komplet) at vi ikke behøver at være studerende for at få den rabat 😉

(de 999kr for ios er normalpris, studerende kan sikkert få ios billigere)

gasolin skrev d. 31-10-2012 18:05:05


iOS er det der køres på iPhone og iPad, ikke Macs. Som #12 skrev mener du nok OSX som rigtigt nok køre på Macs.

Jeg har ikke set at man kan få windows billigere fordi man er studerende, men jeg har set office pakker tænkt til studerende, men de er heller ikke billigere fordi man er studerende.

freak_master skrev d. 31-10-2012 18:48:47


Ved bare at studerende har visse fordele ved køb af appel,windows computer og software, som os ikke studerende ikke har

Og ja det var/er OS X 😳 (er også en android "mobil", windows "computer" mand, så aner intet om ios,os x :P)

gasolin skrev d. 31-10-2012 18:54:23


Ja jeg har heller aldrig ejet et apple produkt, ej har jeg brugt et før, så det kan være svært at finde rundt i..

Jeg er selv studerende, og vi har fået gratis adgang til dream-et-eller-andet hvor man kan hente alle microsoft produkter helt gratis og benytte dem gratis i to år, en aftale Microsoft har med universitetet, jeg tror ikke alle studerende får sådan et tilbud.

freak_master skrev d. 31-10-2012 19:04:35


Hvad så hvis du studere det samme sted mere end 2 år?


Lyngze
 
Redaktionsassistent
Tilføjet:
31-10-2012 19:20:38
Svar/Indlæg:
686/80
#18
Så kan licensen fornyes via samme service 🙂


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2012 19:50:35
Svar/Indlæg:
1118/24
Tak til boss for info!

Og tak til ferns for guide og info!

Jeg tror jeg vil smide det på min test bærbare, det er jo billigt og man kan ligeså godt prøve ting af inden man afskriver dem. Hvis man afskriver ting som skrammel uden at give det en chance, er man jo bare blevet en gammel sur mand som afskriver fremskridt.


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2012 20:00:15
Svar/Indlæg:
608/89
Tak for linket, lige købt det - venter spændt på downloaden er færdig 🙂


gaming-king
 
Superbruger
Tilføjet:
31-10-2012 21:31:35
Svar/Indlæg:
1001/5

Som der står i bunden af siden:

* Tilbuddet gælder fra 26. oktober 2012 til den 31. januar 2013 og er begrænset til fem opgraderingslicenser pr. kunde.

Så man behøver heller ikke beslutte sig lige nu.

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:20:30


Nej og det dejlige er at man behøver ikke at kunne bevise at man er studerende 😉 4 licenser er ca 1000kr, ios har jeg engang set koste 999kr, hvor jeg ved alle de apple computer man har kan opgraderes med den dvd man har købt til 999kr, men hvor mange har lige mere end 4 apple computer 😉

gasolin skrev d. 31-10-2012 17:26:29


Hvor står der at man skal være studerende??

Og jeg tror du forveksler iOS med OS X? Og prisen på 999kr, aner jeg heller ikke helt hvor du har fra. OS X Mountain Lion koster 129kr - ALTID (og ikke kun i en begrænset periode).

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:59:39


ja det var OS X 😳

Godt nok koster det ikke 999kr (gjorde det den gang jo så den for mange måneder siden, tror det var i merlin)og den er en mac pakke men styresytem til appel's computer er det stadig http://www.edbpriser.dk/softwa...

gasolin skrev d. 31-10-2012 18:51:04


Grunden til prisen, er fordi du får flere stykker software med i én pakke.

men Selve OS X til Mac koster altså kun 129kr (studerende eller ej).



gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2012 21:32:09
Svar/Indlæg:
5504/640
okay


gaming-king
 
Superbruger
Tilføjet:
31-10-2012 21:32:58
Svar/Indlæg:
1001/5

Som der står i bunden af siden:

* Tilbuddet gælder fra 26. oktober 2012 til den 31. januar 2013 og er begrænset til fem opgraderingslicenser pr. kunde.

