Samsung P2450 skruer automatisk lysstyrken ned, hvis en mørke farver vises. Hjælp ønskes.

Diverse d.  03. november. 2012, skrevet af lindberg1987
Vist: 2231 gange.

lindberg1987

Ny Bruger
Tilføjet:
03-11-2012 17:02:22
Svar/Indlæg:
1/1
Hej Folkens.

Jeg har et meget underligt problem.

Jeg har 2 stk. Samsung syncmaster P2450 monitor, men når jeg f.eks åbner en tilfældig webbrowser for at se dagens nyheder og så kommer ind på en webside med mørke farver, så toner skærmen automatisk ned i lysstyrke, og det gør det meget svært at se hvad der sker på skærmen. Dette problem sker på begge af mine skærme på samme computer. Problemet opstår os i selve windows men ikke i spil.

Min Maskine er en
Vision computer.
i7 cpu på 3.4ghz
8gb ram
og et XFX Radeon HD 6970 som kører med 3 delte skærme.

Hvis der er andre specifikationer i vil have, så må i meget gerne sige til. Håber der er en der har en løsning på mit mærkelige problem.

Mvh Stig Lindberg.
Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2012 18:16:14
Svar/Indlæg:
1271/38
Hvis det er LED monitors, så hænder det.
Prøv at have en mørk baggrund, og så åben et vindue. For at vinduet kan blive hvidt skal der mere baggrundslys til, men de fleste LED skærme har ikke opdelt baggrundsbelysning, så den bliver nødsaget til at skrue op for hele baggrunden.

Det kan hovedsageligt afhjælpes ved at slå Dynamisk Kontrast fuldstændigt fra. Men selv dér vil en LED baggrundsbelyst skærm stadig gøre det en smule.

Det er egentligt kun fosfor skærme (plasma, crt) der kan styre belysning helt ned til den enkelt pixel så vidt jeg erindrer. Det kan selvfølgelig også være jeg tager fuldstændigt fejl.

Edit: Jeg har sgu da en skærm helt magen til lige ved siden af mig. Kører over HDMI og har egentligt ingen problemer.

Du skal ind i menuen - Picture - MagicBright - Sæt den til alt andet end Dynamic Contrast. Custom er at foretrække, for så er du selv herre over hvad der sker.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bonghætte d. 03-11-2012 18:19:20.

lindberg1987

Ny Bruger
Tilføjet:
03-11-2012 18:20:49
Svar/Indlæg:
1/1
Tusinde tak for dit forslag, det hjalp rigtig meget. Nu er problemet minimalt. Det havde jeg desværre ikke tænkt over. Mvh Stig. 🙂

oban666

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2012 22:02:36
Svar/Indlæg:
1440/318
Det er ikke fordi den står i noget eco-mode eller sådan noget???

Bare en tanke 🙂