Intel Rapid start

Diverse d.  07. november. 2012, skrevet af Burgurne
Vist: 1004 gange.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2012 02:12:08
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hejsa.
Nogen herinde der har prøvet "Intel Rapid Start"? Jeg har først her i weekenden fundet ud af, hvad det er. Jeg har da godt set i min BIOS at der er et punkt der hedder sådan, men når jeg prøvede at installere driverne til det, så fik jeg at vide at mit system ikke kunne bruges. Så det røg i glemmebogen igen, indtil jeg blev led og ked af den Win8Pro jeg har købt.
Da jeg alligevel sad med en helt tom SSD tænkte jeg på at jeg ville lave en så optimal installering som muligt, og derved finde ud af hvad det der Rapid er for noget.

Uden at overdrive kan jeg oplyse, at fra jeg tænder på kontakten (strømmen har været taget HELT fra) og til jeg skal indtaste mit password til windows går der mellem 9 og 10 sekunder!! Det er da en hurtig start, som selv win8 ikke kan gøre bedre. Systemet det gøres å er min alm. stationære (se under min profil).

Det undrer mig bare, at ingen andre skriver om det. Er det stabilt over længere tid? Den ekstra "id84" partition, er den sikker mod vira, malware osv? Nogen der kan komme med lidt oplysninger om, hvad det egentligt er der sker?

Edit: link til Intel om emnet:
http://www.intel.com/content/w...

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 07-11-2012 02:12:50.
EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2012 02:48:30
Svar/Indlæg:
4337/121
Det er en type sove tilstand som den kan holde i max 30dage uden strøm fra lysnettet så jeg gætter på der er noget batteri halløj.

Det der skulle være super smart er at det skulle være muligt at hente opdateringer osv i denne tilstand så de er klar til install ved næste start (virker nok ikke uden strøm fra lysnettet)

Mit gæt er at det er lige så stabilt som alle de andre strømstyrings funktioner i CPU og Chipset :yes:

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2012 16:05:07
Svar/Indlæg:
5874/1287
#1 Der er sgutte noget batteri i min stationære 🤣 men det virker fint alligevel.
Den har været slukket helt ned i ca 17 timer, og vågner stadig som om den bare har været sat til "sleep". Den modtager garanteret INTET fra nettet eller fra noget andet mens den er slukket (stikket er hevet ud af væggen)