Så man behøver heller ikke beslutte sig lige nu.

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:20:30


Nej og det dejlige er at man behøver ikke at kunne bevise at man er studerende 😉 4 licenser er ca 1000kr, ios har jeg engang set koste 999kr, hvor jeg ved alle de apple computer man har kan opgraderes med den dvd man har købt til 999kr, men hvor mange har lige mere end 4 apple computer 😉

gasolin skrev d. 31-10-2012 17:26:29


Hvor står der at man skal være studerende??

Og jeg tror du forveksler iOS med OS X? Og prisen på 999kr, aner jeg heller ikke helt hvor du har fra. OS X Mountain Lion koster 129kr - ALTID (og ikke kun i en begrænset periode).

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:59:39


Det vare bare det at studerende ofte for rabat på apple og microsoft produkter.

Der er det da rart at for at vi kan få windows 8 pro oem til under halv pris (ca 500kr hos komplet) at vi ikke behøver at være studerende for at få den rabat 😉

(de 999kr for ios er normalpris, studerende kan sikkert få ios billigere)

gasolin skrev d. 31-10-2012 18:05:05


iOS er det der køres på iPhone og iPad, ikke Macs. Som #12 skrev mener du nok OSX som rigtigt nok køre på Macs.

Jeg har ikke set at man kan få windows billigere fordi man er studerende, men jeg har set office pakker tænkt til studerende, men de er heller ikke billigere fordi man er studerende.

freak_master skrev d. 31-10-2012 18:48:47


Ved bare at studerende har visse fordele ved køb af appel,windows computer og software, som os ikke studerende ikke har

Og ja det var/er OS X 😳 (er også en android "mobil", windows "computer" mand, så aner intet om ios,os x :P)

gasolin skrev d. 31-10-2012 18:54:23


Ja jeg har heller aldrig ejet et apple produkt, ej har jeg brugt et før, så det kan være svært at finde rundt i..

Jeg er selv studerende, og vi har fået gratis adgang til dream-et-eller-andet hvor man kan hente alle microsoft produkter helt gratis og benytte dem gratis i to år, en aftale Microsoft har med universitetet, jeg tror ikke alle studerende får sådan et tilbud.

freak_master skrev d. 31-10-2012 19:04:35


ja det skal så nævnes, at man kun må bruge det i forbindelse med studiet.

Har du tænkt dig at lave penge på det, så er det ikke lovligt. Du kan fx hente Visual Studio (til at lave Windows programmer eller hjemmesider i), men du må ikke bruge det kommercielt/erhverv.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2012 21:54:47
Svar/Indlæg:
5504/640

Som der står i bunden af siden:

* Tilbuddet gælder fra 26. oktober 2012 til den 31. januar 2013 og er begrænset til fem opgraderingslicenser pr. kunde.

Så man behøver heller ikke beslutte sig lige nu.

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:20:30


Nej og det dejlige er at man behøver ikke at kunne bevise at man er studerende 😉 4 licenser er ca 1000kr, ios har jeg engang set koste 999kr, hvor jeg ved alle de apple computer man har kan opgraderes med den dvd man har købt til 999kr, men hvor mange har lige mere end 4 apple computer 😉

gasolin skrev d. 31-10-2012 17:26:29


Hvor står der at man skal være studerende??

Og jeg tror du forveksler iOS med OS X? Og prisen på 999kr, aner jeg heller ikke helt hvor du har fra. OS X Mountain Lion koster 129kr - ALTID (og ikke kun i en begrænset periode).

gaming-king skrev d. 31-10-2012 17:59:39


ja det var OS X 😳

Godt nok koster det ikke 999kr (gjorde det den gang jo så den for mange måneder siden, tror det var i merlin)og den er en mac pakke men styresytem til appel's computer er det stadig http://www.edbpriser.dk/softwa...

gasolin skrev d. 31-10-2012 18:51:04


Grunden til prisen, er fordi du får flere stykker software med i én pakke.

men Selve OS X til Mac koster altså kun 129kr (studerende eller ej).

gaming-king skrev d. 31-10-2012 21:31:35


Så jeg kunne godt for 129kr lave mig en hackintosh, hvis mit hardware understøtter OS X? (istedet for linux med OS X ui)Og Crossover hvis jeg vil bruge nogen windows programmer der ikke normalt virker med en mac med OS X http://www.codeweavers.com/pro...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 31-10-2012 21:56:45.


