Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2012 23:13:38
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hejsa.
Efter jeg har fået installeret windows 7 som UEFI, så dur Ghost ikke mere, da den kun kan lave backups af partitioner, og ikke en komplet SSD. Med en UEFI installation er der jo (mindst) 3 partitioner, 1 med windows 7, en som kan ses i diskmanegement og den sidste som KUN kan ses i diskpart i en cmd-prompt.
Så hvis jeg vil lave en backup af HELE SSD'en som indeholder dette, er det OK at bruge Windows 7's eget backup-program? Eller vil det ikke være nok til at reetablere SSD'en komplet?
Hvis ikke, hvilket program kan så dette? jeg har prøvet en prøve version af acronis true image 2013, men jeg er ikke helt sikker på dette program får det hele med, da det desværre også kun kan se 2 partitioner på SSD'en, og intet sted kan jeg bare vælge den fysiske SSD (eller harddisk). Jeg kan vinge SSD'en af ja, men der kommer (tilsyneladende) kun de 2 synlige partitioner med i dette backup.
Andre der har erfaringer med UEFI og DREV-backup, altså et program, hvor man IKKE vælger C:, D:, osv, men derimod Harddrive 1, harddrive 2 osv.
Da jeg godt kan lide at prøve alle mulige og umulige drivere, reg-optimeringer og custom-inf installationer, sker det, jeg må reetablere hele windows. Jaja, hvis det er rigtigt man lærer af sine fejl, så har jeg nu en MEGET lang uddannelse 🤣