Ny pc - sort skærm - hjælp

Diverse d.  31. oktober. 2012, skrevet af Mayonaisen
Vist: 2014 gange.

Mayonaisen

Overclocker
Tilføjet:
31-10-2012 22:26:07
Svar/Indlæg:
21/10
Hey HWT

har i dag hentet min nye pc fra topdata dk : http://www.topdata.dk/product.... + 128 SSD

Computeren er uden styresystem da jeg gerne ville installere det selv (spare 800 kr)

Når jeg så tænder den efter at havet sat strøm til + forbundet tastatur og mus starter pc'en, tastaturet lyser og musen lyser. Skærmen forbliver dog sort!

Har prøvet med HDMI stik i både grafikkortet og bundkortet samt VGA i bundkortet, intet virker. Har ikke prøvet DVI da jeg ikke har noget.

Please hjælp mig!
Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2012 22:49:12
Svar/Indlæg:
5874/1287
hvis der også er harddisk i, kan du høre om den spinder op i omdr?

Siden du har 2 muligheder for at teste billede, så kunne det tyde på defekt PSU eller defekt bundkort. Da der jo er garanti på den, så er det måske ikke så smart at rode alt for dybt i den, men har du mulighed for at pille sidepladen af, og pille alle stik fra PSU'en fra, og så prøve at tilslutte en anden PSU?
Ellers må du tilbage med den, så forretningen kan tjekke den igennem. Det er vel også dem der har monteret den ekstra SSD? De har måske glemt det 4/8 polede strømstik til CPU'en? Så vil den nok opføre sig som du beskriver.
Held og lykke med den 🙂

Blackwater

Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2012 01:47:17
Svar/Indlæg:
869/100
Har du prøvet en anden skærm. ?? Men igen uden styresystem installeret burde det vel stadig starte op i Bios .. hmmm 😕

BWS

Overclocker
Tilføjet:
01-11-2012 02:00:36
Svar/Indlæg:
146/16
en mulighed er at reset dit bundkort ved at fjerne batteriet på bundkortet i et par minutter(da producenten nok har kørt den op til aller sidst), den kan måske hjælpe med at systemet vil prøve at registre en ny skærm.

bare HUSK at gøre dette hvor du er ESD sikret !! ellers kan du forsage mere skade end gavn !

MVH