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2012 22:36:02
Svar/Indlæg:
1118/24
Osx er det eneste billige apple produkt....


kedde2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2012 22:47:30
Svar/Indlæg:
704/19
FUC* windows 8 så langt væk... Windows 7 ❤


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2012 23:00:32
Svar/Indlæg:
5874/1287
Købte det i fredags (nogle af jer har måske set mine tidligere tråde om dette?), og det er da heldigvis ikke mere end man giver for et spil. Der er man jo også uheldig nogle gange.
Jeg har nu en lovlig cd-key til et OS (Windows 8 Pro Upgrade) som jeg ikke vil bruge (samt en cd-key til det gratis medie-center).
Det der flise-halløj blev altså for firkantet til mig, så jeg vil i nærmeste fremtid fjerne windows 8 igen, og så bruge den indkøbte SSD til spilpartition.

Mit spm i denne forbindelse er: Må jeg sælge min licens videre? Windows 8 har kun været aktiveret een gang hos mig. Jeg har ikke kunnet finde noget om dette. Hvis nogen er interesseret i en billig licens, så er jeg ret nem at handle med, især hvis nøglen bare kan emailes 🙂
Inden den kommer til salg vil jeg dog gerne lige vide om det er lovligt?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 31-10-2012 23:01:27.


gaming-king
 
Superbruger
Tilføjet:
01-11-2012 10:26:37
Svar/Indlæg:
1001/5
#28

Så vidt jeg ved, så må du ikke videresælge den Licens du har købt. Den upgraderingsnøgle du har købt er hvad man kalder OEM, og den er altså din og kun DIN. Du må derfor ikke sælge den videre.

Havde det været en Retrail udgave, så måtte du sandsynligvis gerne.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2012 10:47:24
Svar/Indlæg:
7765/230
#29
Må ikke og må ikke, forbudt.... 😲
Han har købt og betalt for varen og det er derfor hans ejendom, som han efterfølgende kan gøre med hvad der passer ham... OEM eller ej....


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2012 14:24:40
Svar/Indlæg:
5504/640

FUC* windows 8 så langt væk... Windows 7 ❤

kedde2007 skrev d. 31-10-2012 22:47:30


Jeg er også gået tilbage til windows 7, windows 8 kan ikke li min ca 6 år gamle wd my book essiential 500gb usb harddisk og hvad skal jeg med metro når jeg ikke bruger det, media center bruger jeg ikke så det fint man kan få det gratis så jeg/man kan vælge/fra vælge media center

Windows 8 er både tablet (metro) og desktop/bærbar (classic ui), vil sikkert først bruge windows 8 permanent når mange af børnesygdommene er rettet med en service pakke

#27,28,29

Han kan jo bare forære den væk 😉


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2012 14:57:37
Svar/Indlæg:
2516/381
Så er den købt, ja kunne da hente en sørøver som i kalder det, men til den pris, så vil jeg nu gerne have en ægte.



Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2012 18:51:14
Svar/Indlæg:
608/89
Kan man uden problemer slette mappen "windows.old" ?


Silent
 
Skribent
Tilføjet:
02-11-2012 21:52:56
Svar/Indlæg:
3222/204

Jamen, med denne nyhed fra The Boss, så vil jeg da lige dele mine oplevelser med at installere det hele.

Om at smide Windows 8 Pro Upgrade + Media Center på sin spand.


Man kan jo gøre dette ganske billigt og det er måske også den primære grund, for mange, til skiftet.

For når man kan få en original Windows til 230.- (Eller endda halvdelen), så kan jeg virkelig heller ikke se nogen grund til at køre med en tidligere og/eller sørøver-version.

