Hvilken bærbar?

Diverse d.  08. november. 2012, skrevet af sacron
Vist: 2512 gange.

sacron

Overclocker
Tilføjet:
08-11-2012 04:09:39
Svar/Indlæg:
58/14
Hej.

Jeg står og skal købe en ny bærbar.

Det den skal bruges til er skolebrug, samt diverse spil.
Spil: FM2013 -> med god hastighed!!
Muligvis lidt andet fx HoN eller lign.

Jeg har en stationær som trækker alle spil, så det vil være min primære gaming computer.

Mit budget max 9k, men gør ikke noget hvis det bliver mindre :p

Der er ikke behov for at der følger windows med.

Håber i kan rådgive mig, gerne forholdsvis hurtigt - så jeg kan få bestilt den, da jeg mangler en bærbar til skolebrug. Thanks! :)

---

Derudover ville det være lækkert, hvis der er mulighed for at tilslutte en samsung 2233rz til den.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af sacron d. 08-11-2012 04:11:17.
EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2012 04:25:27
Svar/Indlæg:
4337/121
Køb en MacBook pro så får du en vel designet bærbar computer hvor der ikke er nogle huller og sprækker låger og gøjl der kan hænge fast i F.eks tasken så den går i stykker.

Batteritiden er perfekt til skolebrug og tiderne de oplyser passer min personlige erfaring er dog at de gerne kører lidt længere end oplyst med lidt triks 😀 :yes:

Ellers er der jo en sjov en som denne http://www.dell.com/dk/p/xps-1...

Ellers kan Dell anbefales pga de temmelig gode garanti muligheder på deres produkter som F.eks "keep your harddrive" som gør at du må beholde HDD ved udskiftning 😉 og det koster noget ala 200kr for 3år dog skal man nok ikke regne med at kunne fiske mere end 3-4 hdd ud af dem om året 😀 men det vigtigste hvis du vælger Dell er at finde en model hvor du kan få 3års NBD service på (følger med mange af deres erhvervs computere) for det betyder at den bliver fikset dagen efter lige hvor du ønsker det og det er sku lækker service ❤

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af EasterKanin d. 08-11-2012 04:38:27.

sacron

Overclocker
Tilføjet:
08-11-2012 04:33:12
Svar/Indlæg:
58/14
Betaler du ikke også en del for mærket?

Har kigget lidt på denne, http://www.mm-vision.dk/produk... - hvad syntes folk? Den er dog liiige ved næsten at være for dyr.

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2012 04:44:50
Svar/Indlæg:
4337/121
Du betaler for ca 2timer mere på batt i forholdet til samme hardware med windåse som OS og så betaler du for nogle ordenlige materialer og samlekvalitet.

Og ja du betaler vel også lidt for mærket som ved LG,Sony,Samsung,Dell,ASUS,HP osv osv osv

Den MMVision ser fin ud du kommer bare til at skulle passe lidt bedre på den hvis den skal holde de skal jo spare et sted for at være billige 😉 men den er nok lidt overkill til lidt spil og skolebrug og ruller nok max 1,5-2T på batt 🤣

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af EasterKanin d. 08-11-2012 04:51:16.

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2012 05:03:03
Svar/Indlæg:
4337/121
Kvaliteten er nok noget højere her end ved MMVision http://www.elgiganten.dk/produ...

Ledet90

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2012 08:18:04
Svar/Indlæg:
600/33
Ville tage en af Lenovo thinkpad modeller udelukkende for holdbarhed og kvalitet. Prisen er måske lidt dyrere og hw mæssigt ikke så kraftig men syntes du skulle overveje det.

Nittenti

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2012 08:42:48
Svar/Indlæg:
1495/34

Laptops fra MM-Vision er blevet anbefalet flere gange når folk har stillet samme spørgsmål som dig.

Du får meget for pengene og har mulighed for at fravælge f.eks OS. Tror ikke du kan købe en laptop i Elgiganten uden OS ?

