Endte med at købe:
- Western Digital TV Live Media Player
- D-Link PowerLine AV Passthrough Starter
- Western Digital WD Red - 3TB
- Synology DS413j
Og må sige det har været en FRYD at arbejde med.
Bor til leje og ville gerne have min NAS stående på 1.sal hvor der ikke er internet kabel oppe, så satsede og købte D-Link PowerLine Passthrough (~350 kr).
I hver sin stikkontakt, i med kabel fra modem, og så ellers en stikdåse koblet igennem til alle mine andre ting. Intet setup, intet besvær, det kørte bare på under 1 min - Kan bestemt godt anbefales.
WD RED kostede ~200 kr ekstra, og har jeg det godt med at have givet, alene for det ekstra års garanti som den har kontra deres alm.
Endte med at købe den nye Synology DS413j, og som navnet antyder er det en 4-Bay NAS fra deres nyeste lineup (2013). Man betaler ganske rigtigt lidt ekstra kontra mange andre, men NØØØJ hvor er det dog fryd at arbejde med.
Deres interface og opsætning er SÅ lækkert at arbejde, man føler virker at det er et kvalitets produkt, som er gennemarbejdet. Selv med ingen erfaring er man hurtigt igang med at download og dele mapper, men føler sig hurtigt hjemme i deres software.
Nu har jeg den stående oppe på 1.Sal men er også positiv overrasket over "støjen" for den siger virkelig ikke ret meget.
WD Live TV blev også koblet til siden af fjernsynet, og lyn hurtigt var den blevet opdateret og havde fundet mapperne med mine film og var klar til brug.
Meget muligt jeg engang kobler en rigtig HTPC til min Synology men pt har jeg ganske enkelt ikke behov for det, og er positiv over alt det jeg har købt. Selv med ingen erfaring kører tingene smertefrit, og det er lækkert at arbejde med.
Absolut gode ord omkring alle tingene 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fonneren- d. 19-11-2012 19:56:23.