Trin 0, Windows til halv pris (Ikke nødvendigt)

- Hvis man vil have den HELT billige version, skal man gå ind på Windows Upgrade offer: https://www.windowsupgradeoffe... og indtaste sine oplysninger i formularen.

Dog skal man have købt sin computer i det tidsrum som tilbuddet reelt siger man skal. Der bliver nemlig tjekket op på det via det modelnummer man taster. Når man har gjort dette, går der 2 sekunder og derefter har man en mail med en tilbudskode.

Jeg har afprøvet det og har en tilbudskode i min mailboks, men jeg har ikke benyttet mig af den i første omgang. Da dette er noget jeg først har fundet ud af efterfølgende. Tough luck!

Dog kan jeg fortælee at tilbudprisen komme EFTER man har indtastet sine kreditkortsoplysniner.

Trin 1, Hente Upgrade Manager

Først vil jeg lige slå fast at man IKKE behøverat lave en opgradering, men kan istedet lave en Clean/Full install på en hvilken som helst maskine man ønsker Windows skal ligge på. Også maskiner der IKKE allerede har en Windows.

Derudover behøver man heller IKKE være nervøs for at køre Assistent-programmet fra en sørøverkopi. Man får nemlig tilsendt en helt ny produktnøgle.

Det man skal gøre er at hente Microsoft Upgrade Assistant (MUA): http://go.microsoft.com/fwlink...

Når man kører denne, vil Windows fortælle dig hvilke ting der er kompatible i din spand og hvilke der ikke er.

Det trykker man ok til og derefter kører man ellers bare igennem MUA og udfylder de oplysninger man nu engang skal - Det er ganske nemt og ligetil.


Trin 2, USB, ISO eller opgrader

I den sidste del af MUA får man muligheden for at vælge at opgradere med det samme, hente en ISO-fil til at brænde Windows ud på en skive, eller lave en USB-pen.

Jeg valgte, old-school som jeg er, at hente ISO'en og brænde den ud. Det gjorde jeg fordi jeg ville lave en clean install. MUA sørgede automatisk for at hente den ned.

MUA lukker herefter ned og du burde nu både have din produktnøgle på din mail og set den på skærmen.


Trin 3, Oprette medie

Her brændte jeg ISO'en ud på en skive, hvorefter jeg genstartede.


Trin 4, Clean Intallation

Med skiven i drevet startede maskinen så op igen og startede installationsprogrammet som man kender fra alle de tidligere versioner af Windows.

Jeg valgte her at formatere min systempartition C:\ samt selvfølgelig at installere den nye Windows. Under installationen indtastede jeg min nye produktnøgle og det gik som smurt.

Fra start til slut af denne proces går der under en halv time! Og der er ingen slinger i valsen på noget som helst tidspunkt.


Trin 5, Gratis Windows Media Center

Computeren er nu startet op med en fuldt funktionsdygtig Windows 8 Pro - men vi mangler lige Media Centret. Det kan man nemlig få ganske gratis!

Gå ind på denne hjemmeside, MS Feature Packs: http://windows.microsoft.com/d...

Udfyld formularen - Det er lige til og du får du tilsendt endnu en nøgle.
Dog gik der et helt døgn før min dukkede op og du kan roligt hoppe videre til punkt 6 i denne guide - Men når du modtager nøglen skal du såmænd bare gøre følgende:

1. Tryk på Søg
2. Skriv tilføj funktioner i søgefeltet og klik Indstillinger.
3. Vælg Føj funktioner til Windows 8 og klik på Jeg har allerede en produktnøgle (Det står nede i venstre hjørne, hvilket min ikke helt vågne hjerne lige opfangede med det samme)
4. Copy/paste produktnøglen fra mailen og klik på Næste.
5. Vælg så Tilføj funktioner.


Windows bliver derefter sin egen herre og genstarter efter forgodtbefindende. 2 gange.


Trin 6, Installation af manglende drivere

Installer evt. manglende drivere.
Jeg skulle smide min printer-driver ind - Her brugte jeg den gamle Windows 7 driver og det fungerede uden problemer. Det samme gjaldt for mit eksterne lydkort. Det gik som Hans ville gøre i Grethe *SWOOOSH* - Done!