Og jo, æblet koster en del ekstra. Sammenlign f.eks Asus Zenbook og æblemaskiner, de er ikke langt fra hinanden i pris. Producenterne syntes åbenbart at det er ok at hæve prisen med 2-3000 bare fordi en designer har udformet kabinettet.

Der er kun en enkelt ting hos MM-Vision der irriterer mig, det er denne sætning -

"2 års garanti (Dog undtaget batteri som der ydes 6 måneder på)"

Det er da fint at de, i stedet for reklamationsret, giver 2 års garanti, men uanset hvad de skriver, så er der 2 års reklamationsret på maskinen - også på batteriet.

sacron

Overclocker
Tilføjet:
08-11-2012 12:08:59
Svar/Indlæg:
58/14
Tak for alle kommentarerne indtil nu.

Kan jeg få lidt flere vurderinger på den fra mmvision? :)

Samt - om der er en anden bærbar, som måske er endnu bedre?

Er den overkill til mit forbrug?

PabloGlitter

Overclocker
Tilføjet:
08-11-2012 12:21:05
Svar/Indlæg:
207/18

Rampage

Superbruger
Tilføjet:
08-11-2012 16:07:32
Svar/Indlæg:
333/39
#8 Kan se du var hurtigere end mig :D Ville også anbefale den :)

sacron

Overclocker
Tilføjet:
08-11-2012 18:58:58
Svar/Indlæg:
58/14
Hvad kan den, som den jeg har vist ikke kan? Og hvad er fordelen ved den bærbar?

micbanand

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2012 18:59:52
Svar/Indlæg:
713/74
vil klart anbefale asus n56/76 serien.
lækker design,tastatur med lys,skærm,lyd.
så glad for min.
eneste minus. kunne godt have ønsket alm knapper på touchenpadden.
har selv smidt en ssd i den og købt en bracket og smidt den alm. hd i den.
ellers nap den mm med 675 hvis den skal være vild.

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2012 20:38:10
Svar/Indlæg:
4337/121

Laptops fra MM-Vision er blevet anbefalet flere gange når folk har stillet samme spørgsmål som dig.

Du får meget for pengene og har mulighed for at fravælge f.eks OS. Tror ikke du kan købe en laptop i Elgiganten uden OS ?

Og jo, æblet koster en del ekstra. Sammenlign f.eks Asus Zenbook og æblemaskiner, de er ikke langt fra hinanden i pris. Producenterne syntes åbenbart at det er ok at hæve prisen med 2-3000 bare fordi en designer har udformet kabinettet.

Der er kun en enkelt ting hos MM-Vision der irriterer mig, det er denne sætning -

"2 års garanti (Dog undtaget batteri som der ydes 6 måneder på)"

Det er da fint at de, i stedet for reklamationsret, giver 2 års garanti, men uanset hvad de skriver, så er der 2 års reklamationsret på maskinen - også på batteriet.

Nittenti skrev d. 08-11-2012 08:42:48

Der ydes ikke 2års reklamation på batteri kapasiteten næsten altid kun 6mdr da det er en slid del som dæk på en bil men på selve plastikken uden om cellerne er der 2års reklamations ret på. Dog har mange producenter valgt at fastsætte en minimums kapasitet efter en fastsat tid det kunne F.eks være at under 65% kap udløser et nyt batteri hvis det er under 12mdr gammelt

Hos ASUS,HP osv der betaler du på deres pænere bærbare for at der er en designer der har designet den til at se pæn ud hos Apple betaler du for at den er flot og intelligent designet så den holder til mange ture i skoletasken og så holder batteriet til en hel skole/arbejds dag hvilket ingen af de andre producenter kan klare uden ekstra batt eller low settings på hardware

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2012 00:55:52
Svar/Indlæg:
2959/206
#6 - Som #12 også siger, batterier har normalt kun 6-12 måneders garanti, også igennem dansk lovgivning.

