GFX fejler i PCI-E port 1

Grafikkort d.  06. november. 2012, skrevet af Guerillasmurf
Vist: 1489 gange.

Guerillasmurf

Nørd
Tilføjet:
06-11-2012 15:46:46
Svar/Indlæg:
18/3
Hej

Jeg har netop anskaffet mig komplet nyt grej men er rendt ind i et irriterende problem.

Her er mit grej:

Case: Cooler Master Silencio 550
mobo: MSI Z77A-GD65 (Tre PCI-e 16x)
CPU: i5-3570K
GFX: MSI 660ti PE OC
Køler: Noctua nh-D14
Ram: Corsair Vengance LP 1600mhz
PSU: Cooler Master Silent Pro M2 720watt
SSD: Kingston SSDNow V+200, 120 GB
HD: Seagate Barracuda 3TB
Optisk: LG BH10LS38 Super Multi Blue

Problemet:

Jeg får bygget det hele sammen med GFX i PCI port 1. Tænder op for maskinen: intet billede.

Sætter skærm til intern GFX og kan se at computer virker. Får installeret Win 7 og opdateret Bios til seneste version.

Flytter GFX til PCI port 2. Nu har jeg billede og computeren kan se GFX som den skal.

Læser i et forum at der kan være bøjede ben på CPU sokkel. Så ud med køler og CPU og bruger lang tid på at inspicere soklen og omgivelser omkring den. Intet unormalt at se.
Samler det hele igen med GFX i PCI-e 1.
Nu virker det hele. Jeg er glad og tænker jeg lige vil fjerne det ene diskbay i kabinet for at få bedre airflow. Så det gør jeg.

Da jeg får det hele samlet igen, er der ikke noget billede på skærmen 😲 😕 ☹

Jeg piller GFX ud og sætter ind igen. Trykker det ned mens jeg tænder computer. Tjekker for at CPU køler sidder ordentligt. Sætter GFX i PCI 2 igen. Da fungerer det. Tilbage i 1. Nothing. Prøver alt muligt. Men der er ingen liv i grafikkortet.

Er der nogen der har en god ide til hvad det kan være og evt. har prøvet samme situation og står med en god løsning? Er det noget der får "forkert" forbindelse et sted?

Jeg vil gerne teste alle muligheder inden jeg laver RMA på bundkort.

På forhånd tak

Tommy
Jones2011

Overclocker
Tilføjet:
06-11-2012 17:47:02
Svar/Indlæg:
487/43
#0 hvis du har grafikkortet i pci 1 og kører billedet på med onboard, har du så mulighed for at se grafikkortet indeni windows?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Jones2011 d. 06-11-2012 17:47:27.

Guerillasmurf

Nørd
Tilføjet:
06-11-2012 19:23:07
Svar/Indlæg:
18/3
Hej Jones

Den fik jeg ikke lige tjekket op på i går. Men nu her ville jeg til at pille Mobo ud af kabinet for at fjerne den faktor. Men for sjov tænkte jeg at jeg lige ville se hvis jeg smed power på. Nu sidder jeg og bruger maskinen som den var da jeg efterlod den i går aftes hvor jeg ikke kunne få billede på.... Så jeg ved snart ikke om jeg skal grine eller græde.
Er spændt på hvad den gør efter en genstart om lidt.

/Tommy

Guerillasmurf

Nørd
Tilføjet:
06-11-2012 20:41:23
Svar/Indlæg:
18/3
hej Igen

Prøvede så lige en genstart og da kom GFX ikke med. Flyttede skærm til intern og fik så billede. I Device Manager kan jeg kun se Intel HD 4000.
Afterburner kan heller ikke se 660 ti kortet. Så det tyder på et defekt bundkort 😩

noxon

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2012 20:46:27
Svar/Indlæg:
3321/21
Har du prøvet at disable intel gpu og sætte pci-e til standart gfx output?

Guerillasmurf

Nørd
Tilføjet:
06-11-2012 21:08:07
Svar/Indlæg:
18/3
Hey Nox

Det kan jeg ikke på min. Den står til at køre PEG på boot.
PCI GEN3 er enten auto eller disabled.

noxon

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2012 23:19:33
Svar/Indlæg:
3321/21
MSI og deres BIOSer 😴

Prøv det han skriver i sidste post her
http://www.eggxpert.com/forums...

Guerillasmurf

Nørd
Tilføjet:
07-11-2012 08:41:25
Svar/Indlæg:
18/3
He he.. Det er så første gang jeg prøver MSI's BIOS.

Jeg har faktisk prøvet alle de ting i den post.. Måske bare i lidt omvendt rækkefølge.

Jeg står nu med en situation hvor jeg kan starte computeren og så kan den se kortet. Efter så 30 minutter genstarter jeg maskinen og så er kortet væk. Flytter skærm til intern og kan se at den ikke finder ekstern GFX.
SLukker maskinen, lader den stå og når jeg så tænder igen så er kortet kommet tilbage.

Jeg har nu kontaktet fcomputer for at høre om jeg kan bytte kortet.
Jeg stoler ganske simpelt ikke på at jeg nogensinde får et mobo der virker 100% med det nuværende.

Guerillasmurf

Nørd
Tilføjet:
08-11-2012 20:40:15
Svar/Indlæg:
18/3
bare lige for sjov skyld prøvede jeg at tage bundkortet ud af kabinettet og samle det hele på en træplade.

Jeg kunne tænde op i det hele og GFX kunne fint ses fra Windows.
jeg lod det hele stå tændt i en time, hvorefter jeg først lavede en reboot hvor den godt kunne se GFX efterfølgende. Dernæst lavede jeg en power off, ventede 10 sekunder og så tænder jeg igen. Da var kortet væk.

KlintMX

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2012 20:52:05
Svar/Indlæg:
259/5
Har du prøvet med et andet kort? Bare for at udelukke gfx.

Guerillasmurf

Nørd
Tilføjet:
08-11-2012 21:17:53
Svar/Indlæg:
18/3
det har jeg ikke haft mulighed for. Men nu har en kollega faktisk købt et kort magen til mit. Så det vil jeg prøve at låne ellers også får han mit med hjem og smide i sin maskine.