Trin 7, Installation af typiske programmer
Installer nu div. programmer som du nu engang har brug for. Dette kan du med stor fordel bruge Ninite til: http://ninite.com/]Ninite - Install or update multiple Apps at once


Trin 8, Nyd det eller #¤#"!!

Egentlig kan du jo blot sætte dig godt tilbage i stolen og blive mageligt bekendt med det nye Metro-system.

Som ca. ser sådan her ud (Tilfældigt eksempel fra nettet)




MEN skulle du allerede på nuværende tidspunkt have lyst til at rive håret ud af dit ansigt, på dine skuldre, af din brystkasse og længere sydpå, fordi det simpelthen er for anderledes end det du er vant til. Så gå til trin 9.


Trin 9, #¤#"!! (Startknappen og div. / Valgfrit)

Windows 8 har to brugerflader. Det ene er som i jo ved er opbygget med det nye Metro-interface og det andet er (Ved et tryk på Windows-knappen) næsten den overflade som vi kender den fra Windows 7, men med lidt fravigelser.

Her et par apps, der måske kan få din kropsbehåring til at forblive hvor det skal.

(Det skal dog siges at jeg ikke selv har haft savnet af en manglende startknap og andet og derfor har jeg heller ikke brugt/afprøvet nedenstående)

OpenSource shell, En Classic Shell:
http://classicshell.sourceforg...

Stardock, Vejen til din startknap:
http://www.stardock.com/produc...

Trin 10: (Valgfrit)
Efter at have leget lidt med det nye flisesystem, fandt jeg ud af jeg gerne ville ændre lidt på farverne og gøre dem mere personlige.

Dette er Windows 8 ikke en funktion den er født med, men det skal jo ikke tilbageholde nogen. Så derfor var det også nemt at finde dette fine program hos XDA-Developers, Obly tile: http://forum.xda-developers.co...

Efter en halv times leg med Obly ser mit Windows nu sådan her ud:




Det var en ordentlig smøre, men jeg håber at det var brugbart og samtidigt så håber jeg i har fået lidt indsigt i hvor nemt og billigt det egentlig er at anskaffe sig den nye Windows 8.

--- --- --- --- --- --- --- --- ---
Mht geninstallering.

Some sidenote kan jeg fortælle at du kan geninstallere Windows Pro alle de gange du overhovedet har lyst til, på den samme maskine.

Der hvor situationen kan være lidt anderledes, men så alligevel ikke, det er når du laver større udskiftninger af hardware (Motherboard som det mest typiske eksempel). Her kan du kun aktivere 5 gange før nøglen ikke vil kunne aktiveres automatisk igen. Men det betyder IKKE at nøglen er ugyldig - Det eneste det kræver for at gøre nøglen gyldig igen, det er nemlig at ringe til Microsoft Danmark og få dem til det. Hvilket på ingen måde kræver store røverhistorier eller er besværligt.

Det samme gælder hvis du smider Windows over på en anden computer (Hvilket jo også er en pæn stor udskiftning af hardware ).

Grunden til dette er at MS vil have en produktnøgle = en pc. Samtidigt vil de selvfølgelig ikke have at du er låst på det hardware du har - Det ville være en utopisk tanke i denne (IT)verden.

--- --- --- --- --- --- --- --- ---
Edit: Redigeret for lidt URL-småfejl

Go' fornøjelse 🙂

\\Ferns OUT!

Ferns skrev d. 31-10-2012 16:38:55

Det med aktivering hvor har du fundet Info omkring dette?, lyder interessant synes jeg 🙂


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
03-11-2012 07:03:48
Svar/Indlæg:
1442/81
#33 Det kan du roligt gøre via Disk Cleanup.

Link = http://www.eightforums.com/tut...


#34 Uha, det er opsamlet viden fra både officielle og uofficielle support-sider samt andre brugeres udsagn og egen erfaring. Så ét link kan jeg desværre ikke pege dig i retning af og jeg har, desværre, ikke selv noget liggende i mine bogmærker der direkte kan bekræfte det.