#1 - Jah, vi tvister lidt sandheden ved Apple, huh? xD
"Køb en MacBook pro så får du en vel designet bærbar computer hvor der ikke er nogle huller og sprækker låger og gøjl der kan hænge fast i F.eks tasken så den går i stykker."

Jeg kan soleklart huske at de for ikke mange år siden var smidt i retten i Danmark pga. at plastikken knækkede/flækkede mm. Og som Apple nægtede at reparere / tage på garantien.
Apple tabte retsagen.

Apple har nøjagtigt de samme problemer som alle de andre større hardware firmaer når det kommer til hardware og RMA. Apple bærbare holder hverken længere end ASUS eller omvendt. Fanboyism ftw ❤

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DjeavleN d. 09-11-2012 00:59:39.

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2012 02:47:09
Svar/Indlæg:
4337/121
#13 Du har ret i at de kan være lidt tunge at danse med men problemet med den macbook var den hvide plast som var en helt ny type og den holdt så lidt dårligere end den sorte plast men i bund og grund er det ofte forkert håndtering af produktet der fører til disse defekter.

Når jeg siger en macbook er mere holdbar så snakker jeg af erfaring med både Blackbook og book pro og jeg kunne aldrig finde på at købe en almindelig bærbar PC hvis det var en jeg skulle have med i tasken hver dag og da slet ikke hvis jeg gerne vil have den på batteri 🙂

Men som med så mange andre ting så er de svære at udtale sig om hvis man intet ved om det 😀

sacron

Overclocker
Tilføjet:
12-11-2012 13:02:13
Svar/Indlæg:
58/14
Hvor stor er powerforskellen mellem de 2 bærbare?

http://www.laptops.dk/product_...

http://www.mm-vision.dk/produk...

Værd at bemærke, husk den skal ikke bruges til store spil - primært FM2013 men gerne med GOD hastighed.

Kan jo ligeså godt spare, hvis det er. :)

* Bestiller i dag.

PSU: Corsair CMPSU-750HXEU.
RAM: Corsair 8GB DDR3 1600MHz (2x4).
Bundkort: GIGABYTE GA-Z68X-UD4 Sandy Bridge.
CPU: Intel® CoreT i5-2500K Processor.
CPU køler: Zalman CNPS9900 MAX Rød CPU Køler.
DVD: Samsung SH-222AB DVDRW Black.
GFX: 2x PowerColor Radeon HD 6950 2GB GDDR5.
SSD: Kingston HyperX SSD 120 GB.
Disk: Seagate Barracuda® Green 2TB, 3,5".
Kabinet: CM Storm Sniper Black Edition.

Dette er min stationære. Kan de bærbare, jeg kigger på - kører FM med nogenlunde samme hastighed? :)

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af sacron d. 12-11-2012 13:04:55.

sacron

Overclocker
Tilføjet:
12-11-2012 15:15:02
Svar/Indlæg:
58/14
Og hvordan er denne, i forhold til de 2 andre?

http://www.elgiganten.dk/produ...

sacron

Overclocker
Tilføjet:
12-11-2012 17:16:07
Svar/Indlæg:
58/14
http://www.mm-vision.dk/produk...

Regner med at bestille denne. Den er billigere end den anden fra MMvision, og er meget identisk med den - undtagen ved grafikkort.

Er der nogle som har nogle indvendinger, inden jeg bestiller? :)

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2012 20:04:09
Svar/Indlæg:
4337/121
Ja Du skulle tage og se bort fra de fine tal og gå efter en der holder til transport. Dell's,Toshiba's,Lenovo's og HP's erhvervs bærbare skulle klare opgaven ellers Apple holder og glimrende både batteri og kabinet 😎

MMVision er i mine øjne samme rådne kvalitet som Zepto som nok er det værste jeg her set