Så der er vist ikke andet for end at støvsuge div. Windows(8)fora (Udover de typiske sider som Mydigitallife.info, XDA-Developers.com og Windows.microsoft.com )

Ellers er jeg ret sikker på at mit udsagn kan mailes til MS Danmark og bekræftes via tilbagemelding. Man har jo trods alt gratis support i 90 dage efter køb af Windows, uanset om den er købt via netoverførsel eller som medie i en butik.

Edit: Jeg har netop mailet support og poster deres svar når det kommer.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ferns d. 03-11-2012 07:21:47.


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2012 14:38:24
Svar/Indlæg:
608/89
#35 Tusinde tak for linket 🙂


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
05-11-2012 13:22:51
Svar/Indlæg:
1442/81
Velbekomme #36

#34 Jeg netop har modtaget en bekræftende mail fra MS Danmark ang. mit udsagn om aktiveringen. Der blev skrevet føgende:

"Hej Richard,

Mange tak fordi du kontaktede Microsoft Kundeservice.

Jeg har lige siddet og læst din mail igennem og dette er regelsættet fra os. (Minder meget om det som står i din mail)

Du kan installere Windows 8 Upgrade på en hvilken som helst maskine. Reglen er at der skal være installeret et Windows XP SP3, Windows Vista eller Windows 7 på maskinen.

Så hvis du køber en computer med Windows 7 eller har en eksisterende, som kører enten XP, Vista eller 7, så kan du installere Windows 8 på den. Den eneste regel som opgraderings licensen er bundet under er at den kun kan være installeret på en maskine af gangen, så det er ikke muligt at bruge den samme nøgle på flere maskiner.

Når du installerer Windows 8 på en ny maskine, vil den altid bede dig om at aktivere din produktnøgle, og hvis det ikke lykkes automatisk, så skal du ringe ind til vores produkt aktivering på tlf.: 8070 1315.

Hvis du skulle have yderligere spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte os igen.



Med venlig hilsen

Martin Trusbak

Kundeservice
Microsoft Danmark| Tuborg Boulevard 12 | 2900 Hellerup |
"


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2012 17:56:03
Svar/Indlæg:
3059/255
Ja ellers er jeg nu godt tilfreds med Windows 7


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2012 21:09:52
Svar/Indlæg:
5874/1287
Jeg er nu tilbage på windows 7, og her bliver jeg.
<off topic>
Mht bedre boottid fandt jeg ud af, hvordan Intel Rapid Start fungerer, og så er jeg færdig med at snakke om boot-tider 🙂
Fra jeg tænder på kontakten til jeg skal indtaste login password går der 10 sekunder!!! De 10 sekunder er INCL POST! At der så skal en ekstra special "ID84" partition på 8Gbyte til på min SSD går jo nok. Så bliver opstartstiden vist ikke bedre. Bare synd der var så dårlig vejledning med mit mobo til hvordan man får det til at virke.

<on topic> Da jeg endnu ikke har fået svar på om jeg må sælge min windows 8 licens her på sitet, er den ikke sat til salg, men jeg er da åben for tilbud via PM. Jeg skal bestemt IKKE tilbage til Windows 8 Pro.


#40
Azo
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2012 00:32:34
Svar/Indlæg:
286/5
Har også benyttet mig af tilbuddet, og har lige installeret Windows 8 (Clean Install) uden problemer overhovedet på min stationære PC (Profil).

Windows er aktiveret, og har fundet alle drivere. Eneste jeg bøvlede en smule med var Wifi, men efter en install af de gamle Win7 drivere ville den pludselig gerne finde mit ASUS 5Ghz netværk.

Skal i seng nu, men installationen gik smertefrit, og har er imponeret over hvor nemt det er gået.

Som sagt er det installeret på en helt clean SSD, uden Windows 7 installeret på forhånd, så Windows 8 for 229,- kan man vist ikke brokke sig